Chill! Ja, niet zo connected zijn (G) lijkt mij ook relaxed, maar heb wel nu al een hele volle Google Maps lijst die ik denk ik wel graag wil raadplegen op straat…
Ja kunt Google maps gewoon downloaden, een bepaald gebied dan.
Oh chill, hoe dan?
Als je in de app zit kun je in het menubalkje waar ook route etc staat doorscrollen naar offline kaart downloaden. Ik deed het meestal per wijk, want dan zijn de bestanden niet zo groot en is de download sneller klaar. Als je inzoomt zie je het aantal mb’s wijzigen. Uit mijn hoofd blijft zo’n gedownloade kaart 30 dagen beschikbaar
Dank je!!
Welke roof top bars zijn een aanrader in New York? Mijn vriend is jarig als we daar zijn.
ik doe altijd een prepaid online sim voor een week, vind het wel fijn als ik gewoon overal dingen kan opzoeken, metro enzo! kost E10 voor 2gig volgens mij, ik gebruikte Airalo.
Ik wil voor mijn vriend zijn verjaardag een verrassing plannen tijdens onze trip later dit jaar naar west Amerika. Ik denk aan eten op een speciale plek of een avontuurlijke of andere toffe activiteit in een van de parken waar we langskomen. Iemand ideeen voor e route San fran - Las Vegas - Moab - Page - LA?
Helicopter boven vegas of grand canyon? Schieten? Houd je vriend van auto’s? In vegas zit een circuit waar je in supercars kunt rijden!
Bijwonen van een sportwedstrijd? Of een show in Las Vegas? Opnames in LA van z’n favo show? Of als ie van auto’s houdt een oude Amerikaanse auto huren voor een dag. Kan vast in Vegas haha.
Aangezien je nog altijd volledig gevaccineerd moet zijn om de VS in te kunnen, kan iemand mij vertellen op welke manier je dit aan moet tonen? Is de internationale QR code van de coronacheck app voldoende?
Ik had vorig jaar zomer de uitdraai mee van mijn vaccinaties, ik moet zeggen dat er alleen op het vliegveld naar is gevraagd. Verder helemaal niet.
Ik heb twee weken geleden mijn QR code moeten laten zien, maar volgens mij is het steeds willekeurig. Ik ben het afgelopen jaar een aantal keer naar de VS geweest (verschillende staten) en het verschilde per keer of ik iets moest laten zien en wat ik moest laten zien
@Whistle ik zou sowieso zorgen dat je een internationale QR code paraat hebt en een attestation form
Kans is groot dat 11 mei vaccinatie plicht eraf gaat voor usa.
Op het vliegveld waar je vandaag vliegt moet je het laten zien.
Ik vond het stiekem echt heel vet om naar een schietbaan te gaan
Heel erg bedankt voor alle reacties!! Ik ga eens kijken naar de schietbaan en naar de telescooptour thanks!
Ik ook! Toffer dan verwacht ondanks het wapen echt regelmatig vastliep maar ja, volgende keer wat anders misschien
Is inmiddels bevestigd dat het inderdaad per 12 mei niet meer nodig is @Nox
Today, we are announcing that the Administration will end the COVID-19 vaccine requirements for Federal employees, Federal contractors, and international air travelers at the end of the day on May 11, the same day that the COVID-19 public health emergency ends.
Vanuit the White House zelf. Kan je teruglezen via deze link hier.
Wij gaan met onze dochter (van dan) 2.5 jaar oud een toestroom doen langs de westkust van Amerika. Heeft er toevallig iemand aanraders/ afraders? Dus leuke activiteiten maar ook handige tips voor tijdens het reizen in Amerika? Ik heb natuurlijk ook al even gegoogeld maar mocht iemand specifieke ervaringen hebben dan vind ik het fijn om die mee te nemen in de planning.
Zonder kinderen daar een roadtrip gedaan, met kinderen van die leeftijd op een andere plek. Mijn ervaring;
-
Houd het tempo laag en zorg dat er dagen zijn waarop je niet verplaatst. Kinderen willen ook gewoon even in een speeltuin oid spelen.
-
Reis niet te lang en zorg dat je zelf wat energie over hebt aan t eind van de dag. Ik was best gaar na een lange reisdag + onderweg dingen bekijken en dan kwamen de kinderen met volle energie uit de auto (die hadden liggen tukken tijdens het rijden) en wilden vanalles doen en rondrennen. Dat was wel pittig, zeker als we ook nog op een kindonvriendelijke locatie waren
-
Elke keer ergens anders slapen ging echt verrassend goed! Was eigenlijk allemaal prima zolang wij er maar waren.
-
Alle accomodaties in de VS was destijds(2015) prima kort vantevoren te boeken. We boekten vaak op de dag zelf en soms 1-2 dagen vooruit
-
Aanraders: highway 101 (hebben we 2x gereden want de eerste keer was t heel mistig en zagen we niks. Het was het waard), joshua tree, grand canyon, san franciso (zo’n leuke stad). Monterey Bay heeft een heel mooi aquarium wat tof is voor kids, en je kunt langs highway 101 zeehonden/zeeleeuwen zien.
-
Ik vond LA persoonlijk wat minder. Onvriendelijke mensen, files etc.