Ik heb sinds 23 oktober een thermosfles gekocht, die ik echt niet nodig had maar ik was mn andere 2 thermosflessen al maanden kwijt en ik heb fietstassen gekocht (wel via marktplaats), daarvan vond ik dat ik ze wel nodig had en heb er ook echt zin in dat die binnen zijn straks!
Ik wil ook meedoen. Ik woon samen sinds maart maar ik heb daarvoor best lang thuis gewoon maar ik werkte wel al 36 uur. Dus ik kon heel veel sparen en ook kopen waar ik zin in had. En ik heb best wel veel moeite om dit nu niet meer te doen (klinkt echt kut en verwend vind ik).
Ik heb ook steeds in mijn hoofd een strijd van: “Nee niet kopen!.” Maar ook een stemmetje wat zegt: “Oja, dit ene dingetje kan nog wel. Treat yourself!!” Nu ook… zit ik net weer op een site met sieraden. Ja ik heb het gewoon niet nodig. Zelfde geldt voor kleding. Ik ga toch nergens heen door corona en op werk draag ik makkelijke kleding en niet mijn leukste kleding. En ik heb genoeg.
Ik heb gisteren wat black friday aankopen gedaan. De afgelopen 2 maanden was ik echt goed bezig en heb ik amper iets gekocht. Ook de 6 weken gehaald toen. 
Dus nu ga ik het weer proberen om 6 weken niets te kopen. Hopen dat het weer lukt 
Ben ook mn kasten aan het uitmesten en veel naar de kringloop aan het brengen. Heb echt teveel troep en merk dat ik dat alleen maar irritant vind om zoveel spullen te hebben want het ligt alleen maar in de weg en ik word er onrustig van, dat helpt me ook wel om niets te kopen steeds. Ik heb niet nog meer spullen nodig en dat wil ik een beetje volhouden.
Ook dit idd. Ik ga ook nergens heen door Corona en trek dus ook amper iets leuks aan dus het is eigenlijk zonde van mn geld om nu vanalles te kopen.
Ik heb het nu al moeilijk
Ben al een tijdje aan het nadenken over bepaalde opbergmogelijkheden in mijn keuken. Voorraadpotten enzo. En ik ben nog op zoek naar een nieuw setje dekbedovertrek. Maar nu wil ik die challenge doen en vind ik het dus klote dat ik die spullen nog wil hebben.
Het is niet noodzakelijk dat ik die dingen aanschaf maar ik wil niet 6 weken wachten, dat slaat nergens op. Maar het voelt wel meteen als falen.
Aangezien je zelf aangeeft dat je die aankopen anders binnen 6 weken doet, lijkt uitstellen me ook zinloos. Opbergspullen die je nog niet hebt en beddengoed vind ik niet te vergelijken met bv het zoveelste notitieboekje, lipstick in mondmasker-tijden of een 5e paar zwarte enkellaarsjes. Die periode niks kopen mag niet als een straf aanvoelen vind ik, maar als een realistisch doel. Gewoon kopen dus, en goed nadenken welke categoriën spullen je eigenlijk minder wil kopen.
ja als organiseren je hobby is en je hebt al 15 tupperware bakjes maar je wil nu doorzichtige acryl bakjes omdat je die leuker vindt (ik zeg maar wat haha), dan zou ik ze niet kopen @oliverqueen.
Een volledig jaar geen kledij kopen kan en wil ik niet. Mijn drie valkuilen zijn panty’s, lipstick en schoenen. Zodus: ik ben systematisch mijn panty’s aan het opgebruiken, in plaats van een nieuwe kopen wanneer er een klein haaltje in zit. Ik gooide ze ook nooit weg waardoor ik met absurd veel panty’s zat in mindere of betere toestand. Verder heb ik al ruim een half jaar geen schoenen meer gekocht en dit wil ik nog even blijven volhouden. Heb ong. 20 paar dus keuze zat. En lipstick koop ik ook al een jaar niet meer. Ik heb meer dan genoeg per kleur-categorie. Elk seizoen kies ik een nude, rode, roze en burgundy + bijhorende lippotloodjes. Voelt een beetje als een winkelen in mijn eigen voorraad en dat houdt het leuk.
Ja je hebt gelijk!
Ik ga het wel nog even uitstellen tot alle betalingen van de afgelopen periode eruit zijn (creditcard en paypal) zodat ik wat meer overzicht heb. En ik moet ook nog wat geld ontvangen.
Dingen die ik niet wil kopen komende 6 weken:
- Kleding
- Sportkleding
- (Sport)schoenen
- Sportvoeding, repen, poeders, etc.
- Make-up en verzorging alleen als iets op is
- Kant-en-klaarmaaltijden
- Schoonmaakmiddelen etc. (eerst opmaken wat ik heb)
Eigenlijk valt het wel mee. Misschien wil ik een boodschappenbudget instellen.
Ik ‘‘Label’’ sinds kort al mn uitgaven in mn bank app, zo kan ik sneller zien wat ik waar aan uitgeef. Helpt me ook echt enorm met minder kopen en overzicht houden.
