Noord-Amerika topic

Mijn persoonlijke favorieten (eet wel vega):
-Din Tai Fung (Family style, Taiwanees. Neem sowieso de green beans en chocolate & mochi xiao long bao :drooling_face:)
-Gracias Madre (Vegan Mexicaans)
-The Butchers Daughter (Vega/vegan)
-Yuko Kitchen (ik vind de DTLA locatie het leukste. Ze hebben hier een soort sushi burrito👌🏻)
-Mogu Mogu (mazenens, dat is ramen zonder de soep)

Trendy plekken:
-Catch LA
-Saddle Ranch (als je influencers wilt zien en op een stier wilt rijden)
-Sugarfish (sushi)

Als je ff snel iets wilt/lunchen:
-Sweetgreen
-Lemonade
-Veggie grill (vegan)
-Tocaya (Mexicaans)
-Urth Caffe
-Mochi Dochi (Koreaanse hot dogs, is meer een snack)

Zoete dingen:
-Salt & Straw of Wanderlust Creamery voor ijs met aparte smaken
-Porto’s bakery voor heerlijke pastries (bestel online om op te halen want de rij is altijd mega lang)
-85 degree bakery (pastries uit Taiwan)
-Donut Friend (vegan donuts, zit wel op een locatie die een beetje sketchy is)
-Magnolia bakery (banana pudding)
-Beard Papa’s (Japanse cream puffs)

En vergeet Erewhon niet voor een smoothie van $20 (wel oprecht heel lekker)

2 likes

Voor ontbijt: Bluestone Lane

Voor lekkere worst (ook vega) en lekkere friet: Wurstkuche. Klinkt niet zo bijzonder maar is wel echt lekker. Ook goed bier!

Voor een echte diner ervaring: Mel’s Drive-In

Voor lekker ramen: Jinya

Voor Italiaans: La Vecchia Cucina

Meeste zit rond Venice/Santa Monica, maar sommige zijn ketens.

Edit: er is op de eerste vrijdag van de maand ook altijd food truck festival op Abbott Kinney, ook heel leuk.

Oh en Egg Slut als je van ei houdt. Great White is ook lekker voor ontbijt.

2 likes

Leuk, toen ik er was ben ik bij Gracias Madre (mooie binnentuin) en Urth Caffe geweest. Bij beiden lekker gegeten. Ik heb de menukaart van Urth Caffe hier nog liggen (haal er inspiratie uit om thuis salades en zo te maken).

@Moskou in L.A. heb ik nog bij Crossroads Kitchen (vegan) gegeten, erg mooi restaurant.
En Grand Central Market is leuk om langs te gaan (food market).

Bij Joshua Tree erg goed ontbeten bij Crossroads Cafe (toevallig maar heeft niks met het restaurant in L.A. te maken).
En verder is mijn mening dat je niet naar de V.S. gaat voor het eten (behalve in de grote steden). Ik eet overwegend vegetarisch en vooral in de National Parks daardoor voornamelijk veggie burgers en cheese pizza’s gegeten. De natuur is overweldigend mooi en de steden geweldig, maar voor bijzonder lekker eten zit je beter in Europa of Azië dus ik zou me daar niet op focussen haha.

2 likes

Ooooh salt and straw!! Heb daar vlak voor de terugreis een ijsje gehaald met carrot cake smaak, echt geweldig! Baalde zo erg dat ik het pas op het laatste moment had ontdekt.

1 like

Is er toevallig nog iemand die zijn America the Beautiful Pass wil verkopen? Indien die nog tot eind september geldig is uiteraard haha!

Ik niet maar wil even aangeven dat ik er op tegen ben. Het geld wat binnen wordt gehaald met die pas wordt gebruikt voor het onderhoud van de parken, ik vind het die 80 euro dus echt wel waard.

3 likes

Goed punt, alleen wij komen op een feestdag aan in het eerste nationale park en zijn bang dat we dan heel lang in de rij moeten als we nog een pas moeten kopen. Of is er niet een soort van fast lane voor als je al een pas hebt?

Nee de parken waar ik ben geweest (yosemite, zion, Bryce, grand canyon) hadden dat helaas niet, erg irritant wanneer je inderdaad wel zo’n pas hebt hahaha. Hebben bij yosemite elke dag in de file gestaan, alleen einde van de dag is 't rustiger. Zijn overigens ook in death valley geweest maar daar hebben we nergens een echte ingang gezien waar je zou moeten betalen/pas laten zien, was erg apart haha dus als dat je eerste park is dan kan je waarschijnlijk zo doorrijden

Oh bedenk me nu dat ook in Capitol Reef zijn geweest, daar heb je ook niet echt een duidelijke plek waar je je pas moet laten zien. Maar dat park was ook heeel rustig (en wat mij betreft hoef je daar niet voor om te rijden, ik zou hem een volgende keer overslaan)

2 likes

Bij Capitol Reef heb je plekken waar je moet stoppen en moet betalen voor de ingang alleen is dit onbemand dus het gaat op basis van vertrouwen. Als je een pas hebt mag je gewoon doorrijden.

Ik heb een prachtige hike (Cassidy Arch Trail) daar gedaan, zou het zeker niet overslaan!

@Jip je moet sowieso altijd in de rij om naar binnen te kunnen dus je kan de pas gewoon op de 1e dag kopen, duurt niet lang. De enige keer dat ik een fast lane heb gezien was in Yellowstone en dan alleen bij de west entrance maar dit is ook het drukste park.

Edit: op de pas staat trouwens je handtekening en je moet id laten zien dus je kan hem niet eens overkopen

4 likes

Oh zoveel!! Ook @Nefertiti en @ufo ! Zo lief, heel erg bedankt, ga ze allemaal opslaan in m’n Google maps lijst als ik tijd heb dit weekend!!

E @Echo volgens mij kan je 2 handtekeningen in zo’n pas kwijt, daarom wordt ie vaak 1x doorverkocht. Marktplaats staat er vol mee.

Oh ja klopt, ik heb zelf de handtekening van mij en mijn vriend maar je had natuurlijk ook maar 1 kunnen doen :thinking:

Ja! Ik vond het CR-park echt verrassend mooi verder, en lekker rustig itt Arches

1 like

@Echo merk jij veel van de nadere storm/hurricane Hilary?

2 likes

Nog niet maar we gaan het zien. De piek is pas zondagmiddag. Ik denk dat er wel wat straten onder water komen te staan want dat gebeurt al heel snel hier. Ik hoop dat het verder meevalt!

1 like

Mijn vriend en ik hebben besloten volgend jaar een rondje west Amerika te doen. Voor mij de tweede keer, voor mijn vriend de eerste. Ik ben in 2016 geweest en ik denk er nog wekelijks aan terug omdat het zo mooi was. Kijk er nu al naar uit.

Maar goed, nu eerst een vakantie zoeken voor over 2 weken, want dat is nog steeds niet geregeld. :joy:

4 likes

Ik hoop t ook voor jullie!

1 like

Heeft iemand ervaring met New York (in februari) met kinderen (8, 6 en 2) en wat zijn aanraders voor slapen en activiteiten of andere onmisbare tips om er een succes van te maken?

Niet met kinderen, maar wel in februari, fucking koud. Waren echt dagen dat het -11° met gevoelstemperatuur -20° was. Dus iig dikke jassen mee!

1 like

Dat is iig al een goede tip haha, thermo ondergoed mee :laughing:

Haha bij mij was het in februari +18, stond met een tshirtje op de Top of the Rock, dus bereid je voor op alles. Top of the Rock was trouwens wel super mooi qua uitzicht, zeker een aanrader!

3 likes