Noord-Amerika topic

Oh wat leuk!
In Charleston Raw 167, in Savannah firefly bbq, in Atlanta naar sister louisa’s church (bar) daaromheen zit ook veel vets oa joystick, buurtje heet edgewood. Ook vonden we Ria’s bluebird leuk, daaromheen zit ook weer veel. Decatur en omgeving is ook heel leuk.

In new orleans heel leuke avond gehad bij bacchanal wine bar. Verder ben ik al veel vergeten voor memphis en nashville merk ik!

2 likes

En @Misty @ontherun thanks!
Ik wil heel graag gaan, maar het reisadvies is nog oranje + je moet testen voordat je er heen gaat en als je terug komt. Ik durf het risico denk ik niet aan dat je dan net corona op loopt en mogelijk daar nog moet betalen voor 10 dagen quarantaine. Maar ik twijfel :tired_face:

2 likes

Grappig! Zijn we er tegelijk :slight_smile: ik ga van 10-24mei

1 like

Kun je niet zelf los boeken met gratis annulering? Dat heb ik ook gedaan en ik kan tot op de dag van vertrek nog gratis annuleren!

@Tamara Naar welke parken wil je? Ik ben ook aan het zoeken naar goedkope plekken, dus misschien kan ik tips delen! Bij Yosemite gaan wij wel voor een (dure) overnachting in het park, maar verder zoek ik ook wat goedkopere plekken. Welk budget heb je in gedachten?

Kan je mij een pb sturen?

1 like

Oh wat leuk, jij net ff langer haha!

Ik hoop het ook hoor. Denk wel dat we de piek hebben gehad, en naar horen zeggen in NY ook. Dus hopelijk over niet al te lange tijd versoepeling van maatregelen en het testen eraf. Ken mensen die inderdaad positief testten voor de terugweg. Moet er niet aan denken…

Heb wel een paar maanden geleden doorlopende reis/annuleringsverzekering afgesloten bij de ANWB, zij vergoeden bepaalde kosten bij oranje advies, en bij quarantaine.

Ticket bij KLM onder goede voorwaarden " 2. Teruggave in de vorm van een restitueerbare reisvoucher aanvragen

Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een reisvoucher.

• Als uw reisvoucher is uitgegeven tussen 1 maart 2019 en 31 december 2020, kunt u uw voucher gebruiken tot en met 31 december 2021 op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic. Vouchers die tussen 1 januari 2021 en 28 februari 2022 worden uitgegeven zijn 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.* U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.* Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag.* Uw voucher is restitueerbaar binnen de geldigheidsperiode van uw voucher."

Heb in oktober geboekt en kan hem dus zo omzetten.

Ook de Airbnb is tot 2 dagen voor vertrek te annuleren, met 100% teruggave. Daar kan je op filteren als je zoekt.

Ik ben ook benieuwd naar je tips! Ik ben aan het oriënteren, heb max 90 euro voor een 2 persoonskamer in gedachte…

Ik heb je geprobeerd toe te voegen aan ons bericht!

Ik zit er over na te denken om monument valley uit mijn planning te schrappen (en het stuk Arches NP-Grand Canyon NP in 1 dag te rijden), zodat we een volledige dag in Zion NP, Bryce Canyon NP of Capitol Reef NP kunnen doorbrengen.
Mensen die in alle drie de parken zijn geweest: welke zouden jullie kiezen?

Ik ben niet in alle drie geweest, m’n vriend wel en die stemt op Bryce!

en wat vond hij/jullie van Arches? Wel echt de moeite waard? Vind hem zo uit de richting liggen…

1 like

Ja moeite waard! Moab is ook een leuke plek om te zijn, overal in de directe omgeving vind je mooie en interessante plekken. Hoeveel km per reisdag heb je nu?

Edit @Echo is er ook nog pas geweest, misschien kan zij nog adviseren tov de andere parken die je noemde?

2 likes

Haha ja klopt, ik ben in al die parken geweest @Tamara

Ik vond Arches zelf wel de moeite waard omdat je daar de delicate arch hebt die best wel bekend is en die wilde ik graag zien. Maar het park is wel relatief klein. Maar omgeving Moab is heel mooi! Canyonlands NP ligt naast Arches en vond ik zelf zeker de moeite waard. Ik ben ook nog naar Corona Arch geweest dat ligt net buiten beide parken.

Van de 3 genoemde parken vond ik zelf Zion het leukste denk ik, daar heb je Angels Landing en The Narrows wat wel echt hele unieke hikes zijn die je nergens anders gaat vinden. Maar het is maar net wat je zelf belangrijk vind? Zion is bijvoorbeeld heel druk bezocht en in Capitol Reef was geen hond :joy: daar heb je niet eens zo’n park entrance, je moet ergens zelf het geld in een bakje gooien haha.