Misschien een tip 
Ik zie nu ook sneller waar ik teveel aan heb uitgegeven en dat is dan even een soort van reminder haha.
Mijn 6 weken zijn voorbij en tis helaas niet gelukt.
In november kocht ik een thermosmok en fietstassen.
In december kocht ik 5 boeken, een veels te dure koekenpan en een champignonborsteltje (echt waarom ik maak champignons nooit schoon??).
Heb wel al 2 vd 5 boeken uitgelezen.
Ik wil nu sowieso nog een tuinbroek kopen en dan in januari weer 6 weken doen
Ik meld mij weer!
Afgelopen weken weer teveel gekocht voor mn baby dus vanaf vandaag begin ik weer aan de 6 weken niets kopen.
En dan ook echt helemaal niets.
Voor mezelf heb ik dan weer helemaal niets gekocht gelukkig.
Ik doe nu ook mee. Wel vanaf 1 januari. Moet nog 1 kerstcadeau kopen voor mijn vriend. Maar daarna moet mijn pinpas echt op slot haha
Ik ga proberen om van 16 december t/m 16 februari niets nutteloos te kopen.
Eten, benodigdheden voor mijn studie/werk en ondergoed vallen hier niet onder.
Door Corona heb ik zo goed als bijna niets gekocht, behalve wat noodzakelijke kleding en dingen voor huis. Ik heb mezelf wel iets gegund; twee sjaal en nieuwe salontafel en lamp (de laatste twee via marktplaats). En ik moet zeggen dat het mij wel erg goed is bevallen. Ben eigenlijk heel tevreden met wat ik heb realiseer ik mij nu. Dus ik wil eigenlijk volgende jaar ook helemaal niets kopen, behalve echte noodzakelijke dingen. Merk wel dat ik veel online nog struin en zoek, maar weet je me in te houden. Ben benieuwd hoe het gaat als ik weer naar fysieke winkels ga. Maar nu ik het hier heb gepost, is dit een goede reminder om aankomende jaar niets te kopen.
Ik doe ook weer mee. De enige uitzondering gaat eventueel IKEA zijn, maar dat is pas eind januari. Eten en alles voor mijn katten mag ik wel gewoon kopen.
Ik ga nog steeds goed! De dingen die ik een tijd terug wilde aanschaffen heb ik nog steeds niet gekocht. Ik mis het niet, maar ik wil het wel nog steeds hebben. Ondertussen is iets kapot gegaan wat ik al jaren draag, het is echt helemaal versleten, en toevallig staat er iets nieuws dus op het lijstje wat ik al eerder in gedachten had. Dus ik mag van mezelf het opnieuw kopen deze maand. Het liefst wel voor 1 januari en ik ga bedenken of er nog iets is wat ik de komende 6 maanden waarschijnlijk nodig ga hebben (wat ik tekort kom of moet vervangen) want dan schaf ik het toch aan omdat ik dan 6 maanden lang aan die challenge mee wil doen die iemand hierboven ergens al postte.
Ik doe een soort van mee. Ik ga onverwachts verhuizen, dus mijn geld mag alleen op aan spullen als een vloer en verf enzo, fornuis en koelkast, gordijnen etc. Dus geen frutsels en tierelantijntjes. Moet lukken denk ik zo!
Ik zit eraan te denken om in 2021 het hele jaar niks nieuws te kopen. Omdat het goed is voor de wereld qua duurzaamheid, maar ook omdat ik zoveel spullen heb en ik er graag tevreden mee wil zijn. En omdat ik onnodig veel geld uitgeef wat we echt beter kunnen gebruiken. En ook omdat het me best wel een leuke uitdaging lijkt om marktplaats/vinted/kringloop af te gaan voor toffe nieuwe dingen waar al eens iemand van gehouden heeft. En om liefdevol mijn eigen spullen goed te onderhouden, zodat ze lang mee gaan.
Wil er wel wat spelregels omheen bouwen. Ik zit te denken aan:
- Ik mag wél ondergoed, sokken en panty’s nieuw kopen. Ik verwacht nl wel een keer 2 of 3 nieuwe BH’s nodig te hebben volgend jaar. Maar ik wil me niet nu gedwongen voelen die te kopen voordat mijn challenge start. Sokken en ondergoed heb ik denk ik genoeg van om een jaar niet te hoeven kopen.
- Ik krijg 3 (of 5?) “jokers”. Om iets nieuw te kopen als 2e hands écht niet mogelijk is en ik ook niet lang zonder kan.
- Cadeautjes mag ik gewoon aannemen, al moeten mensen wel weten dat ik liever iets heb dat ik op kan gebruiken of iets leuks om te doen.
- Schoenen mag ik nieuw kopen, want ik heb een lastige maat en lastige voeten. Al verwacht ik geen schoenen nodig te hebben met mijn huidige collectie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of goede tips voor vintage kleding, want dat laatste vind ik het spannendst… en zijn er die het leuk vinden om mee te doen met deze challenge en er in dit topic over te kletsen?
Je geeft me inspiratie om iets soortgelijk te doen. Ik ga even een lijstje maken voor mezelf en zal daarna ook hier posten!