Ik probeer buiten verf en meubels niets uit te geven aan dingen die ik niet nodig heb. Ik heb nog wel wat kleine dingen nodig en misschien nog een pot verf (hopelijk niet), maar dan ben ik hopelijk ook klaar. Ik kan voorlopig ook niet veel uitgeven, want wil eerst mijn spaarrekening weer op orde krijgen.
Ik doe ook weer mee! Heb echt te veel uitgegeven. Echt nergens voor nodig. Alsof mijn geluk daar van af moet hangen.
Cadeaus daarentegen reken ik niet mee!
Ik dacht woah ik ben echt goed bezig, even kijken hoe lang ik het al volhoud. Is het pas 12 dagen
Nou ja, moedig voorwaarts. Hoe vergaat het jullie?
duurt lang opeens zn maand, nondeju! ik ben ook al blij als ik normale post in de postnl app zie verschijnen⦠(ik voel me echt een sneu persoon nu :") )
opzich gaat het wel prima. als ik nu iets in mijn hoofd krijg wat ik wil dan probeer ik te relativeren, dat ik het niet nodig heb of onzin vind. heb vandaag wel twee truitjes en een vest gehald maar dat was ook wel nodig voor aankomend seizoen. de rest wat in mijn akst lag was uitgelubberd of te groot geworden. voor thuis vind ik dat geen probleem maar als ik nog ergens heen moet dan wel.
ok ik heb nieuwe kleuren draad gekocht en wat stof. 
(Heb het als straf van mijn spaardoel geld afgehaald)
Ik wilde zeggen dat het heel goed gaat maar ik zie nu dat mijn laatste post hier 9 dagen geleden was en ik heb nu alweer wat gekocht. Ging de boekhandel in om alleen te kijken voor een borduurboek wat ik had gezien, dat was in verhouding dan goedkoper om te kopen dan de losse patronen. kom naar huis met twee boeken om te leren tekenen, kan ik wel weer leren om eigen patronen te gaan maken. het gaat dus echt up en down. hebben jullie dit ook?
ja het is af en toe echt lastig! ik wilde echt alleen KIJKEN voor dat borduur boek en dan toch de fout maken ><
Ik ben hier ook mee begonnen! Mijn plan was eerst om het een maand vol te houden, wat dan tot halverwege november zou zijn. Nu heb ik dat verlengd tot eind november, zodat ik ook een hele salarismaand niks koop. Deze week krijg ik salaris en dan eind november weer. Uitzonderingen zijn voor mij eten, cadeautjes en eventuele uitjes (die er waarschijnlijk niet gaan zijn door corona) of wanneer ik echt iets nodig heb. Ik kan niks bedenken wat ik echt nodig ga hebben, dus hopelijk koop ik alleen cadeautjes en eten. Ik ben benieuwd hoeveel ik eind november naar mijn spaarrekening kan zetten.
Ik neem me vaker voor om minder te kopen, maar dat is dan niet concreet genoeg, waardoor ik uiteindelijk geen verschil merk. Ik hoop ook heel erg dat ik niet alles wat ik nog wil kopen ga opsparen tot ik weer mag. Mijn valkuilen zijn vooral dat ik het heel leuk vind om webshops af te struinen naar interieur en kleding. Ik ben sinds dit jaar ook bezig met alleen maar kleding van duurzame merken kopen en ik vind het hele proces van zoeken naar goede merken heel leuk. Ik koop dan niet zo snel iets, omdat het vaak best prijzig is, maar ik heb wel een hele wishlist. Ik heb nu heel veel merken geblokkeerd op instagram en probeer minder nutteloos online te surfen wanneer ik me verveel, waardoor ik hopelijk minder toe te voegen heb aan mijn wishlist.
Mijn plan is nu om in ieder geval t/m black friday niets te kopen!
En voor BF ga ik een lijstje maken met dingen die ik moet vervangen (mān nepleren jasje gaat kapot bijvoorbeeld) en daar moet ik me dan aan houden.
