Nu op tv-topic #2

Snackbar is inderdaad duur geworden, maar als ik met m’n ouders + volwassen broer eet zijn we ook iets van €40 kwijt dus ik verbaasde me over dat bedrag voor een gezin met kleine kinderen haha.

Maar ook wat @Patagonia zegt de cafetaria en snackbar op dagen na elkaar. Hoe kun je zonder blikken of blozen dat twee dagen achter elkaar doen (voor bijna 80 euro totaal!!) als je niet eens je hypotheek kan betalen? Zo veel verbazing haha. En zelf zeggen ze ook niet van “oh daar kunnen we misschien op besparen” ofzo gewoon het is een feit voor hen haha

3 likes

Ik vind dat zoontje van de volkszanger trouwens echt schattig met dat typische kapsel en hoe hij zo bedeesd overal bij staat haha

5 likes

De vrouw kan niet werken zegt ze vanwege reumatische klachten. @pampas
De hypotheek is iets van €900 en die man verdient €2400. En schijnbaar kunnen ze dus hun hypotheek niet meer betalen. Zag wel dat ze bijna €500 energie kosten betaalden per maand.

Ik heb alles al gekeken. Ik vond dit gezin wel saai. Dat gezin met 9 kinderen en die volkszanger waren wel interessanter. Die volkszanger en z’n vriendin hebben echt die typische smaak qua inrichting, van dat barokke voor de babykamer en strikken overal op. Wist niet dat er zo ‘n hele winkel voor is en wat een prijzen voor die spullen, pff een paar duizend euro voor een ledikantje… die babykleding is ook erg veel tule en strikken en ook zeer duur. Volgens mij hebben zij geen schulden, dat vind ik wel knap gezien ze zoveel uitgeven aan spullen en kleding. Maar hun hypotheek was wel laag, rond de 500 en er komt 3600 ongeveer binnen, en later wordt dat nog hoger. dus ze hebben ook wel wat uit te geven.

2 likes

Maar 2400 netto tov van deze twee vaste lasten moet toch te doen zijn? Ik blijf me gewoon afvragen hoe ze in deze schulden situatie terecht zijn gekomen.

1 like

Nou… dat ligt toch aan hoe duur alles is wat zij hebben, abonnementen etc. Wij leven best zuinig maar alle vaste lasten zijn echt veel bij elkaar, zouden het echt niet redden elke maand met 2400.

Stel zij betalen dit:
(Ik verzin maar wat)

Hypotheek 900
Energie 500
Water 25
Zorgverzekering x2 300
Internet en tv 50
Auto verzekering en belasting 25
Benzine 50 (maar dat kost ws veel meer, ligt eraan hoeveel je rijdt)
Boodschappen €100 pw = €400
Gemeentebelasting 75
Waterbelasting 25
__________________+
2350

En dan hebben wij zelf nog veel meer kosten hoor, allemaal losse dingen die bij elkaar optellen. En wat als je zorgkosten hebt vanwege reuma, en je moet nog kleding kopen, spullen voor je kinderen en cadeautjes voor anderen die jarig zijn, telefoonkosten, apk, reparaties, spullen die kapot gaan, etc etc.

4 likes

Als ze niet kan werken vanwege reuma. Heeft ze dan geen recht op een uitkering? Dat lieten ze niet zien tenminste of komt dat misschien later? Dat zou natuurlijk ook al iets helpen qua inkomsten.

Heb geen idee allemaal maar hier leggen ze zelf wat uit waardoor ze volgens hun in de problemen kwamen. Trouwens, volgens mij krijg je bijna nooit iets van een uitkering als een partner geld verdient. Maar weet daar het fijne ook niet van maar lijkt mij dat ze dat wel uitgezocht hebben.

https://www.1limburg.nl/amp/nieuws/2256479/financiele-perikelen-voor-jong-gezin-waar-doen-ze-het-van

2 likes

Op een gegeven moment werd er genoemd dat ze geen uitkering kan krijgen.

Heb me ook echt verbaasd over dat gezin, niet per se de inkomen kant, maar vooral dat er qua uitgaven/budget vrij weinig leek te veranderen. Denk dat ze net als het grote gezin veel baat hadden bij een budgetcoach, ze leken totaal geen idee te hebben van hun totaalplaatje qua financiën. Die oplossing van de camper leek ook meer een storyline van de productie dan een serieuze optie voor 4 mensen :sweat_smile:

4 likes

Mag je überhaupt in een camper wonen in Nederland?

1 like

Ja, als je maar wel ergens een vast woon/postadres hebt. Dus dat je bijvoorbeeld bij je ouders of familie ingeschreven staat.

3 likes

Ik vertrouw die situatie niet helemaal bij die volkszanger eigenlijk. De uitgaven en inkomsten tellen gewoon niet bij elkaar op. In combinatie met dat hij vaak cash uitbetaald werd, ben ik benieuwd hoeveel hij werkelijk verdient versus wat de belastingdienst denkt dat hij verdient…

4 likes

Ik vind t wel een apart verhaal. 2 maanden geen inkomsten omdat je van uitzendbureau naar contract bij dezelfde organisatie ging? Dit heb je niet even besproken dan of aan zien komen en samen opgelost?

Ik vind het ook zo wonderlijk dat het gezin uit Limburg zoveel spullen heeft, in de schulden zit, maar dat ze dat lui zijn om het op marktplaats of vinted te zetten. Ipv gooien ze het allemaal gewoon weg. Daar kan ik echt niet bij. Zo hup een paar honderd euro in de container.

7 likes

Hahaha dit is precies wat ik gisteren zei. Had het idee dat daar heel wat gewitwast werd. :see_no_evil:
Ook in combinatie met die grote bedragen aan briefgeld. Vond het niet helemaal zuiver.

En @Eendagsvlieg same. Vooral omdat ze daar dus boodschappen van hadden kunnen doen.

Confused… die vrouw van het grote gezin met schulden, geeft 255 euro uit in een nagelsalon. WAT laat je daar dan doen? (Naast WAAROM in godsnaam)

2 likes

Paar maanden schuld van de vorige keren, dat kon ze toen niet betalen (als ik het goed onthouden heb)

1 like

Ja ze zei dat het ook nog van de vorige keer was en voor Given die had ook nagels laten doen.

Ok…dat verklaart het bedrag enigszins. Still confused

1 like

Kijkt iemand ook “het spaanse dorp Zarra”? Vind sommige mensen nu al irritant

Ook die mensen die gaan wonen in een kamper? Oke ze zijn niet onsympathiek, maar ik ben zo benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien! Ze willen kasten mee? En gaan ze daar ook wonen in de winter? En waar woon je dan ook precies?

1 like