No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik heb zo hard gefaald, ik zag een sale bij loavies met alle producten die ik al lang wilde maar te duur vond. Vervolgens hoorde ik dat ik mijn zorgbonus kreeg en dacht ik: treat yourself. Om het goed te praten: het zijn wel allemaal kleren die ik aan kan naar werk.

Ik verbaas mij over hoe groot mijn wishlist is geworden binnen die 2 weken, is echt niet normaal.

Klopt hoor! Vandaar ā€œfalenā€ tussen haakjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb er ook geen spijt van, maar ik wil het wel eerlijk delen dat ik iets gekocht heb.
Er zijn al 10.000 boeken verkocht! Mega goed!

2 likes

Ik heb ook een boek gekocht, omdat het een speciale editie is en ik het moet lezen voor mijn boekenclub. :grimacing: Maar verder gaat het nog wel goed. Geen kleding gekocht in ieder geval. Dat vind ik wel moeilijk.

@DikkeKip Ik vind dat ook niet echt falen :slight_smile:

Ik overweeg nog steeds die IKEA-bestelling, haha. Verder niets gekocht, wel overwogen.

Ik heb helaas ook iets gekocht. Ik ben het voor mezelf aan het goedpraten omdat het een fitnessmatje is. Ik wil vaker workouts doen thuis en nu lig ik gewoon op de vloer maar dat is toch niet zo handig.

Ik had decoratie voor in huis besteld, maar ik heb het niet nodig en gaf me een onrustig gevoel, dus toch geannuleerd :grinning:

9 likes

Ik heb het ook niet volgehouden, ik heb 2 pannen (wok en hapjespan) van mijn AH-zegels gekocht. Maar goed, een hapjespan had ik nog niet en alleen een oude, gekregen wok.

Ik weet niet of ik nu gecheat heb, maar heb een kaart en cadeau gekocht voor een vriendin, gezinslid is overleden en vond een no buy challenge echt geen reden om haar dat niet te sturen

Verder niks gekocht! Vind het eigenlijk ook niet erg lastig met de lockdown, al valt het me wel echt op hoeveel mails je per dag krijgt met aanbiedingen en sales

2 likes

Ik vind dit absoluut geen cheaten hoor!

1 like

Mijn winterjas, die ik in de sale wilde kopen en dus een uitzondering was, is binnen. Nu is dat onrustige gevoel van ā€˜ik moet iets kopen’ gelijk weg, heel fijn haha!

En normaal zou ik gelijk een nieuwe sjaal en muts etc erbij kopen, maar ben de zolder op gegaan en heb (natuuuuurlijk) nog genoeg wat erbij past.

Ook droogshampoo + micelair water gekocht in de aanbieding want was op, dus daar kan ik komende maanden ook weer mee vooruit. Denk dat ik in februari niks van verzorging hoef te kopen, ook een fijn vooruitzicht.

3 likes

Natuurlijk niet! Ik ga ook een cadeautje voor een zwangere vriendin kopen, omdat ik haar nu niet kan zien.

Al geldt mijn no buy vooral op kleding (en ook 6 mnd) werkt het, mede dankzij dit topic, ook door in een algemenere no buy. Ik wil niet overcompenseren in andere prulletjes of make up. Dus gisteren heb ik wel een parfum gekocht (want op en 25% korting), maar niet verder gekeken naar andere dingen met korting.

Ook moet ik eigenlijk een andere yogamat kopen, want er liggen elke dag roze ā€œpilletjesā€, omdat ie helemaal stuk gaat. Probeer het toch een beetje uit te stellenšŸ˜†

Zoiets telt idd niet mee voor je no-buy hoor! Ik neem kraamcadeaus, kaartjes en dat soort dingen ook niet mee in mijn no-buy.

Ik heb vandaag precies 2 maanden geen kleding gekocht, woehoe. En de drang om te neuzen op de site van de bijenkorf is ook nagenoeg weg. Ik zie nu ook dat dat vaak uit verveling was, of onzekerheid wanneer heel instagram weer eens leukere kleding leek te hebben dan ik. Dikke onzin natuurlijk en goed om dat inzicht te hebben :slight_smile:

4 likes

Ik heb tegen verzendkosten 5 boeken kunnen overnemen van @Ohappyday :smiling_face_with_three_hearts:

Drie daar van staan op mijn ā€œboeken-die-ik-wil-lezen-lijstā€. Het is dus wel ā€œonnodigā€ €7 uitgeven, maar ik heb er tegelijkertijd wel heel veel geld mee bespaard. Ik ben blij!

5 likes

Oei ik faal, puzzel gekocht. Wel via Marktplaats voor 2,50 maar toch…

Ik heb december/januari echt veel te veel gekocht. Allemaal dingen die niet (nu) nodig zijn.

Ik weet niet of ik een challenge van 6 weken doe, maar in ieder geval tot 1 maart niks kopen, met uitzondering van een kraamcadeautje.

1 like

Ik heb deels gefaald. Inmiddels ook IKEA-spullen besteld, naast de pannen. Verder niets van mijn uitzonderingslijstje of andere dingen buiten eten/kattenverzorging.

Still going strong! Alleen maar cadeautjes gekocht en verzorgingsproducten die op waren.

6 likes

Hier ook ! Nog steeds helemaal niets gekocht :grimacing::grimacing::grimacing:

2 likes

Vanaf 1 februari mag ik weer shoppen :partying_face:

Ik wil graag een keukenweegschaal en een nieuw kleurboek. Ik bak de laatste tijd meer en meet nu alles af in een maatbeker. Niet zo handig dus. Voor de rest niet echt een shop behoefte. Het scheelt ook echt heeeeel erg dat ik niet op websites kijk en dat de winkels (Action, mijn favo) dicht zijn!

1 like

In heel januari alleen maar spulletjes voor de aankomende baby gekocht! Ging een stuk beter dan verwacht :slight_smile:

2 likes