Nu op tv-topic (Deel 1)

Hij heeft haar gewoon aangerand… viezerik

1 like

Oh wat erg dit…

1 like

Vind zo’n strafrechtadvocate aan tafel misplaatst. Misschien heeft ze wettelijk gezien wel gelijk, maar dit doet toch afbreuk op wat de slachtoffers hebben meegemaakt.

3 likes

Echt hoor, die meiden zitten in tranen aan tafel en durven het eigenlijk niet te vertellen en dan zit die advocaat alles in de wind te slaan

2 likes

Weer eens een non-nieuws item over Amerika in een talkshow, wanneer houdt het op.

Haha over Harris bij M? Ja over haar onzichtbaarheid en dan is het nieuws dat ze idd onzichtbaar is en dat dat op zich logisch is als Vice :joy: Okeeeee

4 likes

Kijkt iemand nu Schimmelpenninck ? Best interessant

1 like

Nee ik weiger me te laten mansplainen over kansenongelijkheid door een graaf.

9 likes

Ik zapte er toevallig langs maar wordt een beetje ongemakkelijk van dat gebral op het kasteel van en met zijn ouders over hoeveel geld ze hebben

1 like

Oh ja en de reden dat arme mensen geen geld hebben is omdat ze het weggeven

I can’t hoor, wat is dit voor programma, ik vind het echt heel denigrerend met al die corpsballen

1 like

Ja vind het ook wel interessant, vind Sander sowieso op dit standpunt best verfrissend (onpopulaire mening volgens mij). Heb wel ff die vermogensbeheerder vervloekt die zei dat rijke mensen gewoon verstandiger met hun geld om gaan.

6 likes

is het zeker,maar wel goed om het onderwerp ook op deze manier te belichten

2 likes

Die vermogensbeheerder gelooft sowieso ook in LOA, mijn god wat een kwal :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ja ik vind het ook interessant. Vind de vermogensbeheerder echt walgelijk, en sander ook redelijk naïef met z’n overtuiging dat hij tot de rijkste 10% hoort (met je landgoed). Ben benieuwd naar de rest! En zolang het maar niet over fulltime werkende vrouwen gaat ben ik het eigenlijk ook vaak met hem eens

Voor een graaf met een bak aan oud geld heeft hij een verrassende kijken op de kwestie. De oplossingen die hij bepleit liggen niet bepaald in zijn oud geld-straatje en dat is verfrissend.

1 like

Ik heb echt al dagen zin om dit programma kapot te analyseren, maar sanity. De lat ligt zó ontiegelijk laag.

@Beutyschooldropout ligt eraan tot wie je hem vergelijkt. Er zijn al jaren interessante analyses (ook van rijke mensen) die een stuk verder gaan dan ‘laten we de vermogensbelasting iets verhogen’ of ‘werk moet wel lonen’. Sander springt gewoon op die trein om een programma te mogen maken, hij bestuurt hem niet. Hij geeft ons de meest rechtse en minst baanbrekende versie van dit geluid en de enige reden dat dit programma nog iets van een arc heeft is omdat hij ervoor kiest dit te bekijken vanuit mensen die nog rechtser zijn dan hij waardoor hij toch nog een beetje slim en fris lijkt.

Ben me al tijden aan het afvragen hoe de vent die vrouwen uitlacht als ze een armoedeval maken en mensen met een uitkering subsidietrekkers noemt in hemelsnaam geschikt bevonden is om het ganze land iets uit te leggen over de vermogenskloof.

3 likes

Haha ja zo hard wel de 1%

2 likes

Aanvullend: Hij is een witte, jonge, intelligente, rijke man met een goede kop. En hoewel hij zelf altijd roept dan afkomst er niet toe mag doen, doet er toch echt wel in zijn populariteit. We vinden het wel lekker verfrissend om iemand een standpunt te horen verkondigen dat tegen zijn eigenbelang in gaat (een beetje ook maar he! Zelfs met een torenhoge erfbelasting houdt hij genoeg over en hij gaat zijn erfenis echt niet uit principe schenken aan de fiscus).

2 likes

Eens, maar voor mij is wit, jong rijk niet eens echt belangrijk. Vooropgesteld: ik ben het met je eens dat zo’n programma eigenlijk niet gemaakt moet worden door een witte rijke man omdat er voldoende talent die de kans niet krijgt rondloopt. Maar er zijn genoeg relatief rijke makers die integere verhalen over ongelijkheid maken. Ik stoor me bijvoorbeeld niet aan de makers van Klassen/Schuldig. De inhoudelijke kwaliteit van het programma ligt gewoon laag en die zagen we allemaal aankomen omdat Lord Schimmelpik alleen interessant is omdat hij met harde woorden en simpele statements in discussies duikt en iedereen liever met hem bevriend is dan met zijn minder aantrekkelijke tegenstanders. We hebben vorige week 10 minuten gekeken naar Sander op een bootje pratend met rijke tieners (we weten dat ze bestaan. We hadden allemaal een Sander in de klas), een gesprek met een vermogensadviseur met geldingsdrang, een gesprek met vrienden dat integraal op de ballenbingo instagram had gekund, een therapiesessie met playmobil (?) op de Zuidas door iemand die zogenaamd niet op de Zuidas werkt en een gesprek met twee adelijke boomers.

5 likes

Het lef om de twitter volgers van een Zwarte journalist (Seada Nourhussen) ‘subsidietrekkers’ te noemen :exploding_head:

2 likes