Noord-Amerika topic

Ik had vorig jaar zomer de uitdraai mee van mijn vaccinaties, ik moet zeggen dat er alleen op het vliegveld naar is gevraagd. Verder helemaal niet.

6 likes

Ik heb twee weken geleden mijn QR code moeten laten zien, maar volgens mij is het steeds willekeurig. Ik ben het afgelopen jaar een aantal keer naar de VS geweest (verschillende staten) en het verschilde per keer of ik iets moest laten zien en wat ik moest laten zien

@Whistle ik zou sowieso zorgen dat je een internationale QR code paraat hebt en een attestation form

1 like

Kans is groot dat 11 mei vaccinatie plicht eraf gaat voor usa.

Op het vliegveld waar je vandaag vliegt moet je het laten zien.

1 like

Ik vond het stiekem echt heel vet om naar een schietbaan te gaan :sweat_smile:

1 like

Heel erg bedankt voor alle reacties!! Ik ga eens kijken naar de schietbaan en naar de telescooptour :slight_smile: thanks!

1 like

Ik ook! Toffer dan verwacht ondanks het wapen echt regelmatig vastliep maar ja, volgende keer wat anders misschien :sweat_smile:

Is inmiddels bevestigd dat het inderdaad per 12 mei niet meer nodig is @Nox

Today, we are announcing that the Administration will end the COVID-19 vaccine requirements for Federal employees, Federal contractors, and international air travelers at the end of the day on May 11, the same day that the COVID-19 public health emergency ends.

Vanuit the White House zelf. Kan je teruglezen via deze link hier.

3 likes

Wij gaan met onze dochter (van dan) 2.5 jaar oud een toestroom doen langs de westkust van Amerika. Heeft er toevallig iemand aanraders/ afraders? Dus leuke activiteiten maar ook handige tips voor tijdens het reizen in Amerika? Ik heb natuurlijk ook al even gegoogeld maar mocht iemand specifieke ervaringen hebben dan vind ik het fijn om die mee te nemen in de planning.

1 like

Zonder kinderen daar een roadtrip gedaan, met kinderen van die leeftijd op een andere plek. Mijn ervaring;

• Houd het tempo laag en zorg dat er dagen zijn waarop je niet verplaatst. Kinderen willen ook gewoon even in een speeltuin oid spelen.

• Reis niet te lang en zorg dat je zelf wat energie over hebt aan t eind van de dag. Ik was best gaar na een lange reisdag + onderweg dingen bekijken en dan kwamen de kinderen met volle energie uit de auto (die hadden liggen tukken tijdens het rijden) en wilden vanalles doen en rondrennen. Dat was wel pittig, zeker als we ook nog op een kindonvriendelijke locatie waren

• Elke keer ergens anders slapen ging echt verrassend goed! Was eigenlijk allemaal prima zolang wij er maar waren.

• Alle accomodaties in de VS was destijds(2015) prima kort vantevoren te boeken. We boekten vaak op de dag zelf en soms 1-2 dagen vooruit

• Aanraders: highway 101 (hebben we 2x gereden want de eerste keer was t heel mistig en zagen we niks. Het was het waard), joshua tree, grand canyon, san franciso (zo’n leuke stad). Monterey Bay heeft een heel mooi aquarium wat tof is voor kids, en je kunt langs highway 101 zeehonden/zeeleeuwen zien.

• Ik vond LA persoonlijk wat minder. Onvriendelijke mensen, files etc.

Kijk vooral ook op het Alles Amerika forum; veel tips en expertise daar.

De afstanden zijn groot maar het rijdt daar buiten de steden heel relaxed. Wat ons altijd goed beviel, maar zonder kind, was om de ritten zo in te delen dat we ook onderweg wat leuks hadden aan een bezienswaardigheid, park, museumpje, picknick, stadje etc. 3x 1,5 uur rijden voelt minder zwaar en saai als in een ruk 4,5 uur rijden met een kleine pauze, ook voor jezelf.

