Noord-Holland

Het duizend eilandenrijk bij Broek op Langedijk in de buurt! Staat nog steeds op mijn lijstje

2 likes

Oh ja die staat ook nog op mijn suplijstje! Niet aan gedacht om daar met de boot naar toe te gaan :slight_smile:

3 likes

Ja inderdaad daar kun je ook bootjes huren
Zelfvaren.nl geloof ik

1 like

Misschien de rijp?

2 likes

Ja dat hebben wij een paar jaar terug gedaan, erg mooi!

1 like

Ja die ken ik al! Maar is zeker een mooi plekje! Ik was meer opzoek naar plekken die ik nog niet ken, maar volgens mij is dit het wel aan de reacties te lezen

Neck/Jisp/Spijkerboor is ook erg mooi

1 like

Wat is een leukere stad om een nachtje heen te gaan: Alkmaar of Haarlem? We hoeven niet per se te winkelen, maar leuke bezienswaardigheden/mooie plekken om te wandelen en lekker eten zou wel leuk zijn.

1 like

Sauna va Egmond?

2 likes

Je kan in Alkmaar de grote kerk in. Je hebt het project de geheime zolders is wel leuk.
Maar ik weet dat je in Haarlem een speurroute kan doen van speurroutes.nl.
Is maar net wat je zelf leuk vindt.
Heeft beide wel wat.

1 like

Ik las van de week over een wandeling door Haarlem met als thema Bevrijding, is met een app.

En deze kun je makkelijk zelf doen, met wat leuke hofjes en andere hotspots. Wandeling door Haarlem: wandelroute langs hofjes en hotspots - Haarlem City Blog

4 likes

Volgende week 4 dagen naar Noord-Holland, samen met zoontje van 10. Wie heeft er nog een leuke tip, iets wat niet zo bekend is maar juist net zo leuk/bijzonder is om te doen? Tips waar je lekker kunt eten zijn net zo welkom. Amsterdam zelf slaan we over, vorig jaar uitgebreid bezocht. Heb vorige reacties/ tips al gelezen, staan leuke tips :wink:

1 like

Oilistic in Haarlem noord

@Finko Haarlem! Een tour van de vvv met een gids is erg leuk op zaterdagmiddag. Je hebt overal leuke hofjes dus die bezoek je dan ook. Je hebt ook een onderduikershuis, Corrie ten Boomhuis.

1 like

Freaky Funday (Freak shakes!) en Museum van de twintigste eeuw in Hoorn!

3 likes

Met de stoomtrein van Hoorn naar Medemblik en vervolgens met de boot van Medemblik naar Enkhuizen. In Enkhuizen kun je dan nog naar het Zuiderzeemuseum.

Linnaeushof in Bennebroek, dit is een grote speeltuin. Maar misschien niet een activiteit om samen te doen.

Landgoed Hoenderdaell in Anna Paulowna, een dierenpark waar ook dieren vrij rond lopen en dieren in nood opvangt.

3 likes

Zuiderzeemuseum, Enkhuizen
Museum Beeld en Geluid, Hilversum
Zaanse Schans
Museum Broeker Veiling en dan in de buurt een fluisterbootje huren
Land van Fluwel
Verder heb je in elke stad wel een speurtocht/puzzeltocht
Klimduin in Schoorl
Kasteel Muiderslot

2 likes

Theetuin Overleek, met de fluisterboot naar Monnickendam en Broek in Waterland. Of met de kano naar het Schoolhuys in Holysloot, hele lekkere chocoladetaart daar

2 likes

Net Freaky Funday opgezocht en het is om van te watertanden!! Echt superleuk voor mijn zoontje, thnx! Wel daarna zijn tanden poetsen want de zoetigheid druipt er vanaf. :rofl: Hoorn stond ook op het lijstje om te bezoeken.

1 like

Zijn er mensen in omgeving Amsterdam / Haarlem die het leuk vinden om zich bij een boekenclub aan te sluiten?

Ik woon 30 minuten van Haarlem af, maar werk er wel, dus ben er met regelmaat te vinden. Weet niet of je liever mensen hebt die echt in de buurt wonen? Anders sluit ik mij graag aan!

1 like