Nieuws, actualiteit en politiek

wow…

1 like

Volgens mij is het in Nederland ook legaal, want een hond is voor de wet een ‘ding’ en je mag zelf weten wat je met je eigendommen doet, maar dierenartsen werken daar over het algemeen niet aan mee.

2 likes

Ik vraag me af of dat ook de reden is dat ze daar massaal dieren laten inslapen in asiels…

4 likes

Ja als je het zo zegt is het ook wel “logisch” omdat er wel vaker wordt besloten om een dier in te laten slapen en daar weinig “gedoe” bij komt kijken. Had er nooit zo bij stilgestaan maar man wat klinkt dat bizar eigenlijk.

Dit is niet helemaal waar. Een dier is voor de wet geen zaak meer en wij hebben wel wetten tegen dierenmishandeling. Zo mag je een hond en een kat niet doden ook niet als het je eigendom is.
Je kan dan natuurlijk nog wel een discussie voeren of cavia’s etc daar ook niet onder horen te vallen

1 like

Ja echt net alsof het een object is, wtf zeg :disappointed:


Zucht

1 like
38 likes

Staat me iets van bij dat er laatst een soortgelijke situatie in Nederland was, die hond heeft een nieuw baasje gekregen die heeft beloofd dat de hond na overlijden gecremeerd zou worden zodat de as alsnog bij het oude baasje in de urn kan.

Ja, en deze ook in Nederland https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4722706/hhond-joep-en-zijn-overleden-baasje-komen-zelfde-urn-zo-zijn-ze

Ja, die was het!

2 likes

Ohh gelukkig, de follow-up had ik gemist! Hoop dat Joep het goed krijgt op z’n oude dag bij zijn nieuwe baasje!

Bizar maar goed je leest ook regelmatig op het internet dat mensen gewoon hun hond doodschieten omdat die overbodig is geworden en dan wordt dat gewoon geaccepteerd. Men gaat daar toch vaak anders om met dieren. Asiels die vol zitten met een groot aanbod aan honden (niet alleen staffords, pitbulls of hele oude honden) en toch moeten er dagelijks veel jonge gezonde honden worden ingeslapen omdat men toch liever weer een hond haalt bij de (brood)fokker. Veel situaties daar zijn gewoon niet te vergelijken met die van hier.

Ze had de hond gewoon later moeten bijzetten.

Ohh ik kan hier ook zo kwaad om worden. Dat die vent het lef nog heeft zeg. Maar goed, wat mij betreft mogen ze 'm nu al achter een muur metselen.

1 like

Zoals iemand erover tweette: ‘het roept allemaal gedachten bij me op die niet in een rechtsstaat passen’…

2 likes

Als ik het goed heb alleen als iemand bijv. vertelt dat hij iemand wil gaan vermoorden en je het dus nog kunt stoppen, niet als het al gebeurt is.

1 like

Ja… Waar haalt 'ie het lef vandaan. Hij is nog zo veel informatie verschuldigd aan de nabestaanden en in plaats daarvan kiest hij er nu voor om over zo’n detail stampij te maken. Om zichzelf centraal te plaatsen. Om het onmogelijke rouwproces nog gecompliceerder te maken. Ik hoop van harte dat deze zet niet ‘beloond’ wordt (zoals de vriend van Anne via zijn advocaat aangaf).

2 likes

.

TW: heftige pro-ana beelden in het filmpje

https://nos.nl/l/2287012

Dit is echt zo afschuwelijk. Blij dat er nu onderzoek naar gedaan wordt en ze het beter in beeld krijgen. Ik ben hier zelf ook weleens mee in aanraking gekomen als tiener, dus ik wist dat het bestond, maar het is blijkbaar zo grootschalig… De gedachte dat je als ouder nooit echt kunt weten wat je kind uitspookt op internet en in dit soort ellende verzeild kan raken is echt eng.

1 like

Ja, dat had ik dus ook. Ik denk over het algemeen zelden dat mensen echt puur slecht kunnen zijn. Maar om zoiets te bedenken, om specifiek zulke enorm kwetsbare kinderen eruit te pikken, dan moet je toch wel door en door slecht zijn?

5 likes

https://www.ad.nl/binnenland/levensgevaarlijke-patient-ontsnapt-uit-kliniek-michael-p~aca8d0e4/