Noord-Holland

Jaa, love Oostwest! Ik woonde voorheen op de Grote Oost, echt maar een paar deuren verder. Was echt te gemakkelijk om 's avonds een paar biertjes daar te halen haha. Ik zal daar inderdaad ook eens naar wat andere West-Friese biertjes kijken.

1 like

Je hebt in Wognum ook saalhof, een wijngaard. Je zou kunnen kijken of je nog een fles wijn daar vandaan erbij kan doen. Wordt het een lekker drankpakketje haha! En misschien is er nog ergens zo’n wijck achtig print te krijgen van de westfriese Omringdijk en alles wat er binnen ligt. Qua producten weet ik het verder niet echt. Als ik op internet zoek krijg ik ook voornamelijk eten en drinken

2 likes

@Insouciance Een cd van Oôs Joôs
:laughing:

2 likes

(Wervershoofse) kruidmoppen zijn ook typisch West-Fries, maar ik ben bang dat het nu niet verkocht wordt. Pas rond sinterklaas. Al staan ze wel op de site van bakker Swart.

1 like

Al 33 jr een westfriese maar nooit geweten dat kruidmoppen wf zijn. Die zijn zo lekker :heart::heart::heart:

1 like

Ik ga echt nooit naar Bloemendaal aan zee maar binnenkort ga ik er een middag/avond heen en ben alvast aan t kijken naar strandtenten, maar heeft iemand hier misschien tips? :eyes:

Wat zoek je precies, wil je gewoon strandhangen met wat drankjes en snacks of echt uit eten? En is het eventueel ook een optie om door te lopen naar Zandvoort aan Zee?
Ik ben al een tijd weg uit die omgeving, maar wie weet kan ik (of iemand anders) je wel helpen als ik weet waar je naar op zoek bent.

1 like

Rapa Nui was ik laatst, leuke plek!

1 like

@Artemis en @Sax
Thanks anyway! Het gaat niet meer door haha alsnog bedankt.

Ik ga binnenkort een avondje naar Haarlem met een vriendin, wat is een leuke hotspot om te gaan avondeten? Iets wat wat jonger is qua publiek voor de gezelligheid :crazy_face: ik bedoel geen 18-20 hoor maar ben weleens beland in een restaurant waar blijkbaar alleen hele chique ouderen kwamen en vond dat dan wel een beetje jammer

Heb al 2 dingen teruggevonden in dit topic Diga en Nolita

Wat zoek je precies of maakt het niet uit?

bedenk me nu dat we niet zulke visseters zijn en iets van vega opties zou wel leuk zijn. Maar op zich zijn we niet zo heel moeilijk met eten

Jaaa Diga!! Je noemt m dus al maar wil het hierbij even benadrukken haha

1 like

Woodstone, pizza en niet duur. Altijd goed maar niet super culinair. Andere aanrader vind ik Bistrobar Indonesia! En dan de rijsttafel :drooling_face:.

En ‘s middags een broodje falafel halen bij Chickpea. Zelfs mijn vriend die een zeikende vleeseter is vind de falafel daar echt heerlijk.

1 like

Dankjullieee!! Ik kom bij Diga niet uit op hun menukaart haha heel gek. Beetje onhandige scriba doc op hun site? Zie alleen maar wijnen en drank!

1 like

Café samabe voor rijsttafels. Lachende Javaan ook lekker, maar weet niet precies het publiek. Bambu is wat hipper, vind die zelf wel wat minder in vergelijking met die andere.

Italiaans eet ik graag bij applause, centopercento of simpele pizza bij la picoletta. Diga en Nolita zijn lekker!

Je hebt ook een heel vegan restaurant new Vegas, heb daar nog niet uitgebreid gegeten. Wel een borrel eens gedaan en was erg goed. Vlak daarnaast zit een wijnbar vigh!

1 like

Dankje!! Kaart lolita krijg ik ook niet geopend, jullie wel :joy:

Nee ik ook niet… maar als je bij afbeeldingen kijkt op Google zie je foto’s. Volgens mij updaten ze m niet heel vaak dus je kan daar denk ik wel op af gaan

1 like

Dankje, handig!

1 like

Ik ben er nog niet voor avondeten geweest, maar Frenchies heeft iig wel heel lekkere ontbijt- en lunchopties. En een tijd geleden was ik bij Maita, een Peruaans fusionachtig restaurant. Dat vond ik ook lekker en verrassend

2 likes

Weet niet of het inmiddels gelukt is, maar:

En je hebt 4/5/6 gangen menu vd chef, vanaf 42.50
Voor de rest idd alleen maar drank op hun kaart haha

1 like