Het gaat lukken!
Het gaat echt goed hier, al bijna 4 weken volgehouden! Het motiveert supererg om naar mijn bankrekening te kijken haha
Ik heb besloten dat ik niet aankomend loon de iPad ga halen maar toch nog een extra maandje door ga. wie weet kom ik dan met BF een goeie deal tegen en heb ik ook een beetje āstrafā voor het feit dat ik toch dingen heb gekocht nog in de laatste paar weken. Het voelt niet fair om hem dan nu te kopen als ik me er niet goed aan heb gehouden.
Ik heb deze maand weer geen geld over en moet weer geld halen van mijn al zo schaarse spaarrekening om nog rond te komen. En dat allemaal vanwege mijn drang om spullen te kopen die ik niet nodig heb. Heb mezelf net verloren op pinterest in de no spend month en ben helemaal gemotiveerd
heb ook alle shopping apps van mān telefoon verwijderd. Uitzonderingen waar ik komende maand geld aan mag uitgeven zijn:
- Rekeningen
- Boodschappen
- Transport
OkƩ ik ben dit topic anderhalf jaar terug gestart, heel lang had ik geen drang om te shoppen maar ik merk nu dat dat niet meer zo is en ik er veels te veel geld aan uitgeef.
Ik ga dus weer meedoen.
Met de uitzonderingen boodschappen, transport, rekeningen en cadeaus.
Als het goed gaat mag ik eind december een nieuwe telefoon kopen (dat is zakelijk gezien handig
)
Oehh als dit je valkuil is, dan raad ik je echt aan om een abonnement op de bieb te nemen. Drie toffe boeken daar vinden en je hebt de kosten er al uit. Ik ben er veel meer door gaan lezen, er zit een luisterboek app bij en je kunt ook e-books lenen. En de LINDA. Leen ik bijv ook altijd bij de bieb. Best 50 euro spend elk jaar.
Pff nu ik een kind heb geef ik juist veel geld uit aan haar en niet meer aan mezelf. Maar nu lukt het me dus helemaal niet meer om 6 weken niets te kopenš
Veel teveel leuke kleertjes en andere rommel die ik nodig heb.
Voor mezelf is het trouwens wel goed gegaan!
Ik heb echt volgens mij 6 weken niets gekocht voor mezelf. ( heb het niet exact bijgehouden)
Ja dit ga ik volgend jaar ook echt doen! Moet nu van mezelf eerst de boeken lezen die ik al gekocht heb (zijn er nog best wat haha), en daarna neem ik abonnement op de bieb. Nu al zin in om die schappen af te struinen net als vroeger
Ahh en als je je gekochte boeken uit hebt kun je ze altijd nog verkopen via bol.com of (als je wat meer moeite wilt doen voor wat meer winst) marktplaats. Mocht je ze missen, dan heeft de bieb ze bewaard voor je
kun je ze altijd daar nog eens lenen. En nieuwere boeken leveren 2e hands vaak best nog wel wat op, afhankelijk van hoe populair je boekensmaak is.
Oke, dat heeft dus maar vier dagen gekost. Heb van het weekend besloten dat ik toch hem nu al ga aanschaffen. maar ik ga wel lekker door met proberen niets te kopen. Het geld wat op mijn spaarrekening op die manier extra binnen komt, is echt zo lekker dat ik het blijf doen. Tijd om een nieuw doel te bedenken.
Hier gaat het niet kopen (vooral het niet online kleding bestellen!) best goed, jammer dat er veel van het bespaarde geld naar de warmte terugwin unit moest (bijna geheel vervangen). Voordeel was wel dat we daar nu geen spaargeld voor hoefde te gebruiken.
Dus ik ga rustig door.
De laatste weken veel geld uitgegeven aan nuttige dingen maar alles bij elkaar tikt het wel aan. Niet alles was Ʃcht nodig maar gebruiken ga ik het wel. Maar ik ben wel van plan om weer eens even streng te doen en 6 weken helemaal niks te kopen.