Olympische en Paralympische Spelen #2

Ja dit vond ik ook zo leuk! Het is allemaal wat minder individualistisch voor m’n gevoel dan langebaanschaatsen en dat maakt het voor mij ook mooier om naar te kijken. (Ik heb er verder geen verstand van trouwens, echt zo iemand die alleen met de OS kijkt haha)

De teller staat inmiddels op 6 medailles na het goud van Xandra Velzeboer & Jens van ’t Wout en het zilver van Merel Conijn gisteren!

Alle actie om/vanaf 16.00! Vandaag tijd voor een nieuwe sport op het programma, Kimberley Bos gaat heat 1 en 2 afwerken (vanaf 16.00u) van het skeleton (een sport waarvan ik persoonlijk denk van wie heeft dit verzonnen en waarom zou je dit willen uitvoeren). De trainingen gingen nog niet echt geweldig maar worden ook vooral gebruikt om de baan te leren kennen dus zeggen niet altijd iets over het uiteindelijke resultaat

Om 16.00u is het ook tijd voor de langste afstand bij het langebaanschaatsen. De 10000 meter voor mannen, namens Nederland doen debutant Stijn van de Bunt (rit 3) en viervoudig Olympiër (en oudste Nederlandse deelnemer) Jorrit Bergsma (rit 4) mee. Of zij kunnen meedingen voor de medailles is een groot vraagteken.

24 likes

Ik lig klaar hoor! Ben heel benieuwd!

Ben moe en wil eigenlijk een dutje doen, misschien dat dat wel even kan. Die 10km duurt zo lang :smiling_face_with_tear:

Vaak vind ik zo een 10km wel slaapverwekkend, haha.

2 likes

Wel echt vergeten hoe saai deze afstand is

1 like

Het wordt echt wel interessanter straks als er meer hebben gereden. Ik vermoed dat de top tijden vrij strak bij elkaar zullen liggen

3 likes

Commentatoren vallen ook zooo in herhaling bij deze afstand ahahahahaha, ja zie t maar eens vol te lullen

1 like

Enige leuke is dat per rit alles altijd nog kan gebeuren. Je kan nu 10 seconde achterlopen en uiteindelijk alsnog winnen

Zooo vd Bunt! Ben plots klaarwakker weer

1 like

Wow Jorrit heeft een zieke mat?? Hahahaha wat goed

1 like

Hahha dat heeft ie al heel lang hahah

Ik schrok er gewoon van! Misschien heb ik dit wel gewoon veel eerder gezien al hoor maar geen actieve herinnering :clown_face:

2 likes

Omg kijk naar Tuitert en Wennemars hahahha. Erben lijkt wel een Hagenees met die mat.

2 likes

Die amerikanen ook zo goed :joy:

1 like

Haha daar staat hij bekend om toch, daarom ook alle supporters met zo’n letterlijke haarband

Zijn zoon en vader hebben hetzelfde kapsel

2 likes

Wejow het verschil tussen de benen van Bergsma en Ghiotto. Passen twee keer in elkaar

1 like

Er is ook een filmpje van de lokale zender op de basisschool van zijn kinderen, waar al die kids met zo’n haarstukje (mattie) op zitten, very cute

Aanvullend; er is ook een insta pagina voor

4 likes

Gogogo Bergsma

1 like

Wat een beest

Tis zo’n fantastische gozer