No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Wat is je plan om het allemaal te gaan gebruiken? Gewoon 1 voor 1?

Wel eerlijk maar wel ehh heel goor.

5 likes

Lekker met poepvingers lenzen in doen

1 like

En zinkzalf krijg je niet eens van je handen zonder zeep :smiling_face_with_tear:

1 like

Leuk dat er ook nog iemand bij de inhoud van het topic blijft :upside_down_face:

Ik zat te denken om eerst te focussen op de mini’s (makkelijke score) en dan inderdaad 1 voor 1 beginnen met de producten die al open zijn. Alleen voor lippenstiften en parfums enzo vind ik het wel fijn om te kunnen wisselen.

6 likes

Maar je bent echt serieus? Jij wast je handen gewoon nooit écht? Ik dacht dat ik een dirtbag was maar damn. :joy: :sob:

1 like

Zo triest om na 4 dagen nog zo’n opmerking te plaatsen, wat voegt dit nou nog toe?
Gisteren heb ik wel even in de spiegel moeten kijken want eerlijk, ik wordt wel zeer gelukkig van mooie spulletjes kopen (die ik eigenlijk niet nodig heb).
Hoe gaan jullie het met kerst doen? Ik en mijn vriend vieren het samen, dus wil dit niet ineens gaan overslaan. Ik merk wel dat ik bewuster probeer te bekijken wat ik echt nodig heb (eigenlijk niks als ik eerlijk ben). Maar ik kan zo makkelijk 10 dingen op mn lijstje zetten, dus ik merk dat ik daar nog mee struggle.

5 likes

Dingen vragen die op gaan: olijfolie, handzeep, badschuim, wijn

4 likes

Cadeaus zijn voor mij uitgezonderd van de no-buy, want ik vind cadeautjes kopen echt het allerleukste wat er is. En daar geef ik ook geen honderden euro’s aan uit (afgezien van een cadeau voor mijn partners verjaardag).

Edit: oh of bedoelde je cadeaus ontvangen? Want daar heb ik niet eens over nagedacht haha

4 likes

Same here!

2 likes

Ik hou het hele jaar een lijstje bij met dingen die ik graag zou willen, maar niet voor mezelf koop. Nu heb ik daardoor voor sinterklaas en kerst leuke dingen voor op mijn lijstjes waar ik dus al langer over na heb gedacht!

4 likes

Wij geven elkaar nooit cadeautjes, maar kopen samen iets groters wat we allebei willen/nodig hebben voor in huis. Soms doen we ook helemaal geen cadeautjes als we niet echt niets weten, ook niets kleins. Verder voor verjaardagen (we zijn vlak na elkaar jarig) vinden we het leuk om samen een uitje te doen, dus herinneringen ipv spullen. Dit kan ook al een bioscoopbon zijn of saunabon bijv.

Ik kan genoeg dingen verzinnen die ik wil (en idd: vraag dingen die op gaan!) maar het probleem is dat je zo vaak goedbedoelde meuk krijgt van mensen waar je niet op zit te wachten. Hoe duidelijk ook aan mijn moeder zeg dat ik alleen iets wil van mijn lijstje, ze komt elk jaar weer opnieuw met spullen aanzetten waar ik geen behoefte aan heb. Dit heeft niet echt te maken met no-buy realiseer ik me maar wel met spullen in huis halen waar je niet op zit te wachten.

4 likes

maar kerst vieren hoeft niet gelijk te staan aan cadeaus? Ik ben dat zelf bijvoorbeeld niet gewend, dus ik mis het ook niet. Bij mij is het met elkaar eten meer iets dat centraal staat. Hierboven staan al allemaal alternatieven, maar je kan ook iets leuks voor elkaar doen/geven dat niet per se geld kost (een briefje, leuke foto, weet ik veel, iets lekkers maken). Als je echt op zoek bent naar een alternatief

8 likes