Durf te vragen #5

Even goed checken of er geen schimmel op de burrito zit (stokbroodofzo wil dat ook wel eens hebben) en gewoon gebruiken dat niet het geval is.

Ik had laatst bij mijn moeder dilletopjes uit 2014 in de komkommersalade gedaan. Kwam ik pas achter na het eten :sweat_smile:

Dit is echt het lekkerste wereldgerecht ooit​:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Ja hè, vooral die witte saus :heart_eyes:

6 likes

Haha kan best! Deze kwam ik recent bij mijn ouders tegen:

(Die werd niet meer gegeten, daarom stond ie er dus nog. En dat terwijl mijn moeder toch wel jaarlijks die kast van binnen poetst)

8 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Holland

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Haha! Ja ik leef nog. De burritos waren wel droog en dus niet goed oprolbaar maar het was prima te nassen

3 likes

Dat hoort in een museum. Misschien kun je er geld voor krijgen!

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Budget en besparingstopic

Er is nu een gesprek daarover gaande in het Budget/besparingstopic!

3 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Fietsentopic

Als je ze echt nodig hebt en er wat voor neer wil leggen zou je naar een speciaalzaak kunnen gaan. Die hebben tegenwoordig ook hippe modellen.

2 likes

Misschien weet iemand dit, ik heb echt heel lang gezocht op internet maar kan nergens echt het antwoord vinden.
Ik wil mijn vriend laten inschrijven op mijn nieuwe adres waar ik (particulier) huur. Moet ik dit dan alsnog doorgeven aan mijn verhuurder of hoeft dit niet aangezien ik de hoofdhuurder ben? Ik ben namelijk erg bang voor consequenties (?) en nergens staat in het contract dat er enkel 1 iemand maar in mag wonen ed?
Mijn vriend woont praktisch gezien ook vanaf dag 1 bij mij maar staat nog wel ingeschreven op het adres van zijn ouders. Hij heeft ook nog eens een Wajong uitkering, blijft dat staan of wordt dat naar beneden of boven gesteld?

Ohh thanks dames!! @Konijntje @Totoro
Ik ontvang zelf geen toeslagen (behalve voor de zorgverzekering).

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #2

In mijn contract stond expliciet hoeveel personen maximaal in het huis mochten wonen en dat ik de verhuurder om toestemming moest vragen als er iemand bij kwam. Als dat er niet in staat, gaat dat denk ik niet op. Tenzij hij medehuurder wordt, dan moet je je verhuurder informeren en krijgt hij ook rechten (huurbescherming). En dat is een keuze, ik heb dat destijds niet gedaan toen mijn vriend bij mij introk.

Edit - zie nu dat het niet helemaal een keuze is maar er regels zijn. Wij hadden die kunnen omzeilen door een nieuw contract te vragen met z’n tweeën maar hebben ervoor gekozen dat niet te doen ivm specifieke regels van gemeente DH Samenwonen: kan ik medehuurder worden? | Het Juridisch Loket

2 likes

Waarom zou je het niet doorgeven? Het hoeft niet, maar als jij komt te overlijden of jullie gaan uit elkaar heeft je vriend geen poot om op te staan en kan hij niet in de woning blijven. Als er niet in je contract staat dat het niet mag zou ik het persoonlijk altijd wel doorgeven om de zaken goed te kunnen regelen. Wat voor consequenties ben je bang voor?

Dit was @Barbamama maar de discussie is verplaatst.

2 likes

Geen idee, omdat ik bang ben dat het niet mag of dat er wat veranderd aan zijn wajong uitkering.
Ik weet dat overige dingen waar jij het over hebt dat er regels zijn om medehuurder te worden, dat is als hij 2 jaar bij mij inwoont en dan geniet hij wel van die rechten etc.
Bedankt nog voor je antwoord!!

2 likes