Olympische en Paralympische Spelen #2

Ik vind deze opening leuker dan de andere Olympische Spelen met de boten.

4 likes

Ja en ik vond de dans ook vele malen beter dan die vreselijke cancan

3 likes

Heb ik het al gemist of komen we nog? Begrijp niks van dr volgorde :joy:

Ik kijk het uitgesteld dus weet niet of Nederland al geweest is maar het is opnieuw met de Franse spelling, dus Nederland zal bij de P van Pays-Bas aan de beurt zijn

2 likes

Kloteeee dit zei mn moeder al :joy:. Moet ik haar zeer waarschijnlijk gelijk geven

1 like

Zo leuk dat je veel van de mooie kleding nu ook ziet. Dat ging toch verloren op de boten!

3 likes

Apart, wist niet dat er ook landen waren die wel deelnamen aan de PS maar niet aan de OS? Macau, China zag ik net opeens voorbij komen en dacht echt van huh wat is dat voor land haha
Oh en de faeroΓ«r eilanden ook alleen aan de paralympische en niet aan de olympische (Atleten uit de FaerΓΆer-eilanden nemen deel als vertegenwoordigers van hun moederland Denemarken)

1 like

Waarschijnlijk toch dezelfde regisseur/bedenker als je gewone Spelen. Net zo langdradig… Ik haak af. Op naar de sportwedstrijden!

2 likes

Goedemorgen, vandaag wordt er meteen een gevarieerd speelschema afgewerkt. De poulefases van het individuele boccia toernooi trappen het toernooi in de ochtend af en in het para-baanwielrennen zijn wellicht al de eerste medailles te verdienen (fun fact in 2021 waren Bangma/Bos ook de eerste Nederlandse sporters die een medaille wonnen). Later op de avond maken de rolstoelbasketballers zich op voor hun eerste poulefase tegen AustraliΓ«.

17 likes

De eerste twee gouden plakken zijn alweer binnen!
De eerste medaille voor Nederland op dit toernooi won para-baanwielrenster Caroline Groot bij de tijdrit over 500 meter en even later prolongeerde het duo Tristan Bangma en piloot Patrick Bos hun titel op de 4000m achtervolging :1st_place_medal: :1st_place_medal:
Op de vorige Spelen won Nederland 59 medailles, waaronder 25x goud, dit is alvast een mooi begin!

28 likes

Uitslagen donderdag 29 augustus
Boccia
BC2 (m) – Marco Dekker – poulewedstrijd β†’ 7-2 verloren
BC2 (v) – Chantal van Engelen – poulewedstrijd β†’ 4-3 gewonnen

Para-baanwielrennen
C4-5 500m tijdrit (v) – Caroline Groot – goud
B4 4000m achtervolging (m) – Bangma/Bos – goud
B4 4000m achtervolging (m) – Ter Schure / Fransen – 4e

Para-tafeltennis
Gemengddubbel – Montanus / van Zon β†’ 1/16e finale β†’ 1/8e finale β†’ uitgeschakeld

Rolstoelbasketbal (m) – vs. AustraliΓ« – poulefase - moet nog gespeeld worden maar ik ga afsluiten voor vandaag!

12 likes

Leuk dat je dit doet @punaise! Ik ben zeker van plan om te gaan kijken maar tijdens OS had ik vakantie en nu toch lastig om te combineren met werk. Maar jouw posts houden me gemotiveerd om tijd te maken! Want vind dat PS net zoveel aandacht verdient als OS :fire:

6 likes

Goedemorgen,
Vandaag beginnen de rolstoelbasketbalsters hun toernooi in de poulefase (nadat de mannen gisteren met 66-55 won van AustraliΓ«), Nederland is regerend paralympisch – en wereldkampioen dus de verwachtingen zijn hoog. Verder aandacht voor rolstoeltennis en heel veel zwemmen, omdat er zo veel verschillende classificaties zijn in het zwembad zijn er een hoop wedstrijden, in de ochtend vooral heats en in de vooravond is het tijd voor finales waarbij verschillende zwemmers hopen hun titels te prolongeren

10 likes

Ik vind het zo leuk en goed dat de NOS ook nu de hele dag een aantal livestreams heeft. Was voorgaande jaren volgens mij niet?

Alle zwemmers zijn door naar hun respectievelijke finales dus later vandaag weer veel medaillekansen!

4 likes

Ah Lisette Bruinsma was zo blij! Zo leuk om te zien.

Een uitermate succesvolle avond in het zwembad met maar liefst 4 medailles!

