Nieuws, actualiteit en politiek

Ik heb best wat activisten gesproken die bij die actie waren en 't was niet dat ze blij waren bij het idee dat de varkens geruimd werden, tis meer dat ze er neutraal in staan. (Niet dat jij zei dat ze blij waren, wou aanvullen)
En daarbovenop hadden zij veel meer voorzorgsmaatregelen genomen en waren er ook dierenartsen mee. (itt de politie die die maatregelen dus niet nam)
Iig ik ben blij dat er niet nog een argument is dat tegen dit soort acties is.

4 likes

Ik snap niet dat die mensen verlof krijgen zonder toezicht. Ze zitten vast omdat ze vaak gevaarlijk voor de maatschappij zijn en worden even losgelaten. Geef ze dan een enkelbandje of zo.

Voor ING gebruikers:

https://www.nu.nl/internet/5923104/ing-gaat-reclame-tonen-op-basis-van-betaalverkeer-klanten.html

Je kunt het uitzetten in je privacy instellingen.

5 likes

Ik vind dit echt zo naar he. Alsof je altijd maar bekeken wordt.

En het enge vind ik nog: het is een beweging die niet meer te stoppen is. Over een aantal jaar is werkelijk alles digitaal en worden al je gegevens geanalyseerd en verkocht (als dat niet nu al gedaan wordt).

1 like

Kans dat je dat gaat horen is zeer nihil, mijn ervaring is dat dat wel gebeurt nadat iemand ‘ontsnapt’ is. Of er moet ook strafrechtelijks iets gebeurt zijn de afgelopen dagen.

Zo zwaar voor de familie. Je zult zo’n brief maar krijgen.

de f

Mogelijk doodstraf voor Saudische tiener die als 10-jarige demonstreerde - https://nos.nl/l/2288079

1 like

Ik heb hier echt geen woorden voor.

Waar zou hij anders heen moeten?

Wow wat heftig en bizar.

Maar dat lost het probleem toch niet op
 er zitten daar dan toch nog genoeg andere patiënten. Denk ook dat het probleem ook niet alleen aan deze kliniek ligt, maar aan alle tekorten en bezuinigingen in de forensische psychiatrie waardoor er gewoonweg niet optimaal gefunctioneerd kan worden. Maar goed dat is een heel andere disscussie haha.

8 likes

Dit dit dit!! haha. Daarnaast komt er wel vaker iemand niet gelijk terug van verlof niet alleen bij deze kliniek, maar niet alles komt in het nieuws natuurlijk. Verder hebben ze in die kliniek ook geoordeeld dat ie niet levensgevaarlijk zou zijn en die mensen hebben er toch wel verstand van.

Ik snap trouwens ook niet zo goed dat die familie zo de media aandacht heeft opgezocht.

4 likes

Ja pff ik lees dit soort dingen eigenlijk nooit omdat ik er echt niet tegen kan hoe heel Nederland weer gaat zitten vitten op ‘Hoe erg het wel niet gesteld is.’ en ‘Waarom ze zo’n iemand niet gewoon opsluiten’ etc.

Naast alle bezuinigingen etc. begrijpen veel mensen echt niet dat je niet zomaar ieders recht op verlof kunt afpakken omdat het 1 op de 1000 keer (geen idee wat het echte cijfer is sorry, maar heel weinig) mis gaat. Hoe erg dat ook is, mensenrechten schenden is ook erg.

16 likes

Aardig wat fouten? Ik vraag mij af in hoeverre je het niet direct terugkeren na verlof aan een kliniek kan toekennen als fout.
ik denk dat ook niet moet worden vergeten dat fouten eerder gebeuren door bezuinigingen etc. dan door dat die kliniek denkt joe zoek het maar uit.

1 like

Dat zeg ik ook helemaal niet? Maar 1 blik op facebook en je snapt wat ik bedoel.

(Als ik iemand hier bedoel dan tag/citeer ik je wel hoor. Beetje flauw anders.)

Ja precies! Ik kan daar ook zo slecht tegen. Er gebeuren nu eenmaal erge dingen en je kan er alles aan proberen te doen om te voorkomen en fouten moeten worden erkend en uitgezocht, maar mensen zijn nu eenmaal geen robots dus gedrag gaan we nooit kunnen voorspellen.

4 likes

En dit komt dan in de Eerste Kamer
 :cry:

2 likes

Jezus als je denkt dat het niet erger kan komt er weer een woordenkots uit. Het ergste is dat mensen in de comments lekker gaan relativeren, bah.

3 likes

Ja echt afschuwelijk, waarom zeg je dit?!?

2 likes

@Pierlala Ik begrijp werkelijk niet hoe ie het zijn strot uitkrijgt. De PVV is erg, maar Forum doet er nog eens tien tandjes bovenop.

3 likes