Noord-Amerika topic

We zijn het nu eens over onderstaande route, dus ik kan nu echtttt gaan plannen haha

Dag 1: Vlucht naar San Francisco

Dag 2: San Francisco (’s avond naar hotel iets buiten SF

Dag 3: Hotel iets buiten SF – Yosemite ± 215 km – 2,5 uur

Dag 4: Yosemite

Dag 5: Yosemite – Death Valley ± 486 km ± 6 uur (via tioga pass)

Dag 6: Death Valley – Las Vegas ± 190 km ± 2,5 uur

Dag 7: Las Vegas

Dag 8: Las Vegas – Zion ± 260 km ± 3 uur

Dag 9: Zion

Dag 10: Zion – Arches ± 555 km ± 5 uur via Bryce Canyon

Dag 11: Arches

Dag 12: Arches – Antilope Canyon ± 425 km ± 4 uur via Monument Valley

Dag 13: Antilope Canyon

Dag 14: Antilope Canyon – Grand Canyon

Dag 15: Grand Canyon - Sedona (‘s avonds laat rijden naar hotel in Sedona) ± 180 km ± 2 uur

Dag 16: Sedona

Dag 17: Sedona – Joshua Tree ± 580 km ± 6 uur

Dag 18: Joshua Tree – Los Angeles ± 215 km ± 2,5 uur

Dag 19: Los Angeles

Dag 20: Los Angeles

Dag 21: Los Angeles – San Simeon ± 360 km ± 4 uur (maar met tussenstops want via highway 1)

Dag 22: San Simeon – San Francisco ± 335 km ± 4 uur (maar met tussenstops want via highway 1)

Dag 23: Vlucht naar Amsterdam

2 likes

Fijn dat jullie er uit zijn! Klinkt als een fijn tempo. Heel veel plezier alvast en met het verdere plannen! :heart_eyes:

1 like

Wel grappig hoe het per persoon kan verschillen want ik vind dus precies het tegenovergestelde. Ik vind Universal echt heel kut en ik snap dus niet wat mensen er leuk aan vinden. Ik vind echte attracties leuk maar je hebt er daar maar 2 of 3 van en de rest is allemaal motion simulators. Kan er ook aan liggen dat ik daar misselijk van word maar de vriendin waar ik mee was had dat ook. En het is mega klein!

Ik herken helemaal niet wat je zegt over Disney eigenlijk. Ik ga meestal wel 1x per jaar en heb nog nooit meegemaakt dat attracties stuk gingen en alles ziet er juist hartstikke goed uit. Vond Universal eerder verouderd :joy:

@Matala Ik zou zelf dus eerder voor Disney gaan en dan park hopper zodat je ook naar California Adventure kan, daar is nu de Avengers Campus nieuw en in Disneyland Galaxy’s Edge natuurlijk!

Amerika is groen!!!

8 likes

Wat superfijn!!!
Ik ga pas in oktober en november maar hoop dat t zo blijft. Vandaag met mn vriend een grove schatting gemaakt waarbij we eindigen in Hawaii! We starten in NY en we gaan 2 maanden. Wordt echt steeds concreter waardoor ik het leuker begin te worden en me kan storten op de details haha!

7 likes

Oh Hawaï, lijkt me zo vet! En leuk hè, als het concreter wordt en idd op de details storten!

1 like

Ohhh zo leuk!!! Wij gaan dit voorjaar op huwelijksreis (al in 2020 getrouwd maar de reis kon natuurlijk niet) naar Hawaii waarbij we ook starten in New York. :grin:

Het wordt NY > roadtrip rond Washington en Oregon > verschillende eilanden van Hawaii > San Diego rijden naar Las Vegas en daar de laatste dagen voor we naar huis vliegen.

Mijn bucketlist is alle 50 staten bezoeken, dus voor deze speciale reis ook maar de verste staat gekozen.

8 likes

Wauw supervet zeg!!
Dit moet ook echt even de reis van ons leven worden… stiekem zie ik t ook wel als huwelijksreis ;), alleen zijn we niet getrouwd haha.
Wij willen ongeveer dit doen: 7 dagen ny, 3 dagen washington DC, vliegen naar de staat Florida en daar 10 dagen een rondreis doen met eventueel pretparken (mn vriend wil niet en disney en universal (harry potter!!) dus moet gaan kiezen of hem overhalen :joy:), dan vliegen naar San Franciso en 3 weken westkust + natuurparken en dan 2 weken Hawaii.

Ik ben in 2017 met vriendinnen naar NY geweest, maar vind het niet erg dit nogmaals te doen. Ook wel fijn dat ik al daar ben geweest. Voor mijn vriend is de USA helemaal nieuw. Uberhaupt buiten Europa is hij nog nooit geweest.
We willen ook wat verre familie in De buurt van Las Vegas bezoeken☺️.

3 likes

Klinkt heerlijk!! :heart_eyes:
En sowieso hem overhalen, je bent er toch dus dan meerdere pretparken hoor, haha.

1 like

Wat een toffe reis!! Heb je tips over het roadtrip Oregon / Washington gedeelte? Wij willen deze zomer waarschijnlijk ook die kant op en ben nog aan het zoeken naar dingen die ik echt niet kan missen en een goede route!

Mensen heee wat gaat er veel tijd zitten in 't plannen :joy::joy:

3 likes

Echt he! Het is gewoon bijna een dagtaak haha. Wij hebben afgelopen weekend de tickets geboekt en een reservering gemaakt voor een auto. En het eerste hotel is geboekt in San Francisco :grin: Ik kan de laatste dagen gewoon slecht slapen omdat ik zo exited ben haha. Nog maar 6 maanden wachten… :joy:

2 likes

Welk hotel heb jij geboekt in San Francisco? De hotels zijn daar echt een stuk duurder dan op de rest van onze reis. Had nu wel een nette gevonden in het financiële district.

Ik heb The Urban geboekt voor 95 euro per nacht. Niet heel fancy en een gedeelde badkamer, maar wel een hele goede locatie midden in het centrum en goede beoordelingen!

Wij hebben greenwich Inn gedaan, vooral omdat we direct auto al willen ophalen bij 't vliegveld en bij dit hotel kan je gratis parkeren

1 like

Wij zijn toen in Oakland of Alameda gaan zitten. Was veel goedkoper. Auto daar gelaten en dan met de bus of watertaxi naar SF.

Ah gevonden. Coral Reef Inn & Suites. Auto kon daar veilig in de garage. Het was wel verjaard, maar we sliepen er alleen maar. En had was tegenover een Five Guys haha.

Ik heb je een DM gestuurd (hoop dat het goed is gelukt, nooit eerder gedaan haha) met onze dagplanning.
We zijn er niet mega lang omdat het hoofddoel van de reis Hawaii is, maar we gaan in ieder geval naar Seattle, Portland, Olympic National Park en Mount Rainier National Park. Dus over die plekken heb ik je gestuurd wat we daar willen gaan zien!

1 like

of in Berkeley @George dan zie je gelijk de universiteitscampus, heel leuk, en ongeveer 15/20 minuutjes met de BART naar SF

3 likes

Wie is er in Alcatraz geweest? Aanrader? Of kunnen we het aan ons voorbij laten gaan? We zijn namelijk 1,5 dag in SF en Alcatraz zal al snel een heel dagdeel innemen…

1 like

Ik vond het wel heel interessant! Er waren meerdere speakers aanwezig en je kon zelfstandig een rondleiding doen met koptelefoons in eigen taal.

1 like