No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Jaa precies dit!
Kom er net achter dat ik ‘onbewust’ al 6 weken niets nieuws heb gekocht, op wat ondergoed na 2 weken geleden. Dat had ik echt nodig want had bijna niets meer om aan te trekken.
Zonder gesloten winkels was dit mij nooit gelukt :rofl:

2 likes

Oke, ik heb me de afgelopen tijd zo schandelijk gedragen dat ik me hier aanmeld.
Ik heb niks nodig behalve boodschappen, dus geen uitzonderingen voor mij.

Op Vinted ben ik nu aardig aan het verkopen (kleding van het hele gezin en boeken) en dat geld gaat op mijn spaarrekening. Ik heb al mijn wishlists op verschillende sites leeggehaald en zodra ik een nieuwsbrief krijg schrijf ik me uit.

4 likes

ik denk er ook best vaak aan. Heb ook echt afgelopen dagen al minstens 3 keer naar schoenen zitten kijken. :flushed: Moeilijker dan ik dacht, haha.

2 likes

Jaa ik ook en ik heb net nieuwe schoenen binnen. Vooral de uitverkoop is zo aantrekkelijk.

Maar dit zijn toch producten die je dagelijks gebruikt? Ik koop zelf ook altijd dit soort dingen in de aanbieding. Zeker vitamine pillen scheelt je zo 20 euro of meer.
Tenzij je overdreven veel voorraad in huis hebt dan begrijp ik dat je deze aanbieding beter even kan overslaan.

2 likes

Dat hier niet maar heb behoefte aan nieuwe haha. Nou ja, die ik wil zijn 219 euro :sweat_smile:

Eerlijk, toen ik mee deed met de zes weken niks kopen had ik er ook echt wel moeite mee. nu ik nietmeer mee doe, koop ik ook wel echt alleen nog maar dingen waar ik over na heb gedacht om te kopen.

Kleding; niet nodig zit toch thuis
Nieuwe schoenen; je hebt nog x paar in de kast en draagt alleen maar je 1 paar vans of dr Martens
Hobby spullen; je hebt genoeg kappen nou

Beetje dat soort dingen blijf ik herhalen naar mijzelf toe. wellicht dat het jullie ook een soort van helpt met relativeren?

5 likes

Ik wil ook minder kopen. Ging 3 weken goed, tot deze week.
Ik merk dat ik voor moeite heb dat wanneer ik iets koop, het te beperken tot alleen wat ik nodig heb.
Dus bijvoorbeeld alleen sokken kopen, en niet een hele outfit of meteen 10 paar sokken.

1 like

Hier ook nog niets gekocht sinds 3 jan, behalve eten. Ik twijfel wel wat ik met een cadeaubon moet doen. Die heb ik voor mijn verjaardag gehad en vind dat aan de ene kant valsspelen, maar aan de andere kant niet als ik er bijvoorbeeld kleding voor koop (maar dat vind ik dan weer niet zo leuk haha).

Nou, voor zulke dingen lukt het mij wel om dat te herhalen maar ik merk echt dat eten bestellen nog een pijnpunt is bij mij. Of ja, mijn zwakte. :expressionless:
Ik wéét dat ik perfect nog maaltijden kan maken met wat in de koelkast ligt, maar de luiheid wint meestal.

Dus de schade tot nu toe:
2x takeaway besteld: 1x €12 en 1x €15

2 likes

Als je er bij nader inzien toch niet zo blij mee bent dan zou ik (een deel) retour sturen. Ervan uitgaande dat je het online hebt besteld trouwens.
Ik had half december twee laptopsteuns besteld bij bol, één voor thuis en één voor op kantoor. Maar ik gebruik dat ding thuis helemaal niet, dus ik heb vorige week eentje geretourneerd. Scheelde toch weer €18.

1 like

Die kan je toch vast nog wel een tijdje bewaren?

Ja, vast wel, maar ik word altijd erg onrustig van bonnen haha. Zelfde met contant geld trouwens.

Dan zou ik die gewoon lekker uitgeven. Dit doe ik ook gewoon, maar ook omdat ik soms vergeet dat ik een cadeauon had of bang ben het kwijt te raken.

1 like

Ja, daar ben ik dus ook altijd bang voor, haha.

Ik vind cadeaubonnen ook niet echt cheaten, omdat er dan geen geld van je rekening gaat. Maar misschien ben ik daar ook te makkelijk in :joy:

Haha ik heb het omgekeerde, zou die bonnen tot in de eeuwigheid bewaren. Want eens de bon opgebruikt is, is hij op en dat bezorgt me druk om iets ‘extra leuks’ uit te kiezen :sweat_smile:. Maar ik was ook dat type kind dat mooie stickers bewaarde en nergens op plakte want ‘‘eens hij plakt, kan je niet meer terug’’. En uiteindelijk die sticker for ever bewaarde ipv hem gebruiken. Vermoeiende eigenschap.
Goed verhaal dit haha sorry. Ik vind een bon gebruiken niet cheaten, maar als je kan zou ik wachten tot na de challenge.

11 likes

Ik wel eigenlijk, maar het ligt eraan hoe je je challenge doet. Als het gaat om bewustwording en het kopen van spullen vind ik het onder cheaten vallen. Als je het vooral doet om geld uit te sparen, vind ik het niet onder cheaten vallen.
Maarja, ieder z’n eigen challenge.

2 likes

Ja, dat snap ik wel inderdaad. Ligt eraan wat het doel van de challenge is.

@houseofmemories Ja, het is dus bewustwording/minder spullen hebben voor mij :slight_smile: Dus daarom valt het voor mij onder cheaten.

Denk overigens dat ik iets voor in huis wil, maar dan wel iets waar ik ook echt wat mee kan zoals bv een bloempot.

1 like