Klopt, sorry! Ik reageer morgen even verder!
Ik wil misschien wel gaan kamperen! Afgewisseld met hotels/motels. Heb jij tips voor leuke campings? Of andere kamperen in Amerika tips? En heb je daar je kampeerspullen gekocht? En hoe doe je dat met douchen haha, ik las dat er vaak alleen wc’s zijn op campings?
Ik zou met name iets aan het einde veranderen, sedona eruit of highway one. Of toch arches. Maar niet omdat iets niet de moeite is, want dat is het (vast) wel, maar puur zodat je op meer plaatsen kunt ‘zijn’ in plaats van weer door moeten naar het volgende.
Ja tis echt lastig inschatten wat je fijn vind natuurlijk, maar ik vond die reisdagen echt heftig. Ik verkeek me best wel op hoeveel tijd je toch nog bovenop reizen kwijt bent met bv inchecken, tanken, eten fiksen ect. En dan hadden wij een camper dus hoefde niet steeds in en uit te pakken (raad ik ook echt iedereen aan, vond dat echt heel relaxed).
Tevens vond ik het vaak echt een meerwaarde om niet alleen naar een paar uitzichtpunten te gaan in een park (waar het vaak best druk is), maar een hike te gaan lopen. Hoeft niet eens een lange te zijn, maar wij hebben echt meerdere keren gehad dat we dan ineens helemaal alleen waren en nog mooiere uitzichten hadden (o.a. bij de grand canyon). En nu klink ik heel verwend, maar op het einde dacht ik wel een beetje: tja weer rode rotsen. Ik was gewoon zo vol van alle indrukken dat een paar extra parken geen toegevoegde waarde meer zouden hebben en het een beetje als hetzelfde uit begon te zien (dat is natuurlijk helemaal niet zo, maar om aan te geven dat het ook teveel kan zijn ;)). Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Misschien nog fijn om bv een paar reisverslagen te lezen of routes te bekijken op allesamerika ? Dat hielp mij heel erg met knopen doorhakken.
Het wordt sowieso een prachtige trip, ik krijg helemaal wel kriebels van iedereen hier die mooie vakanties aan het plannen is
Ik vind het dus eigenlijk wel meevallen maar ik heb ook wel eens 1000 km op een dag gereden om ergens twee dagen te zijn en toen weer 1000 km terug. Ik vind in de auto zitten gewoon heel leuk haha.
Wat ik vooral zou doen is flexibel zijn, dus dat je niet alles van tevoren boekt maar wat open gaten houdt. Stel je wilt wel een tijdje ergens blijven, dan kun je iets wat daarna komt skippen.
Ik zou zelf eerder een dag San Francisco pakken dan Los Angeles, SF is echt een stad met een centrum en LA is zo verspreid, dat is zo lastig te doen in een dag (en SF is veeeeel leuker).
In mei ga ik ook op vakantie, voor 4 weken naar California! Ben heel nerveus want nog nooit zo lang weggeweest en hopelijk lukt het allemaal met de maatregelen.
Dit is de planning:
Dag 1: aankomst LAX
Dag 2-3: LA
Dag 4: LA > Santa Barbara
Dag 5: Santa Cruz Island
Dag 6: Santa Maria > Cambria
Dag 7: Big Sur
Dag 8: Big Sur > Monterey
Dag 9: Santa Cruz > San Francisco
Dag 10-11-12: San Francisco
Dag 13-14: Yosemite
Dag 15: Yosemite > Sequoia
Dag 16: Sequoia > Death Valley
Dag 17: Death Valley
Dag 18: Death Valley > Big Bear City
Dag 19-20: Joshua Tree
Dag 21: Salton > San Diego
Dag 22-23: San Diego
Dag 24: La Jolla > Enchinatas
Dag 25: Carlsbad > Dana Point
Dag 26: Newport Beach
Dag 27: Long beach - Santa Catalina Island
Dag 28: Long Beach
Dag 29: vertrek vanuit LAX
Wat een leuke/chille route! Wat je eventueel nog kunt overwegen is een chill hotel met zwembad nemen in de omgeving Palm Springs. Ik vond het bij zo’n lange reis heel fijn om een dagje niet zoveel te doen/zien!
Ja en op zich heb je Joshua Tree ook wel snel gezien. Ik vond het leuk om een keertje uit te stappen maar niet echt een plek voor hikes. Dus dan kun je net zo goed naar Palm Springs.
