Noord-Holland

Het kan in ieder geval bij Noord in Bergen aan zee, daar is een vrij groot terras op her strand. Bij de buren (Bada Bing) staan er ook wat tafeltjes en banken in het zand, daar is het wel zelf service, maar wel een hele gezellige plek!

2 likes

Bergen (oa beachclub Noord) en Castricum sowieso.

1 like

Boven bergen is praktisch alles op palen. Het strand is hier smaller en loopt de zee met vloed wel eens onder de strandtenten door

2 likes

Deining, Castricum aan Zee!

3 likes

Ah jammer, was echt opzoek naar iets meer richting het noorden van Noord Holland maar bedankt voor alle tips!

Ohhhh :drooling_face:

N.a.v. @Frankie’s post over een Italiaanse delicatessenzaak in Heerhugowaard: Ik wil graag over een tijdje die kant op, maar ik kom vrijwel nooit in die regio. Ik zou het leuk vinden om te combineren met andere leuke plekken.
Zijn er nog meer delicatessenzaken / bakkerijen / andere voedselgerelateerde plekken rondom Alkmaar / Heerhugowaard die de moeite waard zijn?
Ik ben vooral gek op alles wat met koek en taart te maken heeft en lokale specialiteiten.

@George Jij verkoopt toch af en toe taart/koek?

Sweets & Antiques heeft de lekkerste appeltaart van Alkmaar, de koekjes van eigen deeg zijn ook lekker. Ze zitten in een heel leuk pand. Wel even op de openingstijden letten, ze zijn maar een paar dagen per week geopend.
Sencha heeft hele lekkere (vegan) taartjes (en niet allemaal per se suikervrij of super healthy).
Voor de rest vind ik het aanbod in Alkmaar een beetje tegenvallen eerlijk gezegd, maar ik ben ook verwend omdat ik in Amsterdam woonde (waar je echt zoveel meer lekkere opties hebt).

3 likes

Dank! Dat zijn leuke tips.

Ik denk dat ik Enkhuizen aan mijn lijstje ga toevoegen, daar moet een heel leuk bakkerijmuseum zitten. In Hattem heb ik het bakkerijmuseum al eens bezocht (echt heel leuk en interessant was dat!), dus ik wil die in Enkhuizen ook wel bezoeken.

In medemblik heb je ook een bakkerijmuseum!

2 likes

In Alkmaar kun je naar ‘t Roode Hert, dat is een molen waar ze allemaal verschillende soorten bloem hebben. Een kleine kneuterige winkel, maar zeker een bezoekje waard! Verder kun je lekker desembrood krijgen bij bakkerij Raat.
Het oude stad gedeelte van Alkmaar is ook leuk om even rond te lopen, daar zitten allemaal kleine lokale winkeliers. Er is ook een zaakje waar cannoli’s in de vitrine liggen, maar die heb ik nog niet kunnen proeven.

In Bergen is Puur & Pittig een leuke delicatessenwinkel met allerlei soorten olie en azijn op de tap, je mag ze ook altijd even proeven. Mijn favo standaard azijnen zijn vijg-dadel en champagne, maar ze hebben nu ook aardbei-rabarber, erg lekker! Verder hebben ze ook pasta, servetten, aardewerk etc. Het is een shop-in-shop, dus er zitten ook andere leuke winkeltjes in het pandje.
In Bergen is ook een leuk hertenkamp, dus als je met je dochter gaat kun je daar nog even een rondje lopen en naar de dieren kijken. Er zijn pauwen, herten, geitjes etc.

In Enkhuizen is het Zuiderzeemuseum ook een bezoek waard, maar misschien is dat wel een beetje teveel om allemaal op een dag te doen haha.

3 likes

Wat een fijne tips, dank je wel! :heart:

1 like

In Heemskerk hebben we ezelsoor, is een lokaal gebakje. Is te verkrijgen bij bakkerij Koelman. Verder staat bakkerij Meijer bekend om hun brood. Is ook in een aflevering van B&B geweest van omroep Max. Kan je ook slapen trouwens :slight_smile:

5 likes

@FrauHelga qua lokale specialiteiten hebben we ook nog westfriese krentenmik. Echt mierzoet en zoals de naam al doet vermoeden, je moet wel van krenten/rozijnen houden. En hoornse broeder. Dat heb ik zelf nog nooit gegeten, maar als ik zo lees hoe dat gemaakt wordt, denk ik dat het er erg op lijkt.
En als je langer dan een dagje gaat, is sprookjeswonderland (ook enkhuizen) denk ik ook leuk om met je kind heen te gaan. En je kan ook nog met de stoomtram van Hoorn naar Medemblik (en ik denk ook nog combineren met varen naar zuiderzeemuseum)

1 like

In Enkhuizen geen bakkerijmuseum hoor! Wel in Medemblik, vlakbij Enkhuizen. Enkhuizen heeft wel het zuiderzee museum, zeker een aanrader.

Idd leuk te combineren met de stoomtrein en boot.

1 like

Die met de cannoli’s zit op 't Fnidsen, zijn erg lekker trouwens maar niet per se de beste die ik ooit heb gegeten. En in dat winkeltje kan je ook verse olie’s tappen. Ik vind hun basilicumolie echt heerlijk in salades en de knoflookolie is uiteraard ook geweldig. Als je door 't Fnidsen naar de Hekelstraat loopt kom je bij Sweets & Antiques die eerder werd genoemd. Die straatjes zijn leuk oud Alkmaar. Op de Hekelstraat zit ook Soepp, waar je heel leuk retro vegan/vegetarisch kan lunchen/snacken/dineren. Ze verkopen daar ook koekjes van de Gouden Engel, een Maalderij uit Koedijk. Alle koekjes van daar zijn heerlijk, maar de pindakaaskoekjes zijn wel m’n favoriet.
Als je dan voor dat alles nog eerst via de Magdalenenstraat naar 't Fnidsen loopt heb je de leukste straatjes wel gehad.

Sencha zit aan de andere kant van de grote winkelstraten bij de Grote Kerk, maar imo wel ook echt de moeite waard voor goede taartjes. Niet alleen vegan, maar wel ook een goed vegan aanbod.

Denk wel dat dat het inderdaad wel is hier. Bakkerij Raat heeft overigens ook een goede vegan chocoladecroissant trouwens, sowieso vind ik dat wel echt een goede bakker, maar ze hebben niet een groot assortiment patisserie ofzo.

2 likes

Haha oeps, ik heb die 2 door elkaar gehaald!
Dank @Luipaard @Flopsyunicorn @Golden @anon86562306 voor alle tips, dit klinkt echt goed allemaal. :heart:

1 like

Vind iemand het leuk om een keer samen naar een salsa feest te gaan? En dan bedoel ik niet fiesta macumba/pina, maar echt een feest waar mensen komen die ook kunnen dansen! Voorkeur voor regio is een beetje alkmaar hoorn, maar ik wil ook best ergens heen reizen!

1 like

Ik zoek een dans club/school voor hiphop/streetdance/commercial achtige dans.

Het liefst een 25+ jaar groep en de les op woe,do of vrijdag.

In de omgeving van Alkmaar. Iemand een idee of tip?

De bruin bonel heeft streetdance voor volwassenen

1 like

Wat zijn leuke lunchplekken in Zaandam of Purmerend?
Veel keuze broodjes, leuk zitten, niet al te duur?