Noord-Amerika topic

Bij Capitol Reef heb je plekken waar je moet stoppen en moet betalen voor de ingang alleen is dit onbemand dus het gaat op basis van vertrouwen. Als je een pas hebt mag je gewoon doorrijden.

Ik heb een prachtige hike (Cassidy Arch Trail) daar gedaan, zou het zeker niet overslaan!

@Jip je moet sowieso altijd in de rij om naar binnen te kunnen dus je kan de pas gewoon op de 1e dag kopen, duurt niet lang. De enige keer dat ik een fast lane heb gezien was in Yellowstone en dan alleen bij de west entrance maar dit is ook het drukste park.

Edit: op de pas staat trouwens je handtekening en je moet id laten zien dus je kan hem niet eens overkopen

4 likes

Oh zoveel!! Ook @Nefertiti en @ufo ! Zo lief, heel erg bedankt, ga ze allemaal opslaan in m’n Google maps lijst als ik tijd heb dit weekend!!

E @Echo volgens mij kan je 2 handtekeningen in zo’n pas kwijt, daarom wordt ie vaak 1x doorverkocht. Marktplaats staat er vol mee.

Oh ja klopt, ik heb zelf de handtekening van mij en mijn vriend maar je had natuurlijk ook maar 1 kunnen doen :thinking:

Ja! Ik vond het CR-park echt verrassend mooi verder, en lekker rustig itt Arches

1 like

@Echo merk jij veel van de nadere storm/hurricane Hilary?

2 likes

Nog niet maar we gaan het zien. De piek is pas zondagmiddag. Ik denk dat er wel wat straten onder water komen te staan want dat gebeurt al heel snel hier. Ik hoop dat het verder meevalt!

1 like

Mijn vriend en ik hebben besloten volgend jaar een rondje west Amerika te doen. Voor mij de tweede keer, voor mijn vriend de eerste. Ik ben in 2016 geweest en ik denk er nog wekelijks aan terug omdat het zo mooi was. Kijk er nu al naar uit.

Maar goed, nu eerst een vakantie zoeken voor over 2 weken, want dat is nog steeds niet geregeld. :joy:

4 likes

Ik hoop t ook voor jullie!

1 like

Heeft iemand ervaring met New York (in februari) met kinderen (8, 6 en 2) en wat zijn aanraders voor slapen en activiteiten of andere onmisbare tips om er een succes van te maken?

Niet met kinderen, maar wel in februari, fucking koud. Waren echt dagen dat het -11° met gevoelstemperatuur -20° was. Dus iig dikke jassen mee!

1 like

Dat is iig al een goede tip haha, thermo ondergoed mee :laughing:

Haha bij mij was het in februari +18, stond met een tshirtje op de Top of the Rock, dus bereid je voor op alles. Top of the Rock was trouwens wel super mooi qua uitzicht, zeker een aanrader!

3 likes

Heb jij ook nog taart-aanraders voor NYC? :wink: Milk Bar staat sowieso echt torenhoog op mijn wensenlijst

Ik ga met kerst naar New York. Zoveel zin in! Heb al een tour langs de versierde huizen geboekt en wil allemaal kerst dingen doen. Hebben jullie nog specifieke tips voor deze periode?
En wat zijn leuke ideeën voor eerste kerstdag? Ik hoorde dat veel/vrijwel alles dicht is deze dag.

3 likes

Wij hebben in NYC een boottocht gemaakt, dat vond ik echt heel leuk. Wij waren er in februari en toen was t rond t vriespunt en dat was vreselijk koud op de boot, maar mocht t bij jullie warmer zijn dan raad ik het zeker aan! Je komt toch langs plekken die je vanaf “het vaste land” niet ziet. De boot ging volledig rond Manhattan en we kwamen dus bijv ook langs Yankee stadium

Als je niet een hele boottocht wilt doen maar toch de skyline van NYC vanaf t water wil zien dan kan je ook de gratis (dat was hij in 2019 tenminste wel) Staten Island Ferry nemen. Die komt overigens ook langs het vrijheidsbeeld.

1 like

Rond/met kerst in NY is zo leuk :heart_eyes::heart_eyes: Uiteraard naar Rockefeller naar de kerstboom kijken en schaatsen in Central Park. Verder vooral ook gewoon rondlopen en genieten van alle kerstversiering. Niet hele boeiende tips, maar alleen al daar zijn en alle versiering zien is al fantastisch :sweat_smile:

1 like

We denken er aan om eind oktober, begin november een roadtrip in Texas te maken.
Manlief maakt zich zorgen om het weer, hij vreest 2 weken regen.
We kennen helaas niemand die er al is geweest. Heeft iemand enig idee van het weer? Ik lees online dat het eigenlijk best ok zou moeten zijn maar ik twijfel nu ook.

2 likes

Wat ik even zo snel via google vind is t idd gewoon prima? Ik ben er alleen in januari geweest, toen was het weer echt prima.

2 likes

Ja, dat vond ik ook online maar wou even ervaringen horen :grin:

Eind september ga ik (met man) roadtrippen in West Canada. Globaal gaan we dit rondje doen: Calgary - Banff - Revelstoke - Vancouver - Vancouver Island - Whistler - Kamloops - Clearwater - Jasper - Banff - Calgary.

De route staat dus en hotels e.d. zijn geboekt. Voor ons de eerste keer Canada, wel al een aantal reizen in de VS gemaakt.

Zijn er mensen met tips voor leuke restaurants op deze route (mogen ook best ketens zijn) waar je goed vega(n) kunt eten? En leuke dingen om te zien/doen zijn ook welkom! Heb de meeste highlights wel staan denk ik, maar wat onbekendere dingen zijn altijd leuk.

3 likes