GOUD VAN 'T WOUT!! (nog steeds geen idee maar dit heb ik van NOS haha)
Volgens mij kiezen ze bij de opening meestal iemand met potentie en bij de sluiting iemand die iets bijzonders heeft gepresteerd
Bij NL door NOC*NSF
Op basis van persoonlijkheid/inspiratiebron soms prestatie. Ook vaak 1 man en 1 vrouw…
Hij schijnt een hele positieve invloed te hebben op het hele team (hoorde ik in een podcast of commentaar bij die mixed?)
Zooo wat een spannende finish, bizar! Leuke avond ![]()
![]()
Haha aw die big smile van Xandra, echt geweldig
naaaaaah wat cute hoe de andere medaillisten haar winst vieren
Ja ik vind het überhaupt altijd knap hoe ze bij deze sport die juist zo venijnig en zoveel strijd is zodra ze over de finish zijn iedereen meteen elkaar feliciteert en ook oprecht blij lijkt te zijn voor elkaar.
Ah die Rim vind ik echt cute 🥹
ja enorm kleine sport denk ik? dus je kent elkaar wss goed persoonlijk
Leek als of hij ook het wilhelmus wilde meezingen! 🫶
Haha ja eerst keek hij zo oh moet ik mijn handen op m’n rug, oh hand op m’n hart, oh nee haha
Wat een heerlijke dag zo zeg! ![]()
Tot Schulting om de hoek komt kijken
daar moeten ze volgens mij niks (meer?) van hebben
Dat idee kreeg ik ook al net. Vond haar wel een opvallende afwezige in het team net
Volgens mij zit ze ook niet echt in dat team maar is ze als ‘losse’ schaatster geselecteerd voor de 1000m, tot blijkbaar grote frustratie van Xandra.
wat een dag weeer ongelooflijk
wat is dit toch lekker zo 2 weken in deze normaal tergend saaie depresserende helemaalklaarmetdewintermaarwemoetennogeven periode van het jaar. vond het ook heel ontroerend en mooi dat Sablikova toch nog haar afscheidsrit reed ![]()
Lolo is echt de koningