No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik heb pas ook echt veel nieuwsbrieven opgeruimd en alleen die gehouden die ik echt interessant vind (zoals die van Dr. Martens).

2 likes

Super fijn is dat!! Heb ik ook een tijd terug gedaan en ik ontvang nu alleen nog een paar nieuwsbrieven die ik echt lees. Ik erger me sindsdien altijd aan klanten die zeggen “Nee ik wil geen nieuwsbrief want ik krijg er al teveel.” Dat is een slecht excuus. Je kan vragen naar de inhoud van onze nieuwsbrieven en dan beoordelen of je het iets vindt, en schrijf je eens uit voor al die andere spam-brieven die je al ontvangt. :face_with_raised_eyebrow: (Dat denk ik dan, maar ik zeg het iets aardiger en met een glimlach)

heb precies hetzelfde :tired_face:

Ik denk steeds aan items die ik heb gekocht en waar ik toch niet helemaal blij mee was.

Ik ben de laatste jaren super veel gaan kopen omdat ik ben aangekomen en eigenlijk niets leuk vind staan. Dan kocht ik dus dingen omdat ik iets moest dragen en uit eindelijk vond ik dat dan niet eens echt mooi, maar ja niets is mooi nu, dus toch maar kopen en vervolgens niks hebben waar je je fijn in voelt en toch maar weer wat kopen. Ik heb dus super veel spijt-aankopen en daar denk ik aan als ik wat wil kopen en ook aan hoeveel geld ik nu zou hebben als ik dat niet had gedaan. (Letterlijk uitrekenen was een shock. Bij h&m kun je best lang terugkijken.)

1 like

Oh ik wilde ook even terug kijken bij h&m, maar ik kom niet verder dan mei dit jaar?
Was wel benieuwd namelijk of ik ook veel spijt aankopen heb.

Ohja je hebt gelijk ik ook. Misschien heb ik het dan op mijn bankrekening gekeken. Ik had het van een heel jaar uitgerekend in ieder geval en moest daarna letterlijk huilen.

Bijhouden wat je draagt vind ik ook helpen, ook omdat je dan kunt bedenken waarom je iets niet aandoet. En het maakt het leuk om iets te pakken dat je niet vaak draagt… vind ik heel stimulerend in elk geval. Het hangt samen met 30x dragen-regel. Hier staat er ook wat meer over https://kouwekleren.nl/30-wear-rule-mijn-kledingkast/

1 like

Hoe werken die tabellen dan? Kruis je aan hoevaak je iets draagt?

Ja klopt! Ik begon in juni en heb bij het opbergen van ‘echte zomerkleding’ alles doorgenomen. Vond het heel leuk om alle conclusies te noteren en de aantallen, de meest gedragen/minst gedragen items. Nu al benieuwd of het volgend jaar zomer heel anders wordt :slight_smile:

1 like

Hierop inhakend, ik heb deze zomer de app yourcloset geïnstalleerd om te tracken welke kleren ik hoe vaak aan doe. Het is in het begin veel werk omdat je foto’s van je kledingstukken moet uploaden. Wat ik leuk vind aan die app is dat je de prijs van elk kledingstuk kan ingeven en op basis van hoe vaak je iets draagt berekent hij dan de cost per wear. Zal direct eens enkele printscreens toevoegen om het te tonen
Edit:

De rode bollen zijn jassen en tassen die me misschien herkenbaar maken daarom ff geblurd :stuck_out_tongue:
Je kan zelf de categorieën maken/anders indelen. Ik heb bijvoorbeeld een categorie make-up gemaakt om ook te tracken welke oogschaduw/lipstick ik gebruik.

14 likes

Omg weet niet of ik op m’n bankrekening durf te kijken :sweat_smile:

1 like

Ik wil ook mee doen met proberen niks meer te kopen, al denk ik dat het eerder een low buy gaat zijn. Heb namelijk nog wel wat dingen nodig. Ik hou in een excel bestand al mijn uitgaven bij en in een apart excel bestand ook al 4 jaar lang alles wat ik uitgeef aan kleding (inclusief tassen, ondergoed, jassen, riemen etc.)

Hoe ziet het icoontje van deze app er uit? Kan hem niet vinden in de app store.

Ja dat had ik ook, vooral bij mijn duurdere stuks. Door die app zie ik het als een uitdaging om de cost per wear zo laag mogelijk te krijgen.

@Superheroes
Screenshot_20190930-212821

Dankjewel, kan hem helaas niet vinden lijkt me wel een hele handige app.

Woooow wat handig dit! Ga ik morgen meteen mee beginnen!

ik heb teveel spullen om op de foto te zetten. klinkt heel triest en dat is het ook. daar zou ik echt een paar dagen voor uit moeten trekken. en dan heb ik al best veel weggedaan de afgelopen tijd. Het niets/minder uitgeven gaat me gelukkig deze week goed af en ik hoop dat ik het vol blijf houden. Ik wil de spullen die ik heb gewoon zoveel dragen tot ze echt ‘‘op’’ zijn en niet omdat ik ze niet zo leuk meer vind. Ben er zo klaar mee :triumph: waarom ben ik zo moeilijk tevreden te stellen en altijd weer in de verleiding voor iets nieuws? Haat die eigenschap aan mezelf en baal er echt van. Het helpt mij nu wel echt om te denken aan hoeveel ik eigenlijk al heb en daarom dus niets meer te kopen. Het groeien van mn bankrekening vind ik ook fijn, maar daar merk ik op dit moment nog weinig van ivm andere uitgaven ( vakantie etc)

Oh dit us denk ik enkel voor Android? Zie hem namelijk bij Apple niet in de Appstore staan.

Zijn er boeken die je nog thuis hebt die je nog moet lezen? Of een boek opnieuw lezen die je al wat langer geleden hebt gelezen? Dan koop je misschien niet zo snel een nieuw boek

1 like

Oh geen idee, mijn telefoon werkt inderdaad op android