No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik doe ook mee!
(Ik wil alleen wel heel graag glitter Dr Martens kopen)

Tellen jullie buiten de deur eten e.d. ook mee of doen jullie het puur in kleding en verzorgingsitems enzo?

Ik heb een quotum gesteld op hoevaak ik uit eten/afhaal mag, ik mag geen eten op het station ofzo kopen.

1 like

Ik heb een nieuwe hoofdtelefoon besteld maar alleen omdat Bol de vorige niet wilt repareren en ik mijn geld terugkrijg. De nieuwe kost minder dan de oude (bijna twee jaar oud) dus eigenlijk maak ik een beetje winst en telt het niet?!

6 likes

Ik wil ook meedoen maar ik denk dat ik nog wat praktische dingen moet kopen komende tijd. Maar ik ga het binnenkort ook doen. Ik zat hier zelf ook al over na te denken laatst, dus dit topic is een teken! En ja ik zie het nu pas haha

@KREN Haha winst maken is goed! Maar ik vind iets vervangen dat kapot gaat en je gewoon gebruikt / nodig hebt niet tellen, het gaat mij er meer om dat ik geen nutteloze troepjes meer koop. Als bij wijze van je tandenborstel kapot gaat koop je ook een nieuwe (hoop ik) haha. Het gaat er bij mij alleen om dat ik mezelf niet voor de gek hou of ik iets wel echt nodig heb of niet, als het aan mij ligt heb ik alles ‘nodig’ :sweat_smile:

2 likes

Haha aan je posts te zien wil je ze gewoon echt hebben, waarom zou je dan 20 euro verspillen door te wachten. Ik heb zelf hoge zwarte en ik kan ze aanraden! Dus als ze er zijn lekker kopen, dan begin je een dag later. Een no buy gaat meer om bewustwording vind ik, dit is geen impulsaankoop bijvoorbeeld.

2 likes

Ik was al begonnen, haha :stuck_out_tongue: Doe ik 1 september een nieuwe poging.

Ik wil dit ook gaan doen deze maand. Ik heb zo vaak iets gekocht wat ik nauwelijks draag

1 like

Stress is weg. Ik ging hem passen en hij zat vreselijk. Kon het meteen uit mijn hoofd zetten gelukkig

5 likes

Ik doe mee! Heb wel gister nog een nieuwe jas besteld🙈

OK. Nu ik net weer onnodig twee jurkjes en een body gekocht heb voor mijn toch al uitpuilende kledingkast/rek wil ik vanaf nu ook meedoen. Boodschappen en uitjes/treinreizen uitgezonderd, maar ik heb gewoon niet nog meer spullen nodig.

3 likes

Voor ik begon zei ik dat ik genoeg verzorgingsproducten had maar ik heb dus nog maar tot donderdag aan tandpasta en mn shampoo is bijna op, ik wil bij beide niet terug naar flessen dus toch maar besteld, maar daarbij ook herbruikbare rietjes want die wou ik al zo lang :x, echt een faal

Van welke webshop bestel jij? Ik heb nu nog een voorraadje van alles maar als dat bijna op is dan wil ik ook alternatieven zoeken!

Levenzonderafval.com!

1 like

2 september al gefaald xD Heb die glitterschoenen gekocht, maar die wilde ik al een maand dus dat viel nog goed te praten op zich. Had alleen echt geen sokken nodig. Maargoed, nieuwe ronde, nieuwe kansen

1 like

Ik ben een dagje naar de stad geweest en heb niets gekocht, dat is me echt nog nooit overkomen. Voelt goed. Ik wil alleen niet al mijn afspraken afzeggen en thuis blijven zitten, dus moet hier even iets op gaan verzinnen. Spelletjes avond thuis of bios in plaats van de stad in.
Hoe gaat het bij jullie?

2 likes

Ja dat weet nog van vroeger. Als wij met strijkkralen aan de slag waren gebruikte mijn moeder ook altijd ovenpapier. Wat gebruikte jij eerst dan?

O haha dat ken ik niet eens. Ik dacht dat iedereen het met ovenpapier deed :see_no_evil:

3 likes

Gister in elk geval gefaald, want nieuwe pennen gekocht.

Ik wil/moet meedoen. Heb genoeg gekocht de laatste tijd. Ik heb ook mijn eigen kast uitgemest en kwam nog wel wat tegen om te verkopen dus ook dar ben ik mee bezig.

1 like