Noord-Holland

Sencha in de Koorstraat (bij de Grote Kerk) is ook een aanrader! Veel vega(n).

2 likes

Ja de taartjes bij Sencha zijn heerlijk! Voor broodjes en koffie kan ik ook Brownies & Downies aanraden. En eetcafé de Binnenkomer is heel erg leuk, lekker eten en drinken en gezellig, een huiskamersfeer. Ze hebben daar ook een kat rondlopen.

2 likes

Er zit ook een nieuw tentje; Miss Central, zit op de Laat. Nog nooit geweest maar hij insta ziet er leuk uit

3 likes

http://vintageroute-alkmaar.nl/

Hier zitten een paar van mijn favo winkeltjes tussen. Alleen Ojdå is er niet meer helaas.
Ik sla ook nooit de stripwinkel in de boterstraat over.

1 like

ik moet echt een beetje lachen om de naam Fnidsen haha. Alkmaar staat wel nog op mijn lijstje! Ben zelf een nieuwe Noord-Hollander, dus nog genoeg te ontdekken hier.

Weet er iemand een lekker restaurant in Alkmaar (of nabije omgeving) die aan bezorgen of take-out doen? Of een goeie traiteur. Bijvoorbeeld iets van Italiaans of anders een goed sushi restaurant.

Als je Beverwijk dichtbij genoeg vindt: Ome Pietje. Heb er vrijdag er nog heerlijk gegeten en er werd behoorlijk wat afgehaald.

1 like

Taormina = Italiaans
Heeren van sonoy
Of Soepp = vegan

Maar er zijn er heeeeeel veel in Alkmaar.

Geen afhaal of bezorging. Maar Roberto bar e cucina schijnt ook echt top te zijn. = Italiaans

3 likes

Taormina stopt ermee. Ik weet niet wanneer, maar ik dacht ik zeg het even haha

Gisteren voor het laatst open!

Oh echt? Ik vind dat zo’n gezellig tent.

Edit: vond

2 likes

Ik woon er niet meer, maar kom er wel vandaan en ben er ook nog zeer regelmatig. Misschien dat ik je afhankelijk van het onderwerp alsnog kan helpen?

Mij ook!

1 like

Wat is een goede kapsalon in Haarlem? (Rob Peetoom ken ik al maar heb ik matige ervaringen mee.)

Ik ging vroeger altijd naar Kinky kappers in de kleine Houtstraat.
Ik was 15 jaar geleden erg tevreden. Maar vooral omdat ze krullen konden knippen

1 like

Ik ben van plan om in de zomer een keer van Den Helder naar Egmond aan Zee te lopen, voornamelijk over strand. Kan dat überhaupt rond Petten? Ik ben nooit op een noorderlijker strand geweest dan Bergen. Google maps is een beetje onduidelijk.

3 likes

Ja zeker, is gewoon 1 lange kustlijn tot wijk aan zee! Leuk dat je dat gaat doen!
Edit, ik zie nu idd op google dat het tussen petten en hargen geen geel streepje is op maps, maar er is wel gewoon zand hoor! Maar je hebt daar ook een dijk waar je goed op kan lopen!

2 likes

Ja juist daar kun je goed over het strand lopen. Het nieuwste stuk strand van Nederland!

Maar van wijk aan zee tot IJmuiden is even flink omlopen via de sluizen/pont

2 likes

Ik sla rond Egmond af en loop naar huis, ik woon noordelijker dan WaZ. Het wordt ongeveer 54 kilometer denk ik. Ik heb ooit wel de vierdaagse gelopen en wandel nog steeds regelmatig, maar ik ga wel morgen een plan maken om het op te bouwen. Denk dat 30 km nu mijn max is, zonder de volgende dag waardeloos te zijn. (Dit hoort eigenlijk meer in het wandeltopic, sorry)

4 likes

Oh ja whahahahaha sorry. Wat suf
Ik las Egmond en mijn hoofd ging naar Zandvoort
Ben een geboren en getogen beverwijker en nu schagenees. Hoe dan zou ik niet weten waar Egmond ligt :rofl:

2 likes