Noord-Amerika topic

Haha ja, ik twijfel inmiddels aan alles omdat er zoveel keus is denk ik! We gaan 10 dagen (of ja 8 hele dagen en 2 halve ivm reizen) dus hebben echt wel genoeg tijd en komen in veel verschillende gebieden. Het lijkt me heel leuk om de stad vanuit een observation deck te zien, maar ik vind 40-50 dollar entree ook best duur waardoor je er niet 2-3 ofzo gaat doen en ik de “leukste” zou willen uitkiezen :slight_smile:

1 like

Ik vind TOTR nog steeds het tofst. Wij zijn er even voor zonsondergang op gegaan en het beeld op ESB vind ik toch nog steeds iconisch. ESB zelf ook een aanrader, middenin de stad en niet te hoog. Vanaf TOTR heb je wel wat minder zicht op central park nu, door al het bouwen. One World staat wat minder midden in de stad, dus vond ik oké. Verder hebben wij the Edge gedaan, vond ik ook oké. Summit niet gedaan!

2 likes

Ik heb TOTR, EST en one world gedaan. Ik vond van deze drie TOTR het meest indrukwekkende uitzicht, omdat je aan de ene kant Central Park ziet (ik lees dat het nu minder is door bebouwing) en andere kant EST. Ik vond one world het minst indrukwekkend.
Wij gaan later dit jaar en ik wil naar Summit en the edge, omdat ik de andere al meerdere malen heb gedaan.

Qua musea ben ik naar Guggenheim, natural history, 9/11 en MET geweest. 9/11 was vooral indrukwekkend. Guggenheim was leuk qua gebouw, maar kunst zelf vond ik minder interessant. MET was heel divers. Natural history was tof met alle dieren enzo. Naar het MoMA ben ik nog niet geweest, daar wil ik nog heen.

Ik ga over een tijdje voor de 4e keer. Hebben jullie nog tips voor als je alle standaard dingen al hebt gedaan?

2 likes

Ik ben de laatste keer (inmiddels ook al 7 jaar terug…) naar een jazzconcert geweest in Bill’s Place in Harlem, dat was zo vet! Echt supergoede muzikanten. En heel chill, ze hebben geen drankvergunning, maar je mag je eigen drank meenemen, dus lekker goedkoop buiten het concertticket :smile: . Je betaalde geloof ik wel $1 corkage waarvoor je dan een beker kreeg

2 likes

Gewoon doen! Ik heb ook ooit City Pass gedaan in 5 dagen.

2 likes

@Pandava
Ben inmiddels 3x in NYC geweest dus heb de meeste dingen wel (meerdere keren) gezien. Mijn advies zou zijn om wel de citypass te nemen en dan deze doen:

-Empire state building heb je dan sowieso erbij, maar je mag 2 keer op dezelfde dag dus je kunt overdag en dan in het donker nog eens.
-Natural history museum ook standaard.

En dan als keuze:
-TOTR: toch iconisch uitzicht op ESB en central park (helaas zoals gezegd hierboven wat minder mooi geworden door hoge gebouwen en hijskranen). Dan heb je toch 2 uitzichtpunten, met beide echt een eigen vibe.
-9/11 museum, must see, heel indrukwekkend.
-Circle line cruise: de harbour lights tour rondom manhattan in het donker/schemer, heel tof met alle lichtjes en onder de bruggen door.

One world trade center is wel hoogste, maar staat op een minder handige plek qua uitzicht.
Summit is wel een leuke en hele nieuwe experience met een ruimte met duizenden spiegels en zwevende ballonnen enzo, maar meer lollig dan iconisch, dus zou niet mijn eerste keus zijn bij een eerste keer NY als je keuzes moet maken. Als je de andere uitzichten al kent is ie wel heel leuk want nieuw.

Aanrader is ook (als het je leuk lijkt) om een sportwedstrijd te bezoeken. Honkbal bij de Yankees, of ijshockey in madison square garden (geen idee of beide seizoenen nu bezig zijn). Vind dat altijd wel erg leuk in amerika met alle entertainment eromheen (dance cam en die liedjes haha).

2 likes

Wat raden eerder NY gangers aan qua mobiel internet voor een week? Bundeltje afsluiten of gewoon wifi gieren?

Voor een weekje is wifi prima, in je hotel is het vaak wel goed en in de meeste restaurants heb je het ook wel. Dus over het algemeen kun je heel goed terecht. Ik vind het persoonlijk ook wel lekker rustig om niet continu berichten te ontvangen (en te sturen).

3 likes

Chill! Ja, niet zo connected zijn (G) lijkt mij ook relaxed, maar heb wel nu al een hele volle Google Maps lijst die ik denk ik wel graag wil raadplegen op straat…

3 likes

Ja kunt Google maps gewoon downloaden, een bepaald gebied dan.

2 likes

Oh chill, hoe dan?

Anders sowieso maps.me, die is offline.

2 likes

Als je in de app zit kun je in het menubalkje waar ook route etc staat doorscrollen naar offline kaart downloaden. Ik deed het meestal per wijk, want dan zijn de bestanden niet zo groot en is de download sneller klaar. Als je inzoomt zie je het aantal mb’s wijzigen. Uit mijn hoofd blijft zo’n gedownloade kaart 30 dagen beschikbaar

3 likes

Dank je!!

1 like

Welke roof top bars zijn een aanrader in New York? Mijn vriend is jarig als we daar zijn. :tada:

1 like

ik doe altijd een prepaid online sim voor een week, vind het wel fijn als ik gewoon overal dingen kan opzoeken, metro enzo! kost E10 voor 2gig volgens mij, ik gebruikte Airalo.

1 like

Ik wil voor mijn vriend zijn verjaardag een verrassing plannen tijdens onze trip later dit jaar naar west Amerika. Ik denk aan eten op een speciale plek of een avontuurlijke of andere toffe activiteit in een van de parken waar we langskomen. Iemand ideeen voor e route San fran - Las Vegas - Moab - Page - LA?

Helicopter boven vegas of grand canyon? Schieten? Houd je vriend van auto’s? In vegas zit een circuit waar je in supercars kunt rijden!

Bijwonen van een sportwedstrijd? Of een show in Las Vegas? Opnames in LA van z’n favo show? Of als ie van auto’s houdt een oude Amerikaanse auto huren voor een dag. Kan vast in Vegas haha.

1 like

Aangezien je nog altijd volledig gevaccineerd moet zijn om de VS in te kunnen, kan iemand mij vertellen op welke manier je dit aan moet tonen? Is de internationale QR code van de coronacheck app voldoende?

2 likes