Uitslagen vrijdag 30 augustus

Rolstoelbasketbal (v) – Nederland vs. Japan – poulefase β†’ 87-34

Para-zwemmen
400m vrije slag S11 (v) – Liesette Bruinsma – heats β†’ finale β†’ goud
100m borstslag SB9 (v) – Lisa Kruger – heats β†’ finale β†’ brons
100m borstslag SB9 (v) – Chantalle Zijderveld – heats β†’ finale β†’ goud
100m rugslag S13 (m) – Thomas Wanrooij – heats β†’ finale β†’ 4e
400m vrije slag S11 (m) – Rogier Dorsman – finale β†’ zilver

Para-roeien
PR2Mix2x – De Koning / Van der Loos – heats β†’ 4e in serie β†’ morgen via herkansing nog kans om zich te kwalificeren voor de A-finale

Boccia
BC2 (m) – Marco Dekker – poulefase vs BraziliΓ«β†’ 4-7
BC2 (m) – Marco Dekker – poulefase vs TunesiΓ« β†’ TunesiΓ« had een DNS dus automatisch winst
BC1 (m) – DaniΓ«l Perez – poulefase vs BraziliΓ« β†’ moet nog gespeeld worden

Rolstoeltennis
Mannen – Maarten ter Hofte – eerste ronde β†’ uitgeschakeld
Vrouwendubbel – Bos/De Greef – eerste ronde β†’ kwartfinale

Para-atletiek
100m T35 (v) – Nienke Timmer – 7e in finale

12 likes

Goedemorgen :sunflower:
Ook dag 3 beloofd weer een bomvolle dag te worden.
In de ochtend komt Fleur Jong voor het eerst in actie, de regerend Olympisch en wereldkampioen zal gaan proberen haar titel te verdedigen bij het verspringen (dit is al meteen de finale itt tot sommige andere atletieknummers waarbij wel eerst nog heats zijn). Verder gaat het rolstoeltennis vandaag verder en maakt onder ander Diede de Groot haar eerste wedstrijdminuten. Later op de avond is het wellicht weer tijd voor nieuw eremetaal in het zwembad, zilver medaille winnaar Rogier Dorsman en gouden Liesette Bruinsma hopen zich eerder op de dag te plaatsen voor de finales van de 50m vrije slag.

12 likes

De uitslagen van vandaag!

Pararoeien PR2Mix2x – De Koning / van der Loos – herkansingen β†’ naar de B finale

Para-atletiek
Verspringen T64 (v) – Fleur Jong – finale - goud
Verspringen T64 (v) – Kiki Hendriks – finale - 4e
Verspringen T64 (v) – MarlΓ¨ne van Gansewinkel – finale - zilver
Verspringen T63 (m) – JoΓ«l de Jong – finale – goud (met een wereldrecord)
Verspringen T63 (m) – Noah Mbuyamba – finale - brons
200m T36 (v) – Cheyenne Bouthoorn – heats β†’ uitgeschakeld

Parazwemmen
50m vrije slag S11 (m) – Rogier Dorsman – heats β†’ uitgeschakeld
50m vrije slag S11 (v) – Liesette Bruinsma – heats β†’ finale β†’ 6e

Parawielrennen
Achtervolging C5 (m) – Martin van de Pol - kwalificatie β†’ uitgeschakeld
Achtervolging C5 (m) – Daniel Abraham – kwalificatie β†’ uitgeschakeld

Rolstoeltennis
Rolstoeltennis (v) – Diede de Groot – eerste ronde β†’ tweede ronde

Rolstoeltennis (v) – Aniek van Koot – eerste ronde β†’ tweede ronde
Rolstoeltennis (v) – Lizzy de Greef – eerste ronde β†’ uitgeschakeld
Rolstoeltennis (v) – Jinte Bos – eerste ronde β†’ uitgeschakeld
Rolstoeltennis quads (m) – Niels Vink – eerste ronde β†’ kwartfinale

Boccia
BC1 (m) – DaniΓ«l Perez – poulefase β†’ 1-4 verloren β†’ door naar kwartfinale
BC2 (v) – Chantal van Engelen – kwartfinale β†’ uitgeschakeld

Rolstoelbasketbal (m) – Nederland vs. Verenigde Staten – poulefase 34-60 verloren

Rolstoelbasketbal (v) – Nederland vs. Verenigde Staten – poulefase 69-56 gewonnen

lol moest even m’n oude bericht bewerken want ik mocht niet meer dan 3 berichten achter elkaar plaatsen, ook al zaten er 8+ uur tussen haha

7 likes

Leuk dat je dit weer doet!

4 likes