Ik ben wel jaloers op al die mooie reizen, ik wil zo graag terug maar we kunnen sowieso dit jaar niet meer. Hopelijk kunnen we volgend jaar
In Capitol Reef ben ik nog niet geweest maar wat de andere twee betreft zou ik voor Zion gaan.
Bryce kun je in principe makkelijker in kortere tijd zien van ‘bovenaf’ omdat je een weg kunt uitrijden en weer terug, en dan bij verschillende punten kunt uitstappen om al het moois te zien. Hoe wel een hike (Navajo Loop Trail o.a.) heeel erg aan te bevelen is (die hoodoo’s zijn van onderaf helemaal amazing), krijg je ook in minder tijd een goed beeld. Maar als de tijd er is zeker gaan wandelen.
Zion is, vind ik, veel diverser en daar zou ik echt verschillende hikes aanbevelen om het park goed te kunnen ontdekken (angels landing was voor mij wel een bucketlist ding).
Oja, een ander pareltje in Zion vind ik Canyon Overlook Trail. Er is maar heel beperkte parkeerplek langs de weg bij de ‘ingang’ van deze korte trail, dus je moet een beetje geluk hebben qua timing. Maar je hoeft maar een klein stukje te lopen (over een heel leuk klauter pad) en je komt uit bij zooo’n mooi uitzicht! Ohhh ik wil nog een keer!
Als ik zo lees:
Lukt het om je reisgenoot inderdaad te overtuigen om wat eerder te vertrekken, dan heb je alweer veel meer speling in je schema om langer te blijven waar je dat wil.
En daaruit maak ik op dat je nog geen vluchten hebt geboekt… dan zou ik nu denken, is het nog een optie om geen rondje te maken, en dus terug te vliegen vanaf LA? Of de kustroute moet heel belangrijk voor je zijn… anders zou ik dat skippen en geen rondje doen maar gewoon SF naar LA met al het moois onderweg!
Yes, het hotel is inderdaad in Palm Springs! Het is een lange reis dus het plan is een mix van natuur/kuststadjes en niet elke dag ver te hoeven autorijden.
Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn!
Wat leuk dat je ook naar Long Beach gaat, daar woon ik
@iedereen: bedankt maar weer! Ik ga het meenemen in m’n planning/onderzoek.
@JuneOsborne we hebben nu bewust een rondje gedaan omdat het qua vliegticket en huurauto goedkoper was om vanaf 1 punt te gaan. Maar ik kan kijken of de tickets nog goedkoper worden binnenkort…
Ahhh wat leuk! De inspiratie voor deze reis is eigenlijk de tv serie The O.C. dus daarmee dat long beach, Dana point, Redondo beach etc er tussen staan
Zion was trouwens wel echt één van mijn favorieten. Angels Landing als wandeling is echt een aanrader! Het laatste stuk is met kettingen, dit hoef je niet perse te doen als je het spannend vindt, maar ik vond het heel gaaf. Daarna om af te koelen nog een stukje Narrows gedaan.
Heb mijn schema nog even geprobeerd op te zoeken, maar die kan ik niet vinden. Ik weet wel dat heeel veel het schema te veel vonden, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Ah, het stond dus al in dit topic. In de post die ik quote kun je de route vinden die ik destijds gedaan heb.
Ben je een beginner met wandelen? Angels landing lijkt me heel gaaf, maar ik heb nooit zulke wandelingen gemaakt dus ik twijfel of ik het moet doen. Ik ben verder wel sportief, maar zo’n hike is denk ik wel heftig. Ik zag ook dat het vanaf 2022 op loting gaat, dus ik moet dan ook maar net geluk hebben.
Ik heb filmpjes gezien en vond 't er ook erg heftig uit zien! Heb trouwens ook gelezen dat je voor angels landing vanaf dit jaar ook een permit nodig hebt. Het eerste stuk is wel zonder te doen vgm maar dat stuk vanaf de kettingen ofzo niet meer
Ja klopt! Die permit gaat met een loting, dus het is ook niet zeker dat je een plekje kunt krijgen.
Ik hou wel van wandelen, maar ben absoluut geen getrainde pro. Wij liepen ‘m met 40 graden (waren ook te laat begonnen, problemen met parkeren). Vanaf de kabels is het inderdaad echt pas spannend. Naar boven en beneden lopen gaat aan dezelfde kant van de ketting. Dus het is af en toe vreemden knuffelen.
Ik liep ‘m gewoon op Stan Smithjes haha. Hierboven zijn nog op het gewone gedeelte.
Vanaf dit (uitkijk/rust)punt beginnen de kettingen: