Noord-Amerika topic

Wij hadden alles los geboekt, maar niet van tevoren. Wij waren er in oktober, is wat rustiger dan in de zomer. We hebben denk ik 7 nachten gekampeerd, de rest hotels vooral vanwege de koud en omdat we bleven vaak maar 1 nachtje dus was een hotel ook wel makkelijk. We zijn trouwens niet zo moeilijk qua hotel, dus we hebben vaak de goedkoopste optie genomen. Dus niet met uitzicht op de Grand Canyon zelf bijvoorbeeld, maar een half uurtje rijden. Voor in las Vegas hebben we trouwens fanatiek het spel my vegas gespeeld en daarmee een voucher ingewisseld voor hotelovernachtingen en een 2 buffets. Op alles Amerika staat hier veel informatie over.

Voor de auto hebben we op het alles Amerika forum een kortingscode gevonden van Avis. Daar zat een tweede bestuurder, geen eigen risico, verzekeringen, onbeperkte kilometers en de one way fee inclusief. Die voorwaarden vind ik belangrijk dus huur altijd op die manier een auto. We hebben destijds 850 euro betaald voor 21 dagen (dus 425 p.p.). Voor Nederlandse begrippen hadden we best een grote auto. Wij zijn van Denver naar Las Vegas gegaan, vandaar die one way

2 likes

Als je echt hikes wilt doen moet je er wel rekening mee houden dat het in de zomer heel heet is op de helft van deze plekken. Ik was bijvoorbeeld in juni in Sedona en je moet dan echt heel vroeg opstaan wil je hiken want in de middag met brandende zon en 45+ graden is echt geen doen. Maar als je overal maar 1 dag bent en ook nog reistijd hebt lukt dat denk ik niet?

2 likes

Tot het laatste moment wachten met boeken vind ik iets te spannend in het hoogseizoen haha. Ben nu even aan het rondkijken wat t gaat kosten als ik alles los boek. Heb van het reisbureau een offerte gekregen en daar hebben ze ook alle hotels bij naam genoemd, dus ik kijk nu wat er eventueel nog meer in de buurt zit en of ik nog goedkopere opties tegen kom.
My Vegas ga ik eens opzoeken, goeie tip!

@iedereen: bedankt voor alle tips, ben er echt wijzer van geworden! Nu dus ff rustig alles bekijken haha. Moet volgende week naar de cardioloog dus voor die tijd durf ik toch niks te boeken :stuck_out_tongue: Straks moet ik onder het mes en kan t überhaupt niet doorgaan.
@Echo ja die temperaturen zullen wel een dingetje zijn. Misschien dat ik nog iets kan schuiven met overnachtingen zodat we 's avonds laat bij een hotel aankomen en 's ochtends direct kunnen wandelen. Wil ook geen parken van m’n lijstje afstrepen… desnoods moeten we de heetste parken per auto verkennen.

1 like

Ik was van plan om rond april naar Amerika te gaan, in het zuiden. Maar ik begin nu toch bang te raken dat het op oranje blijft :pensive:

Je breng me op ideeën :shushing_face:

@anon50301661 daar had de Mustang ook wel last van haha, dus sowieso een goede keuze.

1 like

Qua navigatie zou ik gewoon een telefoonhouder kopen, simkaartje en je telefoon gebruiken. Die navigatie kost volgens mij nog best wel wat als je het via het verhuurbedrijf regelt.

Je zou denken dat er wel gewoon navigatie in een moderne huurauto zit haha, maar dat is dus ook nog iets om rekening mee te houden.

1 like

Mijn partner en ik willen misschien eind maart naar Nyc, zou dan ongeveer voor 7 hele dagen zijn. Ik ben nu vooral aan het kijken of het qua budget een beetje gaat lukken, hoeveel waren jullie kwijt in een week nyc? En heeft iemand tips qua hotel/airb&b?

Let er wel op dat je niet overal even goed bereik hebt! Wij hadden ook een goede kaart gekocht zodat je sowieso de grote lijnen zelf kon navigeren. Daarnaast maakte ik voor de zekerheid ook altijd als we wel internet hadden printscreens van het laatste stukje route in bv een stad.
Wij hebben alles zo gedaan, werkte perfect. (Moet je wel wat richting gevoel hebben natuurlijk :joy:)

Oh en pro tip! Tanken als het kan, want de afstanden zijn iets anders dan hier en kan maar zo zijn dat het opeens heel lang duurt voordat je weer een tankstation tegen komt buiten de grote steden en dan word je heel onrustig hahaha.

2 likes

Ik ben in 2018 acht dagen geweest en wij waren denk ik €2.000 pp kwijt.

