Nu op tv-topic (Deel 1)

Nou volgende week kan je weer lekker naar hem kijken

Ooeh wat een heerlijke rabbithole. 20 duizend euro inschrijfgeld voor een cursus en dan dit:

‘ ‘Wie zijn wij?’, zweept gastheer Pieter Monsma zijn publiek op.

‘Wij zijn great!’, brullen deelnemers hem tegemoet.’

3 likes

Gisteren met meerdere mensen over de woonkloof en de ‘feestbox’ gepraat. Wat iemand nog opmerkte en waar ik geen benul van had;
Als je je huis koopt met slechts een klein deel eigen geld en verder een hypotheek of particulier geleend geld dan betaal je nóg minder belasting.
Dus stel dat je hele vastgoed portefeuille 1 miljoen waard is maar en zit maar 2ton eigen geld in en de rest is geleend geld… dan heb je effectief geen vermogen en betaal je niets?!

(Of sla ik de plank mis omdat dit heel anders zit?)

Anyhow, het moet echt anders. Ik hoop dat er heel snel

-een zelfbewoningsplicht komt
-opbrengsten uit verhuur naar box 1 gaan
-hypotheken alleen voor eigen woning worden verstrekt

2 likes

Aaargh ja ik vond het bij de cursus echt tenenkrommend, vooral ook hoe ze dan vijf meter vanaf de achterkant van de zaal naar voren gingen rennen zo van ‘woeeehoee hier ben ik Messias Melanie woop woop oh yeah!!!’

En @Shaaar ik vind het hebben van woningen en daar geld aan verdienen ten koste van anderen terwijl je weet dat het eigenlijk de kans op een koopwoning van anderen remt ook stom, maar het legt ook goed bloot hoe sterk principes of overtuigingen zijn als er geld in het spel is. Maar zou jij oprecht je huis verkopen zonder de overwaarde erbij te innen? Geen oordeel maar ben gewoon benieuwd. Ik kan namelijk best genieten voor wat ik nu hypothetisch zou krijgen als ik m’n huis nu zou verkopen

1 like

Ah oke, het gaat jou om tweede (en derde, vierde etc) woningen, had ik ff niet scherp.

Ik vind niet dat hij dit presenteerde als het ‘ultieme leed’? Hij deed niet alsof dat het ergste ooit is.

Volgens mij ging het meer over dat steeds meer Nederlanders grote moeite heeft met het vinden van een woning omdat een klein deel van de vermogende Nederlanders deze kansen weg neemt, en werd vooral dát geïllustreerd. Ik denk dat hij haar ook juist als voorbeeld nam als ‘gemiddelde Nederlander’ en de jonge gast als ‘iets boven gemiddeld’ en wilde aantonen dat beide gevallen het nu ook niet meer lukt.

Het uitgangspunt wat jij nu noemt heeft hij naar mijn idee nooit aangenomen.

Hij heeft nooit gezegd dat er geen veel schrijnendere gevallen bestaan. Hij focust nu vooral op de kloof tussen de erg vermogende groep VS ‘de rest’ en het verschil met vroeger en nu wat die steeds vermogendere groep veroorzaakt.

Ik heb dit net gekeken en schrijnende toestanden hoe die segregatie nog zo sterk is en hoe er met de wilde dieren wordt omgegaan. Kutverdienmodellen waarbij alleen de witte eigenaren aan verdienen en de zwarte medewerkers voor een hongerloon zwaar werk verrichten.
En spijtig dat de locals niet eens gratis of voor een gereduceerd tarief de wilde dieren in hun eigen land kunnen zien.
En dat ultiem saaie witte Nederlandse stel dat dat huis kocht. Er kwam geen zinnig woord uit over hun beweegredenen of sensitiviteit

2 likes

Wow moeder en zoon even 35 k binnengeharkt bij beat the champions lekker hoor

1 like

Uh ok vreemde opmerking van Chantal bij Beat the Champions?

Ging over een bepaalde slaaphouding en het antwoord was dan zeester, toen ging het ook over dat dat was wanneer je passief tijdens de seks lag. En toen zei chantal ja wanneer je moe bent/geen zin hebt (even precieze woorden vergeten) en je denkt nou vooruit voor het vaderland

Deze tweet haal ik te vaak aan (in de thread blijkt Cody Hochstenbach het gezegd te hebben in een interview met haar)

4 likes

Nu begrijp ik jouw bericht van gisteren ook beter. Geef ik je toch gelijk nu haha

2 likes

Ik een paar dagen geleden: alweer een docu over het huwelijk van Máxima en Willem-Alexander??
Maar natuurlijk ben ik gewoon weer gezwicht, ondanks ik de meeste informatie al weet haha.

Ik ben trouwens ook heel er benieuwd naar dat nieuwe programma morgen over de geschiedenis van Nederland!

1 like

Sorry maar wat voor spanning en vonken verwachten deze mensen bij een eerste date bij first dates :sweat_smile:

2 likes

Ik vind deze aflevering van Sander en de Kloof beter dan de vorige. Duidelijker echt de verschillen tussen uitersten.

Nou op naar de Sander en de Kloof meeting op 24 feb!!

3 likes

Het woord geraden met een letter en een score van 597!

1 like

Ik ben echt verbaasd over hoe vaak ik het met Sander eens ben dit programma. Vind het echt interessant, ook al wordt ik er soms ook heel boos van.

4 likes

Ik wou dit eigenlijk in het impopulaire meningen topic plaatsen maar eens! Ben het niet altijd met hem eens maar vind het goed dat hij dit probleem belicht.

2 likes

Eens. Ik begrijp het bashen van Sander ook niet zo goed. Ik vind het juist verfrissend dat een man met zijn achtergrond een zich hardmaakt voor iets wat níet direct zijn eigen belang is en ook niet in het straatje van zijn vrienden en familie past.

1 like

Hij zegt vaak ongenuanceerde dingen over vrouwen, volgens mij komt daar de haat vandaan. Maar zolang hij het niet over vrouwen of iets dat vrouwen aangaat heeft, ben ik het eigenlijk 95% van de tijd met hem eens.
Ik schreeuwde laatst wel naar de podcast toen ze de vergelijking maakte tussen een doodgereden jongetje van vier jaar en het schandaal rond TVOH. Ze snapten niet dat dat laatste zo veel meer deed opwaaien terwijl dat eerste toch duidelijk erger was. Echt omg, hoe snap je niet dat dat eerste een incident is en dat tweede een fucking patroon is dat IEDERE vrouw in NL aangaat. :roll_eyes: :roll_eyes: Hoe groot is je plaat, Sander.

3 likes