Wow dat zou echt heel sick zijn geweest!! ![]()
Briljante breinen:
ik vond @Bertie ook echt zo leuk overkomen, jammer dat je eruit bent! Ik vond Aranka wel echt een beetje irritant dat ze de hele tijd moest huilen echt om de kleinste dingen. En ze zei ook dat ze niet goed verbanden kan leggen, niet kan rekenen, niet goed kan leren. Vraag me af waar ze dan wel goed in zou zijn geweest. Die Ramses vond ik ook zo’n bijzonder figuur. Komt echt over alsof hij heel graag cool gevonden wil worden, lekker egdy. Moest ook echt lachen dat hij het helemaal lief vond dat ze hem hadden gered, maar ze zagen hem gewoon als de zwakste speler
Ja ik ook. Hij heeft zo’n irritante nonchalante houding. Denk echt dat hij mega irritant was op school haha.
Echt zo’n Joost klein zoals hij daar zat met die sjaal op zijn hoofd.
Er is achter de schermen zoveel gebeurd rondom deze situ dat ze volgens mij niet meer wisten wat er nou in de aflevering moest komen haha. Ik vind dat Ramses er minder sympathiek uitkomt dan hij was en Aranka meer. En ik denk ook dat dat wel bewust is gedaan misschien, omdat hij er zijn schouders om kan ophalen en zij denk ik wat minder.
Omg spill the tea!
Ja nee om diezelfde reden dus niet. Maar vind hem een schatje dus.
En altijd die twee sjaals
ik vind hem echt fantastisch. Vond de opdracht deze week wat minder maar ben wel verliefd op Justus
Nou, hij heeft mazzel dat hij gewonnen heeft maar wat was het weer een klein kind deze deze week. Je team in de steek laten en dan maar in bed gaan liggen omdat je mensen mist en er geen zin meer in hebt, echt zo sfeerverziekend vind ik hem
Ik ben wel benieuwd naar de finale. Ik gun iedereen de winst behalve hem
Briljante breinen finale
Ik vond het verrassend genoeg toch wel echt een leuk programma, zelfs een paar keer meegehuild met kandidaten
en wat een bizar punten verschil tussen Ramses en Rashid
Ja vond het ook leuk en terechte winnaar ook
zo knap
Ik vond Ramses juist wel leuk en ook eigenlijk typerend voor het programma dat iemand een spel wint (dat met muziek en zingen) niet op leervermogen of discipline maar op andere skills, die heus niet helemaal uit de lucht komen vallen, zoals in zijn geval veel gevoel voor muziek. Vond daarom dat hij het onterecht geluk noemde. Hij heeft er alleen minder zn best voor hoeven doen dan verwacht.
Verder vond ik het leuk te zien dat iedereen in zn eigen dingen uitblinkt. Tegelijkertijd jammer dat daardoor sommigen niet goed uit de verf kwamen, want we zagen vooral uitdagingen op gebied van eenzijdige taken als info stampen, rekenen, snel drukken.
En trouwens wat een lelijke truien moesten die arme mensen aan, raakten ook met de dag meer uitgelubberd ![]()
@Bertie ben wel benieuwd wat jij vindt van hoe het programma is neergezet! Vind je dat hoogbegaafdheid de aandacht kreeg zoals nodig?
Hahaha nee totaal niet, maar dat was ook niet de insteek van het programma. Ze waren op zoek naar mensen die snel konden leren en hebben ‘per ongeluk’ allemaal hoogbegaafde mensen gecast. Is eigenijk logisch, maar het idee was niet dat ze veel over hb zijn willen vertellen. Ben wel blij dat ik alsnog wat zendtijd heb mogen pakken voor mijn pleidooi naar scholen! En ik denk dat je sowieso wel ziet aan ons hoe het een beetje is om hoogbegaafd te zijn. @ alle programmamakers die wel een docu over hoogbegaafdheid willen maken hmu hoor
Ahhh ik heb na alle hints nog steeds niet door wie jij was, haha!
Yep!
Oh, leuk! Vond je heel enthousiast ![]()
Ooo op een of andere manier dacht ik dat aandacht voor hb de insteek was en zat ik de hele tijd op meer inkijk in de beleving daarvan te wachten! Maar makes sense now.
Ik vond jou ook super leuk! En leuk te zien dat je zo geliefd was in de groep. Hoop dat jullie nog wat aan elkaar hebben nu na de opnames!
Echt nostalgisch dat nu we er toch zijn weer op tv is, ik vond dat vroeger ook echt leuk om te kijken! En zo leuk met Sophie ook weer! Vond het met haar en Filemon Wesselink vroeger ook het leukste
Ik werk voor een gemeente en die heeft nog steeds de uitgedeelde sterren en dat bordje van ‘nu we er toch zijn’ uit echt 2008 ofzo aan de gevel hangen ![]()