misschien je kast in duiken en kijke welke kledingstukken te reparen zijn en welke eventuee aan te passen naar jouw stijl. ik merk zelf als ik heeel veel scroll op vinted dat ik vooral geprikkeld wil worden in leuke kleding en wil verdwijnen in fantaseren over outfits, de koopdrang komt dan uiteindelijk omdát het te koop is.
ik kan me voorstellen dat dat nu ook je grootste motivator is als je zegt dat je stijl is veranderd. misschien helpt het om op pinterest te scrollen en wat borden samen te stellen met stijlen die je wil/leuk vind en thuis een uurtje met je eigen kleding nieuwe/rare combinaties te proberen of kleding met veiligheidsspelden etc een ander model te geven. en van daaruit zoals janniebeton zegt een lijstje te gaan maken met wat je nieuw zou willen om je kledingkast bij je stijl te laten passen.
en doe een dagje een kringlooptocht! kan je ook lekker passen en uitproberen en evt iets kopen om uit te proberen maar blijft het toch duurzaam.
Bedankt voor jullie reacties @Marsepein @ZusjevanJoost @boonie @Janniebeton @issa
Het was inderdaad een goed jaar om te reflecteren op mijn stijl en wat niet meer bij me past, sommige kledingstukken heb ik al 10+ jaar en zijn nog mijn stijl maar andere zijn gewoon of versleten of gewoon niet meer iets wat ik graag draag… dus ik denk dat een goeie 1e stap is om de boel uit te mesten en schoon schip te maken en idd te kijken welke nieuwe combinaties ik kan maken.
Onderdeel van mijn 5 piece challange was ook alleen 2ehands of duurzaam dus was inderdaad erg geïnspireerd door Sara!!! Ik vind haar stijl ook heel leuk. Enige nadeel vind ik dat zo weinig duurzame merken daadwerkelijk in winkels hangen (mijn doel was ook om niet online te bestellen tenzij het niet anders kon).
Okay ik ga inderdaad ff al die shop apps eraf gooien en even mijn eigen kast in duiken want heb al veel supermooie items waar ik blij mee ben.
Xx Rupsje nooitgenoeg
Je zou dit eventueel onder begeleiding van een stylist kunnen doen. Ik vraag me zelf wel af wat zoiets nou zou kosten, stel je nodigt een stylist voor 2-3 uurtjes uit om met je mee te kijken en passen en stylen. Maar het zou zich kunnen terugverdienen lijkt me als je daardoor minder of geen of juist de juiste aankopen gaat doen. Het is iets wat zelf weleens door mijn hoofd gaat, zo iemand laten meekijken, maar tot op heden niet gedaan.
Ik weet inmiddels wel wat mijn stijl is en wat me goed staat, het is vooral dat ik veel oude kleding heb van jaren geleden wat niet echt meer in mijn straatje past! Dus dat ga ik allemaal lekker wegbrengen.
Ik ga een maand niets kopen, en dit keer ook m’n vriend overgehaald mee te doen. Hij is echt opgegroeid met veel spullen kopen, dus hoop zo dat het hem ook wat bewustwording gaat geven.