Op zich is SF niet heel groot en kun je in weinig tijd heel veel zien (zeker als je een fiets huurt).
Vond alcatraz wel heel interessant! Zoals hierboven al staat heb je een audiotour en worden er ook rondleidingen gegeven door guides. Ook mooi om de stad te zien vanaf het eilandje.
Pffff fietsen in SF. Wij op zoek naar Lombart Street. Heb nog noooooooit zulke steile hellingen gefietst/gelopen met fiets.
En Lombart Street uiteindelijk met de fiets naar beneden genomen haha.
Edit: haha waarom moest dit bericht goedgekeurd worden door een moderator?
Eerlijk is eerlijk, ik heb ook gehuild tijdens het fietsen hahaha, ik kón niet meer bij het omhoog fietsen. Er zijn inderdaad mega steile wegen, dus een elektrische fiets is ook aan te bevelen (of hele sterke beenspieren). Maar voor langs de kust en over de golden gate is het wel heel chill!
Eens!
Ik ben er geweest, was wel interessant en leuk, maar ik met zo weinig tijd zou ik het overslaan. Ik zou zelf eerder een park bezoeken, zoals het Golden gate of Mission Dolores (die twee zijn niet te vergelijken). Vond bij beide de buurt daar omheen ook leuk om doorheen te lopen! Voor een mooi uitzicht over de stad kan ik Bernal Heights Park aanraden. Fietsen langs het water, over de brug heen en dan vanuit Sausalito met de ferry terug kan ik ook aanraden, maar daar ben je zeker ruim een halve dag zoet mee.
@anon55799045 De kust van Oregon vond ik echt geweldig. Ik had graag een wandeling willen doen: Cascade Head Trail, maar we hadden helaas niet genoeg tijd, dus verder dan de parkeerplaats bij het park naast de trailhead zijn we helaas niet gekomen. Ik vond ook de Oregon Dunes heel mooi. Was een beetje een bijzondere omgeving, heel erg rustig overal, terwijl we er midden in de zomer waren. Ook een aanrader: Silver Falls State Park, al zou ik daar niet speciaal voor omrijden. Ooh en als laatste tip, wel helemaal onderin Oregan: Crater lake NP. Zo blauw water heb ik nog nooit ergens gezien, echt heel mooi!
Persoonlijk denkt ik dat het van de dag afhangt. Zelf ben ik er geweest op een zaterdagochtend (toen toeristen uit Europa nog niet eens Amerika in mochten door Covid), maar het was echt belachelijk druk! Overal waren mensen en cel inlopen was haast onmogelijk zonder rij. De audiotour zit goed in elkaar en er komen meerdere sprekers aan bod. Ook zie je een hoop van de gebouwen en het eiland. Het cellencomplex vond ik eigenlijk bijzonder klein en je kunt alleen de cellen op de begane grond zien. Ook de kantine waar vroeger gegeten moest worden is helemaal leeggeruimd. Persoonlijk had ik wel ietsjes meer verwacht van Alcatraz. Het is een bijzondere plek om gezien te hebben, maar als je maar 1,5 dag in San Francisco hebt zou ik het overslaan. Zelf was ik 2,5 dag in San Francisco.
Wij hadden een fietstour + gids geboekt bij BajaBikes. Vond ik persoonlijk erg leuk. Je fiets over de Golden Gate Bridge en de hellingen vallen relatief mee. Ook wordt er veel verteld over San Francisco en je gaat met een ferry weer terug naar het centrum (Pier39).
Dichtbij SF ligt Muir Woods, wij bezochten het tijdens onze roadtrip. Vond ik ook een leuk nationaal park om gezien te hebben. Verdere tips, Painted Ladies, Pier39 en de Cable Cars.
San Francisco zelf is niet heel groot, maar vanwege de hellingen is het wel handig om af en toe de auto/bus te pakken. Scheelt je veel tijd.
Ik ga voor m’n werk na SF en plak er 1,5 week aan vast. Ben wel in mn eentje dus een hele roadtrip zie ik niet zitten, ik denk dat ik wat tripjes maak naar verschillende NPs met als uitvalsbasis SF. Echt zin in Ik denk aan Yosemite en nav een post van @Echo ook ook Sequoia. Ik hou ook echt van de natuur en wandelen.
edit: overigens denk ik dat als ik geen auto huur, reizen van park naar park via Fresno veel logischer is
Wat leuk! Yosemite en Sequoia zijn mijn favoriete parken denk ik ik zou nog willen aanraden om Congress Trail te doen in Sequoia, daar kan je echt langs en onder die grote bomen lopen, ik vond dat zelf heel indrukwekkend!
Iemand tips voor een fijn en betaalbaar hotel, hostel, airbnb in LA?
Geweldig!!! Is dat die van Orlando? Die is beter dan die in California toch?
Ja dit is die in Orlando idd! Geen idee of er verschil zit tussen die 2! Ik vond de wachtrijen voor attracties het allervetst haha
Ik heb een weekendje weg geboekt naar Death Valley NP! Ik wilde liever iets eerder maar goed, het is nu zo gelopen. Ik zie dat de temperatuur schommelt tussen de 20-30 graden nu. Ik ga over 2 weken dus hopelijk valt het mee. Als iemand nog aanraders heeft om te zien daar?
Ik heb dit als “voorbereiding”. Maar weet dus nog niet of het aanraders zijn haha

Hoop dat het leesbaar is. Waar overnacht je? Ik vond Death Valley heel lastig om te boeken, of het was gigantisch duur of slechte reviews…
Ik heb ook op mijn lijstje Artist’s Palette, Badwater Basin, Mesquite Sand Dunes en Zabriskie point. En eventueel Dante’s point.
Ik denk dat dit wel haalbaar is in de tijd die we daar hebben. Devil’s Golfcourse etc trok me niet echt. Ik twijfel nog of de krater (Ubehebe crater) het waard is omdat die erg uit de buurt ligt van de rest.
Ik vond accomodatie ook lastig, er was bijna niks beschikbaar en het hotel in het park zelf vond ik te duur. Ik heb uiteindelijk een airbnb ( terwijl ik daar paar dagen geleden nog over klaagde) geboekt in Beatty, dat ligt op ongeveer 40 minuten rijden afstand.
Wij gaan proberen alles van mijn lijstje in een dag te doen
Wij hebben Amergosa Opera House geboekt, net buiten death valley. Heel bijzonder hotel, ik zie mezelf zo al dood op de veranda liggen maar de reviews zijn wel redelijk + het is maar voor 1 nachtje.
Zie dat je een reserveband in de wagen hebt. We hebben er lekke band gereden op de paadjes van de hoofdweg naar de attracties. En er is nergens gsm ontvangst om voor hulp te bellen…
Wow wat een hotel haha, beetje freaky wel? Ik zag ook dit in de FAQ op booking
Due you offer haunted rooms?
Hello, No, not specifically. Some guests have experiences no matter which room they stay in while other have not had any experiences. Best, Bobbi Fabian General Manager
Hahahahaha omg Nouja ben gelukkig tamelijk nuchter aangelegd dus komt wel goed
Wij hebben net New York geboekt voor eind april/begin mei.
Poging 2 nadat we in januari niet meer konden door quarantaineplicht.