We hebben nog geen auto gehuurd, maar online kwam Fox rent a car steeds als goedkoopste optie naar voren. Wij willen het liefste een cabrio omdat we de Pacific Coast Highway gaan rijden, maar die zijn wel heel duur. Dus dat wordt even afwegen of we dat het waard vinden. Verder zou ik in ieder geval niet voor het kleinste model auto gaan, je gaat toch flinke afstanden rijden en waarschijnlijk neem je ook heel wat bagage mee.
Het wordt een stuk duurder als je een ander drop-off point selecteert, maar volgens mij maken jullie ook een heel rondje, dus dat scheelt al. In mijn begroting kwam een auto voor 15 dagen (wij doen eerst een paar dagen SF zonder auto en aan het einde NY zonder auto) op zo’n 1500 euro per dag.
Ik zou ook letten op onbeperkte Miles of niet. En wat wij fijn vinden was een grote achterbak zodat de koffer zoveel mogelijk uit zicht lagen.
Voor de rest zijn er niet zoveel extra’s die per se nodig zijn denk ik.
Oh en een algemene tip voor een reis naar noord-Amerika: het alles Amerika forum. Daar heb ik zoveel informatie vandaan gehaald, echt fantastisch.
Voor de rest word ik nu weer jaloers op als deze mooie rondreizen. Onze roadtrip aan de westkust was echt een van de beste vakanties ooit
Oh thanks voor de tip! Dat forum ga ik dan ook nog even doorlezen En thanks voor de tip van de verhuur, @Tamara ik zie nu ook dat die 1500 euro voor de verhuur nog voor mijn oude plan was (auto ergens anders inleveren) en met 15 dagen en op dezelfde plek inleveren je al voor 800/900 dollar klaar kunt zijn. Dus het kan nog goedkoper!
Cabrio is misschien leuk voor de foto maar lijkt mij altijd heel onpraktisch het waait natuurlijk altijd nog een beetje extra aan de kust.
Maar ik vind wind in mijn gezicht en mijn haar dat in de klit raakt sowieso kut dus misschien ben ik bevooroordeeld.
Je hebt tegenwoordig vaak een windbreker in cabrio’s zitten. Daardoor waait het helemaal niet hard in de ‘’cabine’’ en is het meer een zacht briesje. In een moderne cabrio kan ik gewoon met mijn haar los zitten zonder dat het in de klit gaat, maar bij een ouderwetse zonder windbreker knoop ik ook een sjaaltje om mijn haar zodat het niet gaat klitten haha.
We moeten maar even zien wat we doen, een cabrio is leuk en lijkt me tof voor het uitzicht/makkelijker foto’s maken vanuit de auto. Maar online kom ik dan al gauw op 110 dollar per dag aan huur en je kunt ook voor 50 dollar een standaard auto huren. Dus ik denk ook niet dat een cabrio me dat waard is haha.
Wij gaan als alles mee zit eind april voor 3 weken naar USA, waarschijnlijk slapen we vooral bij familie in LA en SD. Vanaf daar zullen we day trips doen naar Joshua tree, Palm Springs, wat andere NP die in de buurt liggen (veel hebben we al gezien) en naar Disney (met 5 jarige dochter). Echt mega veel zin in om daar weer te zijn en de familie weer te zien.
Wij huren ook meestal een auto bij Sunny Cars trouwens. idd qua verzekering goed geregeld en we kunnen er een kinderstoel en navigatie bij huren. Maar dat zal bij andere maatschappijen waarschijnlijk ook wel kunnen…
Ah haha ik zie mensen altijd zo chagrijnig in cabrio’s maar als je er vaker in rijdt snap ik dat je het wil.
Wel een flink prijsverschil overigens. Een vriend van mijn man wilde ook eens per se een Mustang huren om de PCH te rijden (wist niet dat het een ding was) en dat was ook zo duur. Ik vind een lekker ruime auto wel fijn juist omdat je er zoveel tijd in doorbrengt en ook lekker veel spullen mee kan slepen.
Wij hadden voor een weekje Texas (Houston/Austin/San Antonio) een Mustang gehuurd, omdat het maar voor een weekje was, maar dat rijdt voor geen meter. Er zit amper vering in zo’n ding en je rijdt voornamelijk over van die betonplaten. En in het weekend kwam mijn neef ons opzoeken en moest 1 van ons achterin, niet te doen . Het ziet er wel leuk uit op de foto’s
Wij hadden alles los geboekt, maar niet van tevoren. Wij waren er in oktober, is wat rustiger dan in de zomer. We hebben denk ik 7 nachten gekampeerd, de rest hotels vooral vanwege de koud en omdat we bleven vaak maar 1 nachtje dus was een hotel ook wel makkelijk. We zijn trouwens niet zo moeilijk qua hotel, dus we hebben vaak de goedkoopste optie genomen. Dus niet met uitzicht op de Grand Canyon zelf bijvoorbeeld, maar een half uurtje rijden. Voor in las Vegas hebben we trouwens fanatiek het spel my vegas gespeeld en daarmee een voucher ingewisseld voor hotelovernachtingen en een 2 buffets. Op alles Amerika staat hier veel informatie over.
