Olympische en Paralympische Spelen #2

Moet er altijd aan denken dat Irene Moors in Telekids een hele winter heeft gezegd dat ze zo verliefd was op hem en volgens mij had ze ook een ingelijste foto van hem op haar desk staan. :joy: Veel indruk op me gemaakt schijnbaar.

Edit: hij heeft trouwens helemaal geen Noors hoofd, maar een extreem Duits hoofd.

6 likes

Gronings regionieuws komt even met een foto uit 2020, kijk hoe jong hij toen was!!

10 likes

Een vol programma vandaag! Zie hieronder het schema: ’s Ochtends beginnen we met snowboarden, Glenn de Blois begint zijn Olympische Spelen met de kwalificaties bij het snowboarden, het hele programma tot en met de medailles wordt vandaag afgewerkt. Het is nog de vraag of de Blois zich daarvoor weet te kwalificeren want hij voldeed wel aan de internationale eisen voor deelname maar niet voor de nationale maar de bond besloot hem toch naar de Spelen te sturen. Om 16.30 beginnen Merel Conijn en Marijke Groenewoud (zij zal Bente Kerkhoff vervangen vanwege een blessure) aan hun 5000 meter, benieuwd wat zij kunnen laten zien in dit veld. In de avond is er tijd voor shorttrack waar de 500m voor vrouwen en de 1000 meter voor mannen zal worden afgewerkt. Op de 500 meter zal zeker Xandra Velzeboer na de val in de mixed relay, hoge ogen willen gooien en ook Jens van ’t Wout reed in zijn kwalificaties van de 1000 meter makkelijk naar de volgende ronde dus hij zal zeker ook azen op die A-finale

16 likes

Mijn collega gaat dit weekend naar de 500m schaatsen M & V. Zoooo jaloers!

5 likes

Ik vertrek vanmiddag ook naar Milaan voor de 500 meter mannen en vrouwen :partying_face::partying_face: supersupersuperveel zin in

45 likes

Ah wat verdrietig dat Bente Kerkhoff niet kan starten op de 5.000 vandaag. Vond het zo leuk dat ze was gekwalificeerd!

3 likes

Wow dat super-g alpineskiƫn ziet er zooo indrukwekkend uit.

De vrouwen zijn nu aan de beurt en wtf ze gaan gewoon met 100km van die berg af, vol met bochten. Echt leip dat ze die krachten aankunnen, met zulke snelheden zulke scherpe bochten en hellingen.

Sowieso dat je dit durft, er zijn ook best veel mensen gevallen en dan breek je wel echt snel ledematen.

3 likes

Ja dat skiƫn vind ik ook echt tof. Ook hele mooie locatie met die prachtige rotsen in de Dolomieten.

Qua breken is de kans sowieso vrij groot bij de Winterspelen realiseer ik me nu: Schansspringen, afdaling skiƫn, snowboarden, kunstrijden, ijshockey, super G, schaatsen, shorttracken, rodelen en die springonderdelen bij snowboarden. Kun je allemaal flink mee op je muil gaan.

Bij skiƫn denk ik ook altijd aan wat die knieƫn allemaal te verduren hebben. Mijn knieƫn kraken al als ik de trap oploop :older_woman:t2:

2 likes

Nu is de grote vraag of jij de collega van @Jackie bent

6 likes

Ja wtf die blessures die ik net voorbij hoorde komen waren echt bizar. Iemand die al 20 rugoperaties had gehad en gewoon weer aan de start komt. Allemaal mensen met meerdere beenbreuken die weer gerevalideerd waren, wtf joh :smiling_face_with_tear:

1 like

Dat skeleton ook… 1 foutje en je ligt in de kreukels. Brrr!

1 like

Heb je het Mogul skieen al gezien? Kan niet goed zijn voor je knieen. Hoe fit je ook bent

5 likes

Wel goed voor je buikspieren dit want je moet natuurlijk de hele tijd je benen iets liften zodat je voeten de grond niet raken. En je borst liften. Dat is toch ook zo’n fitness move haha

Ik snapte eerst niet zo goed waarom die mensen helemaal buiten adem beneden komen maar nu ik er wat langer naar kijk snap ik het beter, ook met dat sprintje aan het begin

2 likes

Dit idd! Ik ging van de week al door mn enkel omdat ik een klein takje niet zag liggen, moet daar nu steeds aan denken als ik skiƫn zit te kijken.

2 likes

Vind die dennentakjes bij alle sporten zo geinig

3 likes

Jammer dat het Glenn de Blois niet is gelukt om de achtste finale door te komen. Hij had een knappe tijd meegenomen uit de kwalificatie.

3 likes

Ik wist voorheen niet dat Snowboardcross echt een sport was. Ik vind het een leuke sport om naar te kijken! Net als motorcross bij de Zomerspelen.

3 likes

Is echt een van m’n favo’s. Gaat lekker snel, meerderen tegelijk, vaak spannende finishes.
Echt een leuke sport om naar te kijken.

Ik blijf dat gedoe rondom de ploegenachtervolging bijzonder vinden. Niet de eerste keer dat er gedoe is rondom slechte communicatie.

Van de Bunt in onzekerheid over achtervolging: ā€˜Ik las dat tot mijn verbazing in de pers’ - Van de Bunt in onzekerheid over achtervolging: 'Ik las dat tot mijn verbazing in de pers'

9 likes

Ik wilde dit net komen posten, wat is het toch een amateuristisch zooitje met die ploegenachtervolging.

Vooral ook omdat Rintje Ritsma zelf volgens mij altijd een duidelijke mening had over hoe t moest gaan, nog niet veel van gemerkt.

4 likes