Ik vond zelf Grand Canyon niet zo boeiend omdat er niet echt hikes zijn die je in een paar uur kunt doen, dus het is ff naar het uitzicht kijken en dan klaar. En Monument Valley konden wij niet inkomen ivm corona maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

3 likes

Dit is mijn huidige planning (net dus omgegooid zodat monument valley als tussenstop er uit is haha). Heb voor nu Zion als volledige dag erin gezet maar misschien dat dat dus nog wijzigt naar Bryce… Maar als ik google afbeeldingen bekijk zegt mijn gevoel Zion. Maar ben nu tm Las Vegas gekomen met uitzoeken, dus deze week zijn Zion en Bryce aan de beurt dus wellicht dat m’n planning dan weer verandert :stuck_out_tongue:

@Echo bedankt voor je reactie! Dan laat ik Arches toch maar staan. Op de foto’s oogt het inderdaad ook heel mooi.

Hieronder dus de planning. Ik ben mij er bewust van dat er behoorlijke reisdagen tussen zitten en ook dagen met weinig tijd in bepaalde parken… Maar ik wil eigenlijk ook geen dingen meer van dit lijstje schrappen, dus denk dat we dat dan maar voor lief moeten nemen.

Dag 1 is een dinsdag, omdat m’n friend die maandag nog haar klas wil klaarmaken voor het volgende schooljaar. Maar ik probeer haar nu zo ver te krijgen dat ze dat na onze vakantie doet, dan zouden we op zaterdag weg kunnen. Toch weer paar dagen extra…)

Dag 1: Vlucht naar San Francisco

Dag 2: San Francisco – Hotel iets buiten SF (Tracy?)

Dag 3: Hotel iets buiten SF – Yosemite ± 215 km – 2,5 uur

Dag 4: Yosemite

Dag 5: Yosemite – Death Valley ± 486 km ± 6 uur (via tioga pass)

Dag 6: Death Valley – Las Vegas ± 190 km ± 2,5 uur + tussenstops!

Dag 7: Las Vegas – Zion ± 260 km ± 3 uur

Dag 8: Zion

Dag 9: Zion – Bryce Canyon ± 120 km ± 1,5 uur

Dag 10: Bryce Canyon – Capitol Reef ± 190 km ± 2,5 uur

Dag 11: Capitol Reef – Arches ± 230 km ± 2,5 uur

Dag 12: Arches

Dag 13: Arches – Grand Canyon ± 525 km ± 5,5 uur (tussenstop bij Monument Valley)

Dag 14: Grand Canyon – Sedona (‘s avonds laat rijden naar hotel in Sedona) ± 180 km ± 2 uur

Dag 15: Sedona

Dag 16: Sedona – Joshua Tree ± 580 km ± 6 uur

Dag 17: Joshua Tree – Los Angeles ± 215 km ± 2,5 uur

Dag 18: Los Angeles

Dag 19: Los Angeles – San Simeon ± 360 km ± 4 uur (maar met tussenstops want via highway 1)

Dag 20: San Simeon – San Francisco ± 335 km ± 4 uur (maar met tussenstops want via highway 1)

Dag 21: Vlucht naar Amsterdam

2 likes

Poeh pittig maar wel mooi! En dus toch nog Capitol Reef :slight_smile: en Bryce en Zion haha

Vriend stelt Sequoia nog voor voor op terugweg

1 like

Maar Sequoia is vooral mooi/bijzonder vanwege de gigantische bomen toch? Bij Yosemite staan er ook wat in groepjes dus denk dat ik die daar al ga meepakken, scheelt weer wat omrijden haha

1 like

Haha ja als het ver omrijden is lijkt het me ook niet nodig. Ik ben er zelf niet geweest dus weet niet of je idd die ervaring ook dan in een eerder park al kan hebben!
Leuk dat je met een vriendin gaat, wordt een mooie ervaring denk ik!

1 like

Mooie route, maar vind het persoonlijk veel te vol gepland. Verkijk je er niet op hoeveel een uur reistijd is, laat staan 7 uur (yosemite-las vegas) Zeker icm hotels binnen jouw budget (verder van hotspots/parken vandaan). De files in de parken kunnen ook best vanaf vroeg ontstaan, dat betekent dat je echt vroeg op moet. Daarnaast ben je ook veel tijd met standaard dingen als eten en drinken. Iedere dag een andere slaapplaats is ook iedere dag je koffer in en uitpakken. En een walmartbezoek kost je ook makkelijk 1,5u.

Sorry dat ik een partypooper ben :frowning_face:

5 likes

Sequoia NP is echt prachtig en imo echt ondergewaardeerd. De sequoia’s in Yosemite vind ik zelf niet te vergelijken met die in Sequoia. Je hebt er ook bos, bergen, rivier en watervallen (mocht je ooit gaan: doe de Tokopah falls trail) maar al deze dingen heb je wel ook in Yosemite en dat park is wel superieur en gezien de krappe planning zou ik het niet doen.

5 likes