Noord-Amerika topic

Heb jij ook nog taart-aanraders voor NYC? :wink: Milk Bar staat sowieso echt torenhoog op mijn wensenlijst

Ik ga met kerst naar New York. Zoveel zin in! Heb al een tour langs de versierde huizen geboekt en wil allemaal kerst dingen doen. Hebben jullie nog specifieke tips voor deze periode?
En wat zijn leuke ideeën voor eerste kerstdag? Ik hoorde dat veel/vrijwel alles dicht is deze dag.

3 likes

Wij hebben in NYC een boottocht gemaakt, dat vond ik echt heel leuk. Wij waren er in februari en toen was t rond t vriespunt en dat was vreselijk koud op de boot, maar mocht t bij jullie warmer zijn dan raad ik het zeker aan! Je komt toch langs plekken die je vanaf “het vaste land” niet ziet. De boot ging volledig rond Manhattan en we kwamen dus bijv ook langs Yankee stadium

Als je niet een hele boottocht wilt doen maar toch de skyline van NYC vanaf t water wil zien dan kan je ook de gratis (dat was hij in 2019 tenminste wel) Staten Island Ferry nemen. Die komt overigens ook langs het vrijheidsbeeld.

1 like

Rond/met kerst in NY is zo leuk :heart_eyes::heart_eyes: Uiteraard naar Rockefeller naar de kerstboom kijken en schaatsen in Central Park. Verder vooral ook gewoon rondlopen en genieten van alle kerstversiering. Niet hele boeiende tips, maar alleen al daar zijn en alle versiering zien is al fantastisch :sweat_smile:

1 like

We denken er aan om eind oktober, begin november een roadtrip in Texas te maken.
Manlief maakt zich zorgen om het weer, hij vreest 2 weken regen.
We kennen helaas niemand die er al is geweest. Heeft iemand enig idee van het weer? Ik lees online dat het eigenlijk best ok zou moeten zijn maar ik twijfel nu ook.

2 likes

Wat ik even zo snel via google vind is t idd gewoon prima? Ik ben er alleen in januari geweest, toen was het weer echt prima.

2 likes

Ja, dat vond ik ook online maar wou even ervaringen horen :grin:

Eind september ga ik (met man) roadtrippen in West Canada. Globaal gaan we dit rondje doen: Calgary - Banff - Revelstoke - Vancouver - Vancouver Island - Whistler - Kamloops - Clearwater - Jasper - Banff - Calgary.

De route staat dus en hotels e.d. zijn geboekt. Voor ons de eerste keer Canada, wel al een aantal reizen in de VS gemaakt.

Zijn er mensen met tips voor leuke restaurants op deze route (mogen ook best ketens zijn) waar je goed vega(n) kunt eten? En leuke dingen om te zien/doen zijn ook welkom! Heb de meeste highlights wel staan denk ik, maar wat onbekendere dingen zijn altijd leuk.

3 likes

Is nog steeds gratis maar ook helaas deze keer niet gehaald. We zijn tot de terminal gekomen en toen waren we, vooral ik eigenlijk, te moe. Nu wel een beetje spijt haha oeps :sweat_smile:

Geen tips voor de winter maar denk standaard toeristische dingen als Empire State Building altijd wel goed zijn, ook op die leeftijd. En natuurlijk ook Coney Island met het strand en het attractiepark.

2 likes

Hmm krijgen net bericht dat Death Valley dicht is ivm overstromingen. We zouden daar 1 nacht verblijven. Alle wegen in dat gebied zijn dicht. Ons plan is nu om dan misschien maar een dagje langer in Las Vegas te blijven. Of heeft er iemand een andere tip voor tussen Yosemite en Las Vegas (maar dus niet in park Death Valley want dicht)?

Ik ga er even vanuit dat je via de Tioga pass zou gaan rijden. In dat geval zou je naar mammoth lakes kunnen gaan, maar in een Facebook groep kwam ik dit ook tegen:
“Je kan langs Death Valley (dus niet erdoor) rijden via Beatty > Goldfielfd > Tonopah omhoog en vervolgens naar het westen richting Yosemite. Overnachten kan dan bijvoorbeeld in Tonopah. Zie onderstaande pagina uit de welbekende gids”

Samenvatting

Ik heb zelf met geen van beide ervaring, maar hopelijk heb je naar aanleiding van mijn reactie iets meer aanknopingspunten😊

Je zou ook nog helemaal onderlangs kunnen gaan en Sequioa National Park mee kunnen pakken maar denk dat dat een te lange reisdag wordt haha

4 likes

Dit lijkt mij dus ook zo gezellig maar de temperatuur… vond jij het doen met de kou?

Inderdaad wel echt koud, maar met veel lagen kom je echt een heel eind!

1 like

Ik vind zelf Yosemite leuker dan Las Vegas dus ik zou er eerder voor kiezen om daar ergens in de buurt een nacht te verblijven. Wij verblijven nu een nacht in de buurt van Beatty maar dat is niet mega bijzonder want er is niks te doen, haha. Wij hebben een kindje mee maar zonder kindje was ik liever in 1x van Yosemite naar Vegas gereden.

2 likes

Als je een dag langer in Vegas blijft kun je naar Valley of Fire State Park, dat is daar vlakbij :slight_smile:

2 likes

Thanks allemaal! We blijven 3 nachten in Yosemite en gezien het daar sowieso wel druk en duur gaat zijn, leek het ons handig om het dan maar op te vangen in Las Vegas waar ik wat meer last minute kamers die vrij zijn verwacht. Maar @Echo goed idee die gaat op de lijst!!

3 likes

We gaan waarschijnlijk de eerste twee weken in oktober (lekker laat met boeken!), maar twijfelen nog tussen Washington state (vooral Seattle, en dan drie National Parks) of twee weken Utah en dan vanaf Salt Lake City de National Parks in die staat bezoeken en via Las Vegas terug. Twijfelsss

Op mijn lijstje staat de laatste optie want je kan vanuit SLC juist zoveel kanten uit. Ga je meer richting Vegas? Dat kan. Monument Valley? Dat kan ook. Dat juist bijna eindeloze combineren aan mogelijkheden heeft 'm voor mij op mijn lijstje staan.

1 like

Jaa, heerlijk! Zoveel opties en mogelijkheden…! Maakt het doorhakken van een knoop alleen wel lastig haha, maar we zijn er uit, denk ik!

Ik vond PNW vooral heel fijn om te combineren met Canada. De natuur is ontzettend mooi, Seattle zelf vond ik persoonlijk een beetje overroepen maar we hadden ook echt constant regen.
De nationale parken in & rondom Utah zijn sowieso prachtig!