Noord-Amerika topic

In Google maps kun je ook kaarten downloaden!

3 likes

Oeh wat leuk, hoe lang ga je?

1 like

Bijna 4 weken!

In Nashville moet je op broadway sowieso een paar barretjes bezoeken. Er zijn daar de hele dag bandjes aan het spelen, heel leuk. Er zijn daar ook meerdere barren van bekende country zangers/zangeressen.
Ben er zelf maar een dag geweest maar wij hebben daar zo’n rondrit op een bus gedaan en dat vond ik wel leuk, zie je toch iets meer van de stad dan wanneer je alleen te voet gaat. Verder zijn we in 't country Music Hall of Fame geweest en dat vond ik erg mooi! In 't parkje er tegenover hebben ze ook zo’n walk of Fame.
Wij hebben gegeten bij 't hard rock café en de Mac and Cheese daar was echt heeeerlijk en we hadden een hele leuke ober die probeert door te breken met zijn muziek. We zijn in Chicago nog een keer geweest speciaal voor de Mac and Cheese :joy:
Wat ik graag nog had willen doen was naar Andrew Jackson hermitage, maar die was toen wij er waren al volgeboekt. Dus mocht je dat willen doen dan moet je van te voren al boeken.

Wacht je tot Amerika geel wordt vanwege je reisverzekering? Ik heb namelijk gelezen dat ANWB wel oranje gebied verzekert

1 like

Oeeh, klinkt heel goed! Ik sla Anders Jackson hermatige even op!

Ik wacht vooral omdat ik zeker wil zijn dat we terug kunnen als er iets gebeurt, dus dat de nlse overheid je niet laat zitten. Ik had wel al annuleringsverzekeringen gezien die ook oranje gebied verzekeren, maar ANWB verzekert het dus ook als je daar al zit en het wordt ineens rood/je test ineens postief oid?

Zo goed heb ik nog niet gekeken naar de verzekering (ik wacht nog even een ziekenhuisafspraak af voordat ik me overal in ga verdiepen haha) maar ANWB werd in een Facebookgroep veel aangeraden.
Lid worden van Facebookgroepen is trouwens sowieso handig als je Facebook hebt. Zijn heeeel veel leden die vast genoeg goede tips hebben.

2 likes

Ik ga 12 mei naar NY, 10 dagen.
Vlucht met KLM voor 600 incl. bagage.
Verblijf in een Airbnb in Brooklyn, daar betaal ik iets van EUR 543,= voor totaal.
Wél met eigen badkamer, must voor mij. Heb de bovenverdieping met 2 slaapkamers en een luxe douche. Mega goede deal vind ik zelf.
Hotels in NY vind ik echt te duur.

3 likes

Ohhh ik ben al zo lekker van alles aan t uitzoeken. Ik ben nu maar lukraak alles wat ik tegen kom wat mij leuk lijkt in een bestandje aan t gooien. En als zeker is dat we gaan dan ga ik het uitwerken tot een echte planning. :smiling_face_with_three_hearts:

Mochten jullie nog leuke (goedkope!!) hotels/slaapplekken in de buurt van de nationale Parks weten, hit me up please. Wat is alles duur zeg. Mijn enige voorwaarde is dat we niet op een slaapzaal terecht komen. Heb nu via booking gekeken, wie weet er nog meer goede websites naast booking en Expedia? Ik keek op airbnb voor overnachting bij yosemite maar dat echt onbetaalbaar :joy:

5 likes

Oh wat leuk!
In Charleston Raw 167, in Savannah firefly bbq, in Atlanta naar sister louisa’s church (bar) daaromheen zit ook veel vets oa joystick, buurtje heet edgewood. Ook vonden we Ria’s bluebird leuk, daaromheen zit ook weer veel. Decatur en omgeving is ook heel leuk.

In new orleans heel leuke avond gehad bij bacchanal wine bar. Verder ben ik al veel vergeten voor memphis en nashville merk ik!

2 likes

En @Misty @ontherun thanks!
Ik wil heel graag gaan, maar het reisadvies is nog oranje + je moet testen voordat je er heen gaat en als je terug komt. Ik durf het risico denk ik niet aan dat je dan net corona op loopt en mogelijk daar nog moet betalen voor 10 dagen quarantaine. Maar ik twijfel :tired_face:

2 likes

Grappig! Zijn we er tegelijk :slight_smile: ik ga van 10-24mei

1 like

Kun je niet zelf los boeken met gratis annulering? Dat heb ik ook gedaan en ik kan tot op de dag van vertrek nog gratis annuleren!

@Tamara Naar welke parken wil je? Ik ben ook aan het zoeken naar goedkope plekken, dus misschien kan ik tips delen! Bij Yosemite gaan wij wel voor een (dure) overnachting in het park, maar verder zoek ik ook wat goedkopere plekken. Welk budget heb je in gedachten?

Kan je mij een pb sturen?

1 like

Oh wat leuk, jij net ff langer haha!

Ik hoop het ook hoor. Denk wel dat we de piek hebben gehad, en naar horen zeggen in NY ook. Dus hopelijk over niet al te lange tijd versoepeling van maatregelen en het testen eraf. Ken mensen die inderdaad positief testten voor de terugweg. Moet er niet aan denken…

Heb wel een paar maanden geleden doorlopende reis/annuleringsverzekering afgesloten bij de ANWB, zij vergoeden bepaalde kosten bij oranje advies, en bij quarantaine.

Ticket bij KLM onder goede voorwaarden " 2. Teruggave in de vorm van een restitueerbare reisvoucher aanvragen

Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een reisvoucher.

• Als uw reisvoucher is uitgegeven tussen 1 maart 2019 en 31 december 2020, kunt u uw voucher gebruiken tot en met 31 december 2021 op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic. Vouchers die tussen 1 januari 2021 en 28 februari 2022 worden uitgegeven zijn 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.* U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.* Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag.* Uw voucher is restitueerbaar binnen de geldigheidsperiode van uw voucher."

Heb in oktober geboekt en kan hem dus zo omzetten.

Ook de Airbnb is tot 2 dagen voor vertrek te annuleren, met 100% teruggave. Daar kan je op filteren als je zoekt.

Ik ben ook benieuwd naar je tips! Ik ben aan het oriënteren, heb max 90 euro voor een 2 persoonskamer in gedachte…

Ik heb je geprobeerd toe te voegen aan ons bericht!

Ik zit er over na te denken om monument valley uit mijn planning te schrappen (en het stuk Arches NP-Grand Canyon NP in 1 dag te rijden), zodat we een volledige dag in Zion NP, Bryce Canyon NP of Capitol Reef NP kunnen doorbrengen.
Mensen die in alle drie de parken zijn geweest: welke zouden jullie kiezen?

Ik ben niet in alle drie geweest, m’n vriend wel en die stemt op Bryce!

en wat vond hij/jullie van Arches? Wel echt de moeite waard? Vind hem zo uit de richting liggen…

1 like