Nu op tv-topic #2

Wat is Even tot Hier weer goed vandaag :ok_hand::grin: wat een top programma is dat toch

7 likes

Echt balen dat deze week laatste aflevering is

ik zit het nu terug te kijken en echt heerlijk hoe ze Duncan ook hebben nagedaan

3 likes

Omg deze aflevering van Frank Visser is heerlijk. Arme Victor. Wel erg dat gewoon het complex heel gehorig is.

2 likes

Dat programma van Powned ā€˜Rutger en de Nationalisten’ is zo vreemd. Hij stelt af en toe een kritische vraag, waarbij de nationalisten niet goed uit de verf komen. Het heeft iets weg van spot maar het geeft ook extreem rechts een podium om allerlei onzin te verspreiden. Ik ben benieuwd waarom dit programma gemaakt is; laten zien dat deze mensen wel een podium krijgen op de omroepen? Is dit spot drijven met extreemrechts door iets minder extreemrechts?

Ja dit vond ik ook. Ik kon het helemaal niet duiden, wat is nu zijn doel hiermee? Want ik vond zijn kritische vragen overkomen als een manier om zichzelf te distantiƫren van wat te extreem gedachtegoed, maar ondertussen deze denkbeelden wel een podium te kunnen geven of zo. Dat voelt wat onoprecht.

2 likes

Ik heb dit gekeken en ik heb echt bewondering voor die geadopteerde mensen die heel open hun verhaal deden.

Bekijk Nadia: Ik ben kritisch op mijn adoptie op Ik ben kritisch op mijn adoptie gemist? Start met kijken op NPO Start

1 like

Thinking out loud, is dit wel de oplossing? Als mensen geen podium krijgen in de mainstream media, zijn ze er nog steeds. Ze zoeken dan hun eigen kanalen op en vergaren daar bekendheid bij een groot publiek. Daar heb je dan geen vat op en het vergroot polarisatie?

Ik denk eigenlijk dat het anno 2023 wishful thinking is dat je nog iets aan de polarisatie kunt doen m.b.t. de media.

Bedoel je hiermee dat de media sowieso voor polarisatie zorgen?

2 likes

Ik denk dat de invloed van traditionele media (bijv. om polarisatie tegen te gaan of andersom) de afgelopen 10 jaar behoorlijk is afgenomen, ook omdat het internet nu echt wel een wild west is geworden.

2 likes

Je gaf ook antivaxxers als voorbeeld, dus ik dacht dat je het zelf niet alleen over deze dude had (sorry maar als je 'm zo ziet is het net een dude uit Rocket Power of zo).

Edit: omg, hij schijnt 41 te zijn, dat zie je er niet aan af

Ik ga stuk om Rick en zijn bromance in Het Perfecte Plaatje.
Hoop dat hij wint, vind hem sympathiek wel.

2 likes

ā€˜De prins met het witte haar’ kijk ik nu, wel leuk concept (nu een stel van 80 en 78 die gaan trouwen)

Wel heel traag allemaal maar prima feelgood op de achtergrond als het zo doorgaat

Wat een leegte bij Renze.

Er wordt een vrouw geĆÆnterviewd omdat ze de vriendin is van de bassist van Coldplay.
Hoe is dat interessant?? Ik weet nauwelijks wie die bassist is laat staan dat ik iets van die vriendin weet of wil weten. Hahaha of ligt dit aan mij??

1 like

Heeft er ook iemand ter land ter zee en in de lucht zitten kijken? Ik mis echt de zaterdagavond van vroeger met dit en Kees en co of oppassen

11 likes

Wow ik wist niet dat dit nog steeds bestond

Nee was ook een recap van 50 jaar ter land ter zee

2 likes

Ja ik kreeg ook meteen allemaal nostalgische gevoelens! Had het er met mijn vriend over dat het echt leuk zou zijn als ter land, ter zee en in de lucht weer op tv zou komen. Het was zoveel leuker dan alle troep die nu op tv komt. Maar toen zagen we alle terugblikfilmpjes van mensen die keihard op hun hoofd vielen, gebroken ribben opliepen etc. en nu begrijp ik wel waarom het van tv is.

5 likes

Hahhaa ja die ijsbaan ook, totaal weggetorpeteerd. Mijn vriend zei ook bij alles ā€˜ja vroeger kon dat gewoon nog’ ā€˜och kijk dan ja vroeger he’

3 likes