Uh ok vreemde opmerking van Chantal bij Beat the Champions?
Ging over een bepaalde slaaphouding en het antwoord was dan zeester, toen ging het ook over dat dat was wanneer je passief tijdens de seks lag. En toen zei chantal ja wanneer je moe bent/geen zin hebt (even precieze woorden vergeten) en je denkt nou vooruit voor het vaderland
Blijft ook echt een goede uitspraak. Past idd goed bij Sanders programma. Als je de woonkloof indeelt in rijke pandjesbazen en een handvol starters die helaas naast een dubbele bovenwoning met zonnig terras op steenworpafstand van het vondelpark grijpt, heb je het probleem niet begrepen.
Ik een paar dagen geleden: alweer een docu over het huwelijk van Máxima en Willem-Alexander??
Maar natuurlijk ben ik gewoon weer gezwicht, ondanks ik de meeste informatie al weet haha.
Ik ben trouwens ook heel er benieuwd naar dat nieuwe programma morgen over de geschiedenis van Nederland!
Ik wou dit eigenlijk in het impopulaire meningen topic plaatsen maar eens! Ben het niet altijd met hem eens maar vind het goed dat hij dit probleem belicht.
Eens. Ik begrijp het bashen van Sander ook niet zo goed. Ik vind het juist verfrissend dat een man met zijn achtergrond een zich hardmaakt voor iets wat níet direct zijn eigen belang is en ook niet in het straatje van zijn vrienden en familie past.
Hij zegt vaak ongenuanceerde dingen over vrouwen, volgens mij komt daar de haat vandaan. Maar zolang hij het niet over vrouwen of iets dat vrouwen aangaat heeft, ben ik het eigenlijk 95% van de tijd met hem eens.
Ik schreeuwde laatst wel naar de podcast toen ze de vergelijking maakte tussen een doodgereden jongetje van vier jaar en het schandaal rond TVOH. Ze snapten niet dat dat laatste zo veel meer deed opwaaien terwijl dat eerste toch duidelijk erger was. Echt omg, hoe snap je niet dat dat eerste een incident is en dat tweede een fucking patroon is dat IEDERE vrouw in NL aangaat. Hoe groot is je plaat, Sander.
Sander wil vrouwen fucking klein houden en verschuilt zich hier ook nog eens achter op een hele doortrapte manier door zogenaamd complimenteus te zijn naar vrouwen. Lijkt me reden genoeg toch om op hem te bashen, ook al zegt hij eens in de zoveel tijd ook wel eens iets dat wel hout snijdt?
Ik vind het zo boeiend dat gedegen kritiek op de manier waarop een persoon zich in een discussie gedraagt én de inhoudelijke kwaliteit van het programma dat hij produceert wordt samengevat als ‘bashen’.
Ik snap prima dat je Sanders programma rete-interessant vindt als ongelijkheid een relatief nieuw thema voor je is óf je het pas verdiepingswaardig vindt iemand waaraan jij je kan spiegelen het uitlegt. Dat kan prima naast kritiek op de inhoud (het programma is gewoon instapniveau) én kritiek op de persoon Sander bestaan (die heeft gewoon een zeer hautaine houding, is verschrikkelijk eigenwijs en doet vaak zat superdenigrerende uitspraken).
Overigens is een programma maken en weer even in de aandacht zijn perfect in Sanders belang. Het is geen vrijwilligerswerk, hij wilt gewoon graag verdienen nu dat kan. Dat geeft hij zelf ook toe.
Ik ben juist blij dat Sander dit programma maakt, en ook dat het op instapniveau is. Voor de gemiddelde “in Nederland heeft iedereen dezelfde kansen” VVD’er is deze info allemaal nieuw en hadden ze er waarschijnlijk nooit naar gekeken als bijvoorbeeld een Marokkaanse vrouw dit had gepresenteerd. Juist goed dat het nu een groot publiek bereikt maar hoop ook dat de vpro op dit onderwerp doorgaat en een verdiepend programma maakt, liefst met een andere presentator. (Als die er niet al zijn.)
Never forget, een zwarte journalist heeft kritiek en Sander komt met deze verfrissend racistische take. Maar prima dat hij lekker een podium krijgt bij de VPRO hoor, speciaal voor de VVDers onder ons.
Ik me elke keer afvragend waarom ik eigenlijk werk voor mijn subsidie:
@Branko Je stelt nu dus eigenlijk dat we oerhollands racisme moeten faciliteren omdat sommige mensen niet kijken als een Marokkaanse het maakt?
Food for thought trouwens: Bereikt Sander veel mensen omdat hij dichtbij staat voor de gemiddelde vvd’er. Of vindt de gemiddelde vvd’er dit ook een goed programma omdat het oplossingen aandraagt die ook voor de gemiddelde vvd’er niet zo radicaal klinken. Het is een relatief rechts programma op een relatief links thema. Laat je niet misleiden dat dit daadwerkelijk een controversieel thema is.
Nee lol, hoe lees je dat er in? Hoe lees je dat ik vind dat “we oerhollands racisme moeten faciliteren”?
Je kunt toch zelf ook wel nagaan wie er een groter bereik heeft onder de mensen die deze boodschap júist moeten horen, ook al zouden we willen dat dat niet zo is.