Nieuws, actualiteit en politiek

Ja echt afschuwelijk, waarom zeg je dit?!?

2 likes

@Pierlala Ik begrijp werkelijk niet hoe ie het zijn strot uitkrijgt. De PVV is erg, maar Forum doet er nog eens tien tandjes bovenop.

3 likes

Wow. Kun je niet geschorst worden voor dit soort uitspraken?

1 like

Volgens mij is het ontkennen van de holocaust niet toegestaan, maar vraag me af of dat ook voor een kamerlid geldt. Zo het wel terecht vinden.

1 like

Hij ontkent de Holocaust niet, hij stelt dat de Joden zich amper tot niet hebben verzet tegen de nazi’s ten tijde van de Holocaust. Niet strafbaar, maar wel kwetsend en historisch onjuist.

3 likes

Kamerlid zijn in dit land maakt je (goddank) niet onschendbaar voor dit soort dingen. Wilders is ook vervolgd voor zijn minder-minder-gedoe. Maar goed, in dit geval zegt hij niets strafbaars.

Ambtsmisdrijven is een ander verhaal… dan blijkt het vaak een stuk lastiger om politici te vervolgen.

2 likes

En @Quinoa Het enige dat ik hoop, is dat veel mensen nu beseffen wat voor idioten op Forum afkomen. Maar gezien de reacties ben ik er bang voor.

4 likes

Ik stuitte net op dit instagram account. Heel fijn, alleen maar positief nieuws!

8 likes

Pfff bizar. Doet me ook denken aan dat mensen over slachtoffers van (seksueel) geweld dan zeggen: ā€˜tja je hebt ook niet echt teruggevochten, of wel dan? Je bent het gewoon ondergaan’

Ja hallo alsof je iets anders kunt op zo’n moment. Pfff

1 like

Heeft iemand een idee wat er in Sudan aan de hand is? Ik zie op twitter en instagram het een en ander voorbij komen maar het wordt me niet helemaal duidelijk hoe/wie/wat?

1 like

Misschien heb je hier wat aan?

1 like

Ja had ik gelezen, maar ik heb het idee dat het heftiger is dan hier wordt beschreven?
Ik lees over verkrachtingen en (massa)moorden om niets, willekeurige slachtoffers, door het leger volgens mij? Internet en sociale media lijken geblokkeerd

Oh wow dat is wel een stuk heftiger dan in dat artikel staat omschreven ja! Ik heb er eerlijk gezegd ook nog niks over gehoord of gelezen.

The Guardian heeft wel ene aantal stukken hier staan: https://www.theguardian.com/world/sudan

edit; Oh en misschien heb je wat aan dit overzicht van Al Jazeera! https://www.aljazeera.com/news/2019/06/cloneofsudan-crackdown-protesters-latest-updates-190606083751943.html

1 like
1 like

Dank, ik ga lezen! @Chuckie @ParisDarling

Paramilitairen dus, vreselijk. Vraag me af of dit land ooit volledig uit de shit gaat komen als ik dit zo lees

Wow!

1 like

Dat wordt me een babyboom in die landen over negen maanden :joy:

16 likes

Ff serieus, dit lijkt tich net de fucking Speld?
Blije mensen… Mijn god.

4 likes

Haha ja joh zijn gewoon blije mensen die de grenzen van de wet graag even verkennen/negeren. Kwajongensstreken toch… /endsarcasm

Ik stem voor deze partij, maar steek gewoon eens effe de hand in eigen boezem. Daar zijn ze echt extreem slecht in

1 like