Voor de auto hebben we op het alles Amerika forum een kortingscode gevonden van Avis. Daar zat een tweede bestuurder, geen eigen risico, verzekeringen, onbeperkte kilometers en de one way fee inclusief. Die voorwaarden vind ik belangrijk dus huur altijd op die manier een auto. We hebben destijds 850 euro betaald voor 21 dagen (dus 425 p.p.). Voor Nederlandse begrippen hadden we best een grote auto. Wij zijn van Denver naar Las Vegas gegaan, vandaar die one way
Als je echt hikes wilt doen moet je er wel rekening mee houden dat het in de zomer heel heet is op de helft van deze plekken. Ik was bijvoorbeeld in juni in Sedona en je moet dan echt heel vroeg opstaan wil je hiken want in de middag met brandende zon en 45+ graden is echt geen doen. Maar als je overal maar 1 dag bent en ook nog reistijd hebt lukt dat denk ik niet?
Tot het laatste moment wachten met boeken vind ik iets te spannend in het hoogseizoen haha. Ben nu even aan het rondkijken wat t gaat kosten als ik alles los boek. Heb van het reisbureau een offerte gekregen en daar hebben ze ook alle hotels bij naam genoemd, dus ik kijk nu wat er eventueel nog meer in de buurt zit en of ik nog goedkopere opties tegen kom.
My Vegas ga ik eens opzoeken, goeie tip!
@iedereen: bedankt voor alle tips, ben er echt wijzer van geworden! Nu dus ff rustig alles bekijken haha. Moet volgende week naar de cardioloog dus voor die tijd durf ik toch niks te boeken Straks moet ik onder het mes en kan t überhaupt niet doorgaan.
@Echo ja die temperaturen zullen wel een dingetje zijn. Misschien dat ik nog iets kan schuiven met overnachtingen zodat we 's avonds laat bij een hotel aankomen en 's ochtends direct kunnen wandelen. Wil ook geen parken van m’n lijstje afstrepen… desnoods moeten we de heetste parken per auto verkennen.
Ik was van plan om rond april naar Amerika te gaan, in het zuiden. Maar ik begin nu toch bang te raken dat het op oranje blijft
Je breng me op ideeën
@anon50301661 daar had de Mustang ook wel last van haha, dus sowieso een goede keuze.
Qua navigatie zou ik gewoon een telefoonhouder kopen, simkaartje en je telefoon gebruiken. Die navigatie kost volgens mij nog best wel wat als je het via het verhuurbedrijf regelt.
Je zou denken dat er wel gewoon navigatie in een moderne huurauto zit haha, maar dat is dus ook nog iets om rekening mee te houden.
Mijn partner en ik willen misschien eind maart naar Nyc, zou dan ongeveer voor 7 hele dagen zijn. Ik ben nu vooral aan het kijken of het qua budget een beetje gaat lukken, hoeveel waren jullie kwijt in een week nyc? En heeft iemand tips qua hotel/airb&b?
Let er wel op dat je niet overal even goed bereik hebt! Wij hadden ook een goede kaart gekocht zodat je sowieso de grote lijnen zelf kon navigeren. Daarnaast maakte ik voor de zekerheid ook altijd als we wel internet hadden printscreens van het laatste stukje route in bv een stad.
Wij hebben alles zo gedaan, werkte perfect. (Moet je wel wat richting gevoel hebben natuurlijk )
Oh en pro tip! Tanken als het kan, want de afstanden zijn iets anders dan hier en kan maar zo zijn dat het opeens heel lang duurt voordat je weer een tankstation tegen komt buiten de grote steden en dan word je heel onrustig hahaha.
Ik ben in 2018 acht dagen geweest en wij waren denk ik €2.000 pp kwijt.
Onze vlucht was toen met de werelddeal weken slechts 350 euro retour, daar hadden we heel veel geluk mee. We zaten in Holiday Inn Express Times Square South en dat was qua locatie echt een perfect hotel. Naast 5th Avenue, klein stukje wandelen naar Times Square en Central Park. De kamer was modern en schoon, ontbijt was inbegrepen maar dat stelde niet zo veel voor. Bagels, koffie, thee en yoghurt met muesli.
We gaan deze zomer 4 dagen en dan zitten we in Citadines Connect Fifth Avenue, die ziet er ook mooi uit en is niet zo duur. Qua locatie is het een beetje soortgelijk.
Ik ga begin mei 14 dagen met een vriendin.
We gaan 14 dagen zodat we overal de tijd voor kunnen nemen en een dag kunnen zeggen we doen even niets.
Vlucht + air bnb voor 2 weken 1000,- p.p
Wij hebben gekozen voor alleen een kamer in brooklynn omdat we er toch niet veel zijn. Ontbijt etc kopen we zelf en kunnen we in airbnb in de koelkast doen.
Ik ga hopelijk dit jaar naar het zuiden van de Verenigde staten, o.a.: Atlanta, Savannah, Charleston, Memphis, Nashville, New Orleans.
Is iemand daar geweest en heeft iemand tips voor restaurantjes/must see dingen etc? Ik zit al helemaal in de voorpret en we zitten eigenlijk alleen maar te wachten tot Amerika geel wordt en dan gaan we boeken