Olympische en Paralympische Spelen #2

Voor de echte liefhebbers zijn de Spelen stiekem al begonnen voor de officiële opening. Vanochtend was er de eerste afdaling bij het alpineskiën en vanavond vanaf 19.00u staan er 4 groepswedstrijden gemengd curling op het programma.

Ik zelf ben vanaf vrijdag aanwezig haha want hier liggen mijn interesses niet maar dacht misschien zijn er wel mensen die dit graag willen kijken alvast!

8 likes

jongens we moeten het hebben over lindsey vonn want wat een vrouw is dat! ze is afgelopen vrijdag echt hard gecrasht, kruisband afgescheurd maar ze voelt zich goed en heeft geen pijn (hoe dan?!) en gaat zondag gewoon starten :star_struck: ik ben nooit echt fan van mensen maar ik vind dit wel echt zo knap!

6 likes

Jij had voorheen toch die onwijs fijne overzichtjes? Had je daar een speciale site voor? Ik kan het nergens zo fijn overzichtelijk vinden namelijk

Nou ik gebruikte dus altijd van een man op Twitter zijn overzichtjes (die hij zelf maakte) maar dit jaar heb ik hem denk 3 weken geleden gevraagd of hij ze voor deze spelen ook gaat maken maar heb er nooit een reactie op gekregen dus ben heel benieuwd of hij dat dit jaar weer gaat doen.
Edit: lol ik had blijkbaar verkeerd gekeken want hij had 13 januari al gereageerd dat hij de schema’s wel weer gaat maken! Informatie over vandaag had ik bijvoorbeeld van de website van Eurosport (Schema en resultaten | Olympische Spelen Milaan Cortina 2026) die vind ik tot nu toe het duidelijkste

6 likes

Ohh die is wel duidelijk inderdaad! Mocht je HBO hebben staat het daar ook nog wel enigzins overzichtelijk.

1 like

Ik vlieg vandaag naar Milaan :grinning: is iemand wel eens eerder op de Spelen geweest? Is dat Holland House elke avond leuk of vooral na een (gouden) medaille voor Nederland? Gaan winnaars diezelfde dag al naar dat House en moet je van tevoren tickets moet kopen?

13 likes

Ik ben in Londen geweest. Ik vond het Holland house ook op andere avonden gezellig, maar de momenten met gouden medailles natuurlijk het meest. Wij moesten destijds zeker vooraf kaartjes kopen. Ik weet niet meer zeker of (alle) winnaars op de dag zelf al kwamen. In mijn herinnering wel, maar ik ben er echt niet zeker van.

Veel plezier in Milaan!

1 like

Ligt denk ik ook aan de sport en het programma of winnaars diezelfde avond daarheen komen? Veel schaatsers en shorttrackers rijden natuurlijk meerdere afstanden.

2 likes

Ik vond het in Parijs tegenvallen, maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog.

Je moet wel van te voren tickets kopen.

Veel plezier in Milaan!

2 likes

Goedemorgen allemaal :skier:

Vandaag dag 1 van de Olympische Winterspelen, vanavond om 20.00 uur begint de openingsceremonie van dit jaar. In Nederland is dit te volgen op NPO 1 / via de livestream op de NOS / op Eurosport en HBO Max
Namens Nederland worden de vlaggen gedragen door Kimberley Bos (skeleton) en Jens van ’t Wout (shorttrack). Jens draagt de vlag tijdens de traditionele optocht (in het San Siro stadion in Milaan) en Kimberley draagt de Nederlandse vlag in Cortina. Dit is zo omdat de sporters die in Cortina in actie komen dan niet hoeven af te reizen naar Milaan (zo’n 400km) en toch ook een vlaggenparade hebben.

Maar hoewel het vuur pas vanavond officieel brandt zijn er stiekem al een paar sporten begonnen, zo zijn er al groepswedstrijden in het curling en ijshockey geweest en ook de kwalificaties van het snowboarden en alpineskiën. Het eerste medaille-evenement op de planning is het alpineskiën (afdaling) voor mannen, op zaterdag 7 februari.
|
Ook voor Nederland zijn er morgen meteen kansen op een medaille, om 16.00 uur wordt de 3000 meter voor vrouwen gereden. Nederlandse deelnemers: Joy Beune, Merel Conijn en Marijke Groenenwoud :ice_skate:

43 likes

Yesssss let’s go!

Ik heb deze week al gedroomd dat Beune en Kok goud wonnen, laten we het hopen! Gun dat Beune ook zeker op de 3k.

4 likes

Woooohoooo! Zin in. Heerlijk ook zo’n weekend met alleen maar Olympics kijken op de planning. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

3 likes

Heerlijk vooruitzicht!

Eindelijk!!! Heel veel zin om de komende dagen al lekker veel schaatsen te kijken.

Tijdens de vorige winterspelen was ik 38+ weken zwanger, spong ik op nadat Ireen Wust haar historische 5e gouden medaille won en toen braken mn vliezen :joy:

32 likes

Wat moesten we toch zonder jou? Echt heerlijk zo’n klassieke update!

6 likes

Over gedroomd zelfs! Fingers crossed dan :crossed_fingers:

2 likes

Ik heb er zo veel zin in ! Op welke zender kijken jullie het liefste? Ik wil ook graag wanneer het kan andere sporten (die ik niet goed ken) op tv aanzetten. Het liefste NL commentaar, die leggen de sporten vaak ook een beetje uit.

Daarnaast ga ik kijken of ik vandaag een schema voor mijzelf kan maken met wat ik niet wil missen. Wil het bijna in mijn agenda zetten, al gaat dat misschien ook wel wat ver.

1 like

Als jij die onderdelen op die manier beter onthoudt is dat helemaal prima toch :grin:

1 like

Haha waarom zou dat te ver gaan, is toch allen maar makkelijk? Ik heb ook alles in mijn online agenda gezet zodat ik een beetje kan kijken wat wanneer is en ik niet per ongeluk andere plannen maak (die ook makkelijk op een andere dag / tijdstip kunnen). Heb het alleen wel in mijn persoonlijke gezet en niet in m’n gedeelde want mijn vriend boeit het geen reet dat ik morgen om 16.00u de 3km moet kijken :joy:

5 likes

@Twijfelaar haha oke, jullie hebben gelijk. Ga het ook doen!

2 likes