Las Vegas met een klein kind lijkt mij lastig, ze mag wel in het hotel verblijven maar niet stil staan bij de gokkasten om te kijken. Bij L.A. ligt ook Disneyland, dat is voor zo’n kleine uk leuker dan Hollywood, al zijn de Tar Pits wel leuk om te bezoeken.

San Francisco vonden wij vooral leuk met onze dochter omdat er veel speeltuinen waren, zoals bijvoorbeeld bij de Painted Ladies, zelf iets leuks om te bezoeken en even spelen in de speeltuin!

1 like

Hoopte ik deze zomer weer naar NYC te kunnen gaan maar wat is alles duur geworden :scream_cat: holy moly!

1 like

Net thuis vanuit NYC! Echt een TOP week gehad. We hebben bijna geen toeristische dingen gedaan (central park, times square, 9/11 memorial, high line en bijna heel manhattan geskipt wegens geen zin) dus hierbij mijn tips:

NYC TIPS

NON-tourist edition

Algemene tips:

• Neem een metrocard waarmee je onbeperkt kan reizen voor ongeveer 30 dollar voor een week, deze kun je ook voor de bus gebruiken. Openbaar vervoer is supergoed te navigeren via Maps.
  • Zorg dat je pinpas en cc in het buitenland gebruikt kunnen worden (en applepay). En zorg dat je je pincode van je cc weet.
  • Regel een esim met onbeperkte bundel via holafly.

Bed-Stuy:

• Wij sliepen in Bedford-Stuyvesant, een mega mooie en rustige wijk zonder gekkigheid op straat maar wel veel barretjes en restaurants op loopafstand
  • Botani Coffee: hippe plek met lekkere koffie
  • Bar LunÂtico: leuke cocktailbar met soms livemuziek
  • Peaches: mega lekker restaurant met Zuid-Amerikaanse stijl gerechten, goeie sfeer
  • Dynaco: chille (heel donkere bar) voor cocktails, alleen cash

Crown Heights:

• Bagel Pub: spreekt voor zich
  • Prospect Park: mega groot en mooi park

Park Slope:

• Nenes taqueria: goeie tacobar, soms wel lang wachten

Brooklyn Heights:

• Transit Museum: prima museum waar je voor $10 een paar uurtjes tussen oude metro’s kunt dwalen
  • Books are Magic: mega fijne bookstore (ook in Boerum Hill)
  • Grimaldi’s Pizzeria: goeie pizza!
  • Als je bij Lucali’s wilt eten, zorg dat je er om 16:00 bent om te reserveren voor die avond (wij hebben m geskipt)

Williamsburg

• Neem de J Train over de Williamsburg bridge, deze gaat bovengronds
  • Eten bij OTB: de mac n cheese met truffelzout en gruyere is geniaal
  • Best Pizza: pizza per slice
  • Skip de Brooklyn Bridge en loop over Williamsburg Bridge: duizend keer rustiger, minder toeristen, hetzelfde uitzicht
  • Vanaf Hurricane Point heb je een geweldig uitzicht over Manhattan
  • The Lot Radio: lekker buiten zitten met een drankje en een dj die chill draait
  • Anthony en Son Panini Shoppe: KAPOT!!! lekkere broodjes, wel delen of met honger heen gaan want ze zijn mega groot

Bushwick

• House of Yes: megaleuke venue waar hele toffe drag events worden gehost (vaak gratis). Vergeet niet een pak dollars mee te nemen om drag queens te tippen!
  • The Sultan Room: leuke rooftop waar ook events worden gehost. Het eten beneden in het restaurant rook ook geweldig maar helaas niet gegeten
  • L Train Vintage: mega hal met vintage kleding. Veel goeie shirts, sommigen zijn wel duur!
  • SEY coffee: Lekker!! Vette zaak
  • Roberta’s: wel een iconische pizzatent, maar wij vonden de bediening niet zo chill

