Bij mij gaat het ook heel goed! Merk dat de verleiding om dingen te kopen nu ook veel minder is door corona ; kom niet meer in de stad / winkels dicht en qua nieuwe kleding denk ik ‘wat maakt het uit, wie ziet het nu echt’. Mogelijk dat ik een uitzondering maak voor de zorgbonus die ik in februari krijg en een gedeelte daarvan ga besteden om iets te kopen wat ik echt graag wil hebben, ga ik nog over nadenken.
Hier ging het op 2 uitspattingen na (IKEA en pannen) ook best goed. Wel een paar keer bijna schoenen gekocht, maar dat toch niet gedaan. Heb genoeg schoenen, dus het is ook absoluut niet nodig. Winkels dicht scheelt inderdaad veel, al merk ik dat ik toch wel dingen nodig heb. Niet heel dringend, maar uiteindelijk wel.
Hier gaat het ook goed. Nog geen kleding gekocht sinds begin januari en wil dit sowieso nog 2 maanden volhouden. In april wil ik nieuwe voorjaarskleding gaan kopen. Ben 25 kg afgevallen in 2020 dus moet wel echt nieuwe kleding hebben.
Enige waar ik aan wil werken is het aantal keer thuisbezorgd deze maand. (5 keer ) Wil dit in februari beperken naar 2 keer in de maand.
Verder alleen een mascara en concealer gekocht (want op) en een scrub die ik al lang wilde en nu maar 7 euro kostte. Heb dit allemaal wel gekocht met een BOL cadeaukaart dus vind het niet helemaal cheaten
Nou ik heb mn no buy bijna gehaald.
Moet zeggen dat ik ook echt totaaaaal geen zin heb om te shoppen met lockdown, dit vreselijke rotweer en dat ik alleen maar leef in een sportlegging, uggs, een dikke trui en een slaapzak winterjas.
Helpt echt mee om niets te kopen. Ik ga proberen het nog langer vol te houden dan 6 weken. Op naar de 2 maanden dan maar eerst haha.
Ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk weinig koop! Heb wel een melkschuimer gekocht, want ja als ik dan toch thuis college heb, dan wil ik wel lekkere luxe koffie, maar qua kleding etc merk ik dat ik niks hoef en nodig heb. (oké heb wel een ring gekocht, maar dat had een speciale reden)
Wil de no buy kleding challenge doortrekken tot maart! Wellicht dan weer verlengen tot april haha
Hier gaat het ook goed! Heb wel een cadeaubon uitgegeven + had als uitzondering een winterjas dus heb wel het ‘shop gevoel’ gehad. Dus misschien telt het niet helemaal?
Mijn voornaamste doel is sparen en dat doe ik wel netjes. Na februari wil ik wel een leuke top voor mijn verjaardag kopen, verder had een lijstje gemaakt wat in me op kwam afgelopen weken maar die is op één item na weer leeg . Grappig hoe dat werkt, stond eerst helemaal vol maar gooi het er toch steeds weer af.
Op spullen voor m’n huis na (ben vorige maand verhuisd, dus had excuus) gaat het me eigenlijk heel goed af moet ik zeggen
Ik doe sinds een week een no buy (op kleding en beauty) Moet zeggen dat het verrassend goed gaat, ik heb opzicht ook niet echt iets nodig, want ik heb toch geen events of wat dan ook komende tijd. Nog 5 weken te gaan haha
Ik doe ook terug mee sinds 1 februari tot 14 maart. Zelfde als jij, geen kleding en beauty maar ook geen kantoorspullen/interieur. Ik wil komende weken mijn kleerkast en beautyspullen uitzoeken, dan zie ik hopelijk dat ik genoeg heb en echt niks moet bijkopen.
Ik moest een paar keer cadeautjes kopen en werd wel een beetje verleid om even rond te kijken maar niks voor mijzelf besteld
Met een paar vriendinnen heb ik vorige week een clothing swap gedaan en hier vooral kleding weg gegeven.
Ik heb alleen een massage kussen en een weegschaal gekocht maar beide heel bewust over nagedacht
Heeft iemand ook de eerlijke inhoud van mijn kledingkast van whensarasmiles gedaan?
@slurfhondje @oversized ik doe ook mee sinds 1 februari! Vooral om bewust te worden van mijn koopgedrag. Gaat best goed tot nu toe
Bij mij gaat ie slecht, heel slecht zeg maar.
2 paar nieuwe schoenen, een broek, een jasje en speakers gekocht.
Ik moet zeggen dat ik sowieso 1 paar schoenen anders over 2 maanden wel had gekocht en de broek met het jasje heb ik al wel veel langer op het oog, maar de speakers en het andere paar schoenen is helemaal niet nodig.
Ik ga ook weer een nieuwe poging doen. Dit keer geen uitzonderingen, op een winterjas na mocht ik daar tegenaan lopen. En vervangen mag ook als iets op is of stuk gaat en niet meer te maken is.
Nou, same. Heb wat gekocht via Vinted en had broeken besteld, maar die passen niet, dus gaan weer terug. Paar weken geleden riep ik nog ‘ik heb niks nodig’ en nu ineens een intense drang om een nieuwe broek te kopen
Ik ga nog steeds lekker! Ik denk dat ik het eind februari ga verlengen met nog een maandje, maar dan met een extra regel dat ik iets mag kopen als ik er minstens één nacht over slaap of als het tweedehands is. Dus geen impulsaankopen zoals ik eerst echt heel vaak deed. Dingetje hier, dingetje daar, dat niet meer. Kijken of ik de teugels een beetje kan laten vieren en dan alsnog niet meer geld uitgeef dan nodig.
Bij mij gaat het ook echt zo dramatisch, 2 paar zwarte laarsjes, 2 spijkerbroeken, mason pearson borstel, joggingbroek met bijpassende sweater, diptyque carroussel… pfff schandalig slecht van me
En ook allemaal totaal niet nodig
Ik bedenk me dat ik ook een nieuw oogschaduw palette heb gekocht die niet nodig was aangezien ik nauwelijks oogschaduw draag. Het lijkt wel dat wanneer ik mezelf iets opleg (no buy) dat ik juist MOET kopen ofzo
Ik heb ook gewoon opeens zo’n koopdrang en elk moment dat ik niets te doen heb en achter m’n laptop zit, typ ik wel weer de link van een webshop in
Misschien een idee voor iedereen die koopdrang ervaart om voornamelijk sites als marktplaats of vinted af te struinen, ik merk aan mezelf dat ik bij tweedehands aankopen echt langer nadenk of ik het echt nodig heb/wil en of het het geld waard is.
Ik kan je aanraden om in je telefoon een notitie lijst te maken en elke keer als je denkt: “ik moet dit kopen” het daar in te zetten met het bedrag erbij.
Ik schrok daardoor echt wat ik binnen 1,5 week alweer erop had gezet… inmiddels is de lijst op één krultang na weer leeg.
Ga nog even door, heb alleen een longsleeve gekocht voor laagjes in deze kou en een winterjas (dat wat mijn uitzondering aan het begin).
Ik moet eerlijk zeggen dat in twee weken tijd ook heel veel producten de revue hebben gepasseerd en ik wel even over heb nagedacht en dan wel tot de conclusie kom dat ik het tijdelijk leuk vind/gebruik, zoals een fitbit en ereader