Dankjewel, kan hem helaas niet vinden lijkt me wel een hele handige app.
Woooow wat handig dit! Ga ik morgen meteen mee beginnen!
ik heb teveel spullen om op de foto te zetten. klinkt heel triest en dat is het ook. daar zou ik echt een paar dagen voor uit moeten trekken. en dan heb ik al best veel weggedaan de afgelopen tijd. Het niets/minder uitgeven gaat me gelukkig deze week goed af en ik hoop dat ik het vol blijf houden. Ik wil de spullen die ik heb gewoon zoveel dragen tot ze echt ‘‘op’’ zijn en niet omdat ik ze niet zo leuk meer vind. Ben er zo klaar mee waarom ben ik zo moeilijk tevreden te stellen en altijd weer in de verleiding voor iets nieuws? Haat die eigenschap aan mezelf en baal er echt van. Het helpt mij nu wel echt om te denken aan hoeveel ik eigenlijk al heb en daarom dus niets meer te kopen. Het groeien van mn bankrekening vind ik ook fijn, maar daar merk ik op dit moment nog weinig van ivm andere uitgaven ( vakantie etc)
Oh dit us denk ik enkel voor Android? Zie hem namelijk bij Apple niet in de Appstore staan.
Zijn er boeken die je nog thuis hebt die je nog moet lezen? Of een boek opnieuw lezen die je al wat langer geleden hebt gelezen? Dan koop je misschien niet zo snel een nieuw boek
Oh geen idee, mijn telefoon werkt inderdaad op android
ja kan ook eens kijken naar minibibliotheekjes in je buurt! Er staat er sinds kort eentje vlakbij mijn huis, en ik heb echt al superveel boeken daaruit gelezen (zelfs nieuwe boeken zoals Becoming van Michelle Obama laatst daar gevonden!).
Leuk en goed idee. Heb deze nu ook gedownload. Wilde komend weekend sowieso mijn zomer spullen alvast weer opbergen, mooi moment om dan van mijn winterkleding een overzicht te maken.
En vergeet de bibliotheek niet! Ben ik sinds een jaar lid van en bijna alles wat ik wilde lezen hebben ze ( soms wel even op de reservering wachten maar dan lees je wat anders).
Ik wil proberen tot aan black friday geen kleding/schoenen etc te kopen. Niet om daarna helemaal los te gaan, maar wel weer meer bewustzijn te creëeren. Ik heb genoeg mooie spullen en zeker niets nodig voorlopig.
ja, ik ook zo chill! Meeste boeken lees ik toch maar een keer. Of half omdat ze toch niet leuk zijn. Zonde om zoveel geld en ruimte in mn huis aan uit te geven
Vorige week helemaal gemotiveerd om 6 weken niks te kopen. Heb het 2 hele dagen volgehouden en toen dacht ik ‘nu is het toch al verpest dan kan ik net zo goed dat en dat en dat ook kopen!’ Wie ben ik voor de gek aan het houden?!
Maar goed, daarna begonnen met een wishlist. Niet direct dom klikken en kopen, maar het op een wishlist schrijven. Als ik het over 6 weken nog steeds niet uit mijn hoofd krijgt, ga ik het kopen. En serieus, ik schreef 's ochtends iets op en was het 's avonds al vergeten
Dit is zo inspirerend ik ga dit ook doen!
Ik doe mee! Ik koop sowieso al heel weinig (wat kleding en accessoires betreft al helemaal), maar merk dat ik wel steeds door fases heenga waarin ik geneigd ben meer onnodige spullen te halen - consumeren werkt echt verslavend.
Ik ga deze maand mijn bibliotheekabonnement vernieuwen en een wenkbrauwpotlood kopen. Op 8 november heb ik een afspraak staan voor de controle van mijn pasgezette daith en koop ik waarschijnlijk een nieuw sieraad, maar voor de rest wil ik netjes een wensenlijstje bijhouden. Mijn grootste uitdaging wordt stiekem om minder uit te geven aan eten en etentjes, maar ik ga mijn best doen om in de maand oktober in elk geval geen junkfood voor mijzelf te kopen, snel broodjes te halen wanneer ik onderweg ben, of te bestellen wanneer ik te lui ben om te koken.
Bohh mijn vorige poging is finaal mislukt. Nu poging twee! Heb de kleding app gedownload en ga daar dit weekend mee aan de slag. Wil proberen een stuk minder te kopen als begin, niet helemaal niets want heb bijvoorbeeld geen winterjas nog. Maar alleen duurzame aankopen en geen dingen die ik niet nodig heb (make-up, schilderspullen). Ik doe ook mee aan de weggooi challenge dus lekker bewust de herfst in
ik heb ook gefaald aangezien de hudsons bay vandaag opheffingsuitverkoop had heb ik iets gekocht. Maar het was wel iets wat ik nodig had, dus ik praat het nog een beetje goed
maar ik zag vandaag ook een heel leuk jurkje die ik niet nodig had en dus ook echt niet gekocht heb dus toen was ik erg trots op mezelf
OK ik ga vanaf deze week weer beginnen met het niets kopen. Vorige poging was compleet mislukt namelijk. Ik ga ook proberen om minder uit te geven aan eten en wijn, voornamelijk uit eten gaan.
Hoe gaan jullie om met de periode rond Black Friday? Ik krijg er toch een FOMO gevoel bij, terwijl ik niets nodig heb.
Ik heb ook niks nodig dus ook geen gevoel van FOMO.