Onze vlucht was toen met de werelddeal weken slechts 350 euro retour, daar hadden we heel veel geluk mee. We zaten in Holiday Inn Express Times Square South en dat was qua locatie echt een perfect hotel. Naast 5th Avenue, klein stukje wandelen naar Times Square en Central Park. De kamer was modern en schoon, ontbijt was inbegrepen maar dat stelde niet zo veel voor. Bagels, koffie, thee en yoghurt met muesli.

We gaan deze zomer 4 dagen en dan zitten we in Citadines Connect Fifth Avenue, die ziet er ook mooi uit en is niet zo duur. Qua locatie is het een beetje soortgelijk.

1 like

Ik ga begin mei 14 dagen met een vriendin.
We gaan 14 dagen zodat we overal de tijd voor kunnen nemen en een dag kunnen zeggen we doen even niets.

Vlucht + air bnb voor 2 weken 1000,- p.p

Wij hebben gekozen voor alleen een kamer in brooklynn omdat we er toch niet veel zijn. Ontbijt etc kopen we zelf en kunnen we in airbnb in de koelkast doen.

2 likes

Ik ga hopelijk dit jaar naar het zuiden van de Verenigde staten, o.a.: Atlanta, Savannah, Charleston, Memphis, Nashville, New Orleans.
Is iemand daar geweest en heeft iemand tips voor restaurantjes/must see dingen etc? Ik zit al helemaal in de voorpret en we zitten eigenlijk alleen maar te wachten tot Amerika geel wordt en dan gaan we boeken :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

In Google maps kun je ook kaarten downloaden!

3 likes

Oeh wat leuk, hoe lang ga je?

1 like

Bijna 4 weken!

In Nashville moet je op broadway sowieso een paar barretjes bezoeken. Er zijn daar de hele dag bandjes aan het spelen, heel leuk. Er zijn daar ook meerdere barren van bekende country zangers/zangeressen.
Ben er zelf maar een dag geweest maar wij hebben daar zo’n rondrit op een bus gedaan en dat vond ik wel leuk, zie je toch iets meer van de stad dan wanneer je alleen te voet gaat. Verder zijn we in 't country Music Hall of Fame geweest en dat vond ik erg mooi! In 't parkje er tegenover hebben ze ook zo’n walk of Fame.
Wij hebben gegeten bij 't hard rock café en de Mac and Cheese daar was echt heeeerlijk en we hadden een hele leuke ober die probeert door te breken met zijn muziek. We zijn in Chicago nog een keer geweest speciaal voor de Mac and Cheese :joy:
Wat ik graag nog had willen doen was naar Andrew Jackson hermitage, maar die was toen wij er waren al volgeboekt. Dus mocht je dat willen doen dan moet je van te voren al boeken.

Wacht je tot Amerika geel wordt vanwege je reisverzekering? Ik heb namelijk gelezen dat ANWB wel oranje gebied verzekert

1 like

Oeeh, klinkt heel goed! Ik sla Anders Jackson hermatige even op!

Ik wacht vooral omdat ik zeker wil zijn dat we terug kunnen als er iets gebeurt, dus dat de nlse overheid je niet laat zitten. Ik had wel al annuleringsverzekeringen gezien die ook oranje gebied verzekeren, maar ANWB verzekert het dus ook als je daar al zit en het wordt ineens rood/je test ineens postief oid?

Zo goed heb ik nog niet gekeken naar de verzekering (ik wacht nog even een ziekenhuisafspraak af voordat ik me overal in ga verdiepen haha) maar ANWB werd in een Facebookgroep veel aangeraden.
Lid worden van Facebookgroepen is trouwens sowieso handig als je Facebook hebt. Zijn heeeel veel leden die vast genoeg goede tips hebben.

2 likes

Ik ga 12 mei naar NY, 10 dagen.
Vlucht met KLM voor 600 incl. bagage.
Verblijf in een Airbnb in Brooklyn, daar betaal ik iets van EUR 543,= voor totaal.
Wél met eigen badkamer, must voor mij. Heb de bovenverdieping met 2 slaapkamers en een luxe douche. Mega goede deal vind ik zelf.
Hotels in NY vind ik echt te duur.

3 likes

Ohhh ik ben al zo lekker van alles aan t uitzoeken. Ik ben nu maar lukraak alles wat ik tegen kom wat mij leuk lijkt in een bestandje aan t gooien. En als zeker is dat we gaan dan ga ik het uitwerken tot een echte planning. :smiling_face_with_three_hearts:

Mochten jullie nog leuke (goedkope!!) hotels/slaapplekken in de buurt van de nationale Parks weten, hit me up please. Wat is alles duur zeg. Mijn enige voorwaarde is dat we niet op een slaapzaal terecht komen. Heb nu via booking gekeken, wie weet er nog meer goede websites naast booking en Expedia? Ik keek op airbnb voor overnachting bij yosemite maar dat echt onbetaalbaar :joy:

5 likes