Manhattan

• Lombardi’s: de eerste pizzatent van NY, lekker!
  • Chinatown is een heel leuke buurt, veel leuker dan het ene toeristische straatje dat Little Italy moet voorstellen
  • Clandestino: chille bar met een terras op straat, goeie cocktails en leuke omgeving
  • Het is een absolute aanrader om vanaf Pier 11 de ferry te pakken die kriskras over de rivier tussen Brooklyn en Manhattan te pakken. Tickets zijn ong $8, duurt een klein uurtje en je kan snacks en alcohol halen aan boord
14 likes

San Francisco is echt heel goed te doen met kinderen. Wij vonden het Presidio bv heel mooi met een hele nieuwe en mooie speeltuin met uitzicht op de Golden Gate Bridge.
Wel veel hoogteverschillen dus een stukje lopen kan zwaarder zijn dan je via maps kon inschatten haha. Maar is ons met onze dochter goed bevallen.

1 like

@Jip wat ik echt ook leuk vind aan SF is het natuurgebied daarboven. Je zou bijvoorbeeld naar muir beach kunnen gaan, leuk strandje en je kunt er een korte wandeling naar boven maken voor mooi uitzicht! Ook heb je daar muir woods, met van die grote bomen.

In de stad vond ik het Mission doloris park ook leuk (die hele buurt daar wel). Daar zit ook een speeltuin bij!

2 likes

Ik wil samen met mijn vriend naar NY. We hebben ongeveer 1.5 week dus we zitten er over te denken er nog een bestemming aan vast te plakken. We denken aan Boston, Philadelphia, Washington of, aangezien we het ook oké vinden een binnenlandse vlucht te pakken, Chicago. Ik denk dat NY best wel heftig gaat zijn qua prikkels en impulsen lijkt het me ook wel lekker om op de tweede bestemming iets meer te kunnen chillen, af en toe wat bezoeken maar ook gewoon relaxed een middagje op een terras zitten of van andere horeca genieten. Welke locatie zouden jullie naar toe gaan?

• Philadelphia
  • Washington
  • Boston
  • Chicago
  • Anders

0 stemmers

Met wat je beschrijft qua relaxen en horeca zou ik denk ik voor Boston gaan.
Ben zelf nog niet in Boston en Chicago geweest, maar mijn beeld van Boston is dat het wat gezelliger/walkable is, vandaar. Als je in het najaar gaat is het in new england ook zooo mooi qua herfstkleuren!

Ben wel in Philly en Washington geweest en die steden vind ik ook allebei zeker wel aan te raden! Wij hebben toen een auto gehuurd en zijn van NYC naar DC gereden en weer terug, via Philadelphia en Baltimore. Vond DC heel erg tof om doorheen te fietsen en de enorme monumenten te zien, arlington cemetery, heeel veel (gratis) musea. Vond het een mooie stad met fijne vibe. Philly vond ik ook gezellig en mooi! Beide plekken iig vol met Amerikaanse geschiedenis.

Ik zou wel 1,5 week NY doen en dan veel in Brooklyn gaan doen, daar heb je echt wel rustige wijken en ook heel chille parken. Zelf een hele dag in Prospect Park gelegen, was echt zalig.

3 likes

Met de bus of trein naar Washington!

Ja dit inderdaad! Je kunt prima aan de prikkels ontsnappen.

2 likes

Begin volgend jaar ‘moeten’ we 3 weken ons huis uit ivm een verbouwing. En nu hebben we bedacht om dan 3 weken de zon op te zoeken in Florida :joy: :sunglasses:
Heeft iemand van jullie misschien nog leuke tips voor een Florida roadtrip? (Liefst enigszins peuter proof, want we reizen met 2 kinderen van dan 2 jaar).

Ik wil sowieso naar een state park waar we zeekoeien kunnen zien :face_holding_back_tears:
En de everglades of een vergelijkbaar gebied.
Disney world twijfel ik nog heel erg over, want ontzettend duur en ik vraag me af of de kinderen het dan al waarderen (want ze kunnen ook in weinig attracties dan).