No buy challenge (o.a. 6 weken niets kopen)

Ik was vorige week begonnen met project pan en ik heb nu al 3 dingen opgemaakt. @Fetablokje gaat toch sneller dan verwacht haha! Een douchegel, setting spray een bodylotion. Ik hou het bij in m’n notitiesapp, dat leek me handig. Misschien verplaats ik het ooit nog naar een excel sheet ofzo.

Ik had vorige week zondag alles op het bed gelegd en het viel me eigenlijk heel erg mee? Van sommige categorieën heb ik wel veel verschillende soorten, zoals: sea salt spray, klei voor in m’n haar, haarlak, volume poeder, etc., maar daar had ik geen dubbelen van. Van andere categorieën had ik wel veel voorraad, maar ergens voelde dat ook logisch, zoals: douchegel, tandpasta en serum. Ik koop dat namelijk altijd in de aanbieding of bestel het via Yesstyle/Stylevana en omdat het dan zo lang onderweg is soms, heb ik liever eentje extra op voorraad. Het enige waar ik echt te veel van heb zijn lippenbalsems :sweat_smile: Ik vind het leuk om nieuwe te proberen, maar de hoeveelheid die ik nu heb is echt overdreven. En ik had ook veel mini’s in mijn toilettas, die ga ik ook maar opmaken. Al die restjes zijn niet genoeg voor vakantie/festivals, dan kan ik het beter nu opmaken. Oh en ik heb voorlopig genoeg glitterende one and done oogschaduws voor iemand die dat niet zo vaak draagt :joy: Het was wel een interessant om alles zo bij elkaar te zien liggen en het is fijn om beter te weten wat ik heb zodat ik in de toekomst ook geen dubbele dingen meer koop. Ik heb het nu weer in de bak onder het bed gestopt, maar misschien wil ik in de toekomst liever iets wat overzichtelijker is.

9 likes

Ik heb afgelopen week ook 3 producten opgemaakt. Een gezichtsmasker, moisturizer en douchegel. Dus ik moest ook om mijn eigen opmerking lachen :joy: Valt me nu pas op hoeveel het is nu ik het aan het bijhouden ben.

Ik ben ook door mijn stash gegaan en van nieuwe producten die ik waarschijnlijk toch niet ga gebruiken, heb ik cadeau pakketjes van gemaakt voor een paar vriendinnen. Met bijvoorbeeld dat k18 masker, een rituals geurkaars, douche producten, voeten crème.

3 likes

Als ik terug kom van Japan doe ik ook mee om bewuster te worden over mijn aankopen. Ik geef hier zo bizar veel geld uit, de laatste tijd sowieso veel gespendeerd.

4 likes

Het is zover! Ik heb mijn spullen na de verbouwing uitgepakt en mijn project pan kan beginnen. Wat ik allemaal heb:

De conclusie uit de lijst hieronder is dat ik bizar veel producten heb voor hoe weinig ik daadwerkelijk gebruik. Ik verzorg mijzelf graag met zo min mogelijk poespas, dus allerlei gezichts-, lichaams- en haarproducten gebruik ik bij hoge uitzondering eens. Ook handzeep heb ik vooral voor bezoek, omdat ik zelf mijn handen meestal met alleen water was.

Maar eerlijk: op het gebied van tandenverzorging, gezichtsverzorging en zonbescherming kan het beter. Nu ik door de verbouwing meer opbergruimte en display mogelijkheden in mijn badkamer heb, wil ik ook meer producten gaan gebruiken. Voor sommige producten zal dat alleen zijn om ze op te maken en andere producten wil ik meer in mijn routine gaan opnemen.

De lijst met items

De artikelen die ik regelmatig gebruik markeer ik dikgedrukt. Andere producten zijn op voorraad ingekocht of worden nauwelijks gebruikt.

2 Lenzenvloeistof Sensations Oté grootLenzenvloeistof Sensations Oté klein
4x linkerlens Avaira Vitality Toric
3x rechterlens Avaira Vitality Toric

5 opzetstukjes tandenborstel philips Sonicare
mini mondwater
Tandenstokers, flosdraad en floshulpmiddelen
Tandpasta Sensodyne repair & protectTandpasta Sensodyne complete protection

Kwastenreiniger
2 alcohol ontsmetter
Zinkzalf
Vaseline

Nivea deo mini
Dove deo mini
2 Nivea deo double effect

Parfum Givenchy
Parfum Giorgio Armanii
Treatments bed & body mist
Autoparfum Rituals

11 nagellakjes
3 base en top coats
nagellak remover
nagel ontvetter

Body bar Holland & Barrett
Lichaamsscrub Treatments
Andrélon doucheschuim ochtend
Andrélon doucheschuim sport
Doucheproduct dat hoort bij een scrubsteen
Treatments hand & body cream

Aftersun
5 beauty of Joseon SPF502 IK skin perfection SPF50
2 Cien sun SPF50Etos mini SPF50
NAIF mini SPF50

Rituals handzeep
Treatments handzeep
3 Yves Rocher handzeep

Rituals handcrème
Etos handcrème
Etos (?) Nagelriemolie
Een verdwaalde mini scheerschuim (ik trim en epileer tegenwoordig)

Kiehl’s face washKiehl’s toner
Yves Rocher hydraterend gezichtsmasker
Rituals clay mask
Kiehl’s hydraterende gezichtscrème
Kiehl’s gezichtscrème tegen fijne lijntjes
Kiehl’s nachtolie gezicht klein
Kiehl’s nachtolie gezicht groot

L’Oréal droogshampoo
The Insiders beschermende spray voor haar
Andrélon root boosting spray
Andrélon volume mousse
L’Oréal haarlak
2 Andrélon primer spray

Wella conditionerRituals conditioner proefje
Olaplex
Wella haarmasker
Shampoo bar Holland & Barrett
2 shampoo mini’s
Wella color brilliance shampooAndrélon klei fris & zuiver shampoo
Andrélon zilver care shampoo
Andrélon hydratatie & volume shampoo

5 oogschaduw producten
BlushMatterend poeder
Bronzer
9 lippenstift en lipgloss producten
3 lippenbalsem producten
Waterproof mascara
2 gewone mascara
Restje make-up remover voor waterproof make-up
Vergeten op foto: wenkbrauwproduct

14 likes

Heel erg leuk om te zien! Goede structuur ook, overzichtelijk

2 likes

:woozy_face:

32 likes

Hahaha. Ik zat ook zo:

9 likes

Wat is je plan om het allemaal te gaan gebruiken? Gewoon 1 voor 1?

Wel eerlijk maar wel ehh heel goor.

5 likes

Lekker met poepvingers lenzen in doen

1 like

En zinkzalf krijg je niet eens van je handen zonder zeep :smiling_face_with_tear:

2 likes

Leuk dat er ook nog iemand bij de inhoud van het topic blijft :upside_down_face:

Ik zat te denken om eerst te focussen op de mini’s (makkelijke score) en dan inderdaad 1 voor 1 beginnen met de producten die al open zijn. Alleen voor lippenstiften en parfums enzo vind ik het wel fijn om te kunnen wisselen.

6 likes

Maar je bent echt serieus? Jij wast je handen gewoon nooit écht? Ik dacht dat ik een dirtbag was maar damn. :joy: :sob:

1 like

Zo triest om na 4 dagen nog zo’n opmerking te plaatsen, wat voegt dit nou nog toe?
Gisteren heb ik wel even in de spiegel moeten kijken want eerlijk, ik wordt wel zeer gelukkig van mooie spulletjes kopen (die ik eigenlijk niet nodig heb).
Hoe gaan jullie het met kerst doen? Ik en mijn vriend vieren het samen, dus wil dit niet ineens gaan overslaan. Ik merk wel dat ik bewuster probeer te bekijken wat ik echt nodig heb (eigenlijk niks als ik eerlijk ben). Maar ik kan zo makkelijk 10 dingen op mn lijstje zetten, dus ik merk dat ik daar nog mee struggle.

5 likes

Dingen vragen die op gaan: olijfolie, handzeep, badschuim, wijn

4 likes

Cadeaus zijn voor mij uitgezonderd van de no-buy, want ik vind cadeautjes kopen echt het allerleukste wat er is. En daar geef ik ook geen honderden euro’s aan uit (afgezien van een cadeau voor mijn partners verjaardag).

Edit: oh of bedoelde je cadeaus ontvangen? Want daar heb ik niet eens over nagedacht haha

4 likes

Same here!

2 likes

Ik hou het hele jaar een lijstje bij met dingen die ik graag zou willen, maar niet voor mezelf koop. Nu heb ik daardoor voor sinterklaas en kerst leuke dingen voor op mijn lijstjes waar ik dus al langer over na heb gedacht!

4 likes

Wij geven elkaar nooit cadeautjes, maar kopen samen iets groters wat we allebei willen/nodig hebben voor in huis. Soms doen we ook helemaal geen cadeautjes als we niet echt niets weten, ook niets kleins. Verder voor verjaardagen (we zijn vlak na elkaar jarig) vinden we het leuk om samen een uitje te doen, dus herinneringen ipv spullen. Dit kan ook al een bioscoopbon zijn of saunabon bijv.

Ik kan genoeg dingen verzinnen die ik wil (en idd: vraag dingen die op gaan!) maar het probleem is dat je zo vaak goedbedoelde meuk krijgt van mensen waar je niet op zit te wachten. Hoe duidelijk ook aan mijn moeder zeg dat ik alleen iets wil van mijn lijstje, ze komt elk jaar weer opnieuw met spullen aanzetten waar ik geen behoefte aan heb. Dit heeft niet echt te maken met no-buy realiseer ik me maar wel met spullen in huis halen waar je niet op zit te wachten.

4 likes

maar kerst vieren hoeft niet gelijk te staan aan cadeaus? Ik ben dat zelf bijvoorbeeld niet gewend, dus ik mis het ook niet. Bij mij is het met elkaar eten meer iets dat centraal staat. Hierboven staan al allemaal alternatieven, maar je kan ook iets leuks voor elkaar doen/geven dat niet per se geld kost (een briefje, leuke foto, weet ik veel, iets lekkers maken). Als je echt op zoek bent naar een alternatief

9 likes