Olympische en Paralympische Spelen #2

Haha ik kom er ook nog niet uit. Net ook nog heel hard hier om zitten te lachen:

7% of Britons reckon that they could qualify for a sport at the 2028 Olympics, if they started training today
% saying they would definitely/probably qualify for…
10m Air Rifle: 15%
Archery: 13%
Badminton: 10%
Table tennis: 9%
Rowing: 7%
100m sprint: 6%
Road race: 6%
100m Breaststroke: 6%
Trampoline: 6%
Shot Put: 5%
Cycle sprint: 5%
Dressage: 5%
Fencing: 5%
Golf: 5%
Volleyball: 5%
Basketball: 4%
Football: 4%
Windsurfing: 4%
Triathlon: 4%
Water polo: 4%
Rhythmic Gymnastics: 3%
Artistic Gymnastics: 3%
Diving: 3%
Rugby Sevens: 3%
Skateboarding: 3%

Hahahaha wat denken deze mensen wel niet van zichzelf. :joy: Ik schat mijn kansen enkel hoog in voor het breakdancen. :nail_care:t2:

6 likes

Scheelt voor breakdancen heb je nog wel wat langer de tijd want die sport staat niet op het programma voor 2028! :joy:

2 likes

Als afsluiter van de twee mooie weken ben ik nu de huldiging van de medaillewinnaars aan het kijken. Wat doet de staatssecretaris van sport dit leuk! Echt een uitzondering voor een politicus haha. Mooie beelden om terug te zien ook

3 likes

Nou inderdaad, echt leuke speeches.

1 like

Ik vind 'm ook leuk en word soms gewoon weeeer geëmotioneerd haha! Bij Sharon van Rouwendaal oh oh oh <3

@moderators mag de titel veranderd worden naar Paralympische Zomerspelen 2024?

Zou het niet beter zijn om dit het topic te maken over alle Spelen, dus niet alleen 2024 of Zomer? Voorstel voor een titel zou dan zijn ‘Olympische en Paralympische Spelen’.

4 likes

Oh ja vind ik ook goed hoor maar normaal gesproken laat ik hem altijd aanpassen naar het actuele event omdat het dan makkelijker is om in één oogopslag te zien waar het op dat moment over gaat!

2 likes

Ook prima, lijkt me een beslissing voor de @moderators .

1 like

Wanneer begint dat eigenlijk?

28 augustus

2 likes

Wat random zo op een woensdag

Gaan jullie kijken?

Ik heb er eerlijk gezegd vrij weinig mee. Ik ken geen atleten en heb eigenlijk ook geen idee of het uitgezonden word?

2 likes

Ik wil wel proberen om wat dingen te kijken maar ik vind het jammer dat er nooit dezelfde aandacht is vanuit de NOS - ergens ook logisch want kleiner dus minder reclame inkomsten etc - maar ik vind het wel altijd leuk om te zien maar het leeft bij mij wel minder dan de Olympische Spelen

3 likes

Vinden jullie het leuk / zinvol als ik 's ochtends een overzichtje plaats en ook een beetje resultaten bijhoudt? Want opzich vind ik het wel leuk om te doen maar kan niet zo goed inschatten wat het animo is haha, niet dat het dadelijk alleen maar posts van mij onder elkaar zijn

35 likes

ik zou het heel leuk vinden! dan leeft het ook wat meer denk ik!

2 likes

Ja dat zou ik zeker handig vinden!

1 like

Ik zou zeker een berichtje met de resultaten leuk vinden. Persoonlijk denk ik niet dat ik het live ga volgen, dus een lijstje met wat, wanneer komt, zou ik niet gebruiken. Weet ook niet of het uitgezonden wordt? Maar ik waardeer al je berichtjes. Let niet op de zeiksnorren, die zijn er altijd wel.

1 like

Vanavond is de opening van de Paralympische Spelen in Parijs. Dit grootschalig sportevenement zal plaatsvinden van 28 augustus tot en met 8 september.
Namens Nederland wordt de vlag gedragen door rolstoelbasketbalster Carina de Rooij en parawielrenner Daniel Abraham Gebru.

De opening wordt live uitgezonden vanaf 20.00u op NPO 3
Voor mensen die meer willen weten over de verschillende classificaties waarin gesport wordt zou ik deze website aanraden ALL SPORTS - Parasport classification (hier kun je per sport kijken wat de code’s inhouden). Elders werd ook de Wikipedia getipt (Paralympische sport - Wikipedia).

Dit filmpje van teamnl vind ik ook een mooie TeamNL 🧡 on Instagram: "Na de Spelen is het tijd voor de Spelen 🔥 Er is een verschil maar tegelijk is er ook zoveel hetzelfde. Mensen die grenzen verleggen zodat de mensen na hun dat niet meer hoeven te doen. Geniet, beleef en laat je inspireren door de (Paralympische) Spelen. Tijd voor een nieuw avontuur 🙌"

25 likes

Ik kijk met mijn boomer-moeder. Zij is verbaasd dat je niet aan iedereen ziet dat ze een beperking hebben. :flushed:

Maar wat leuk dat ze ook in het hart van Parijs deze Paralympische spelen openen. Het commentaar is is wel informatiever, voor wat betreft welke atleten we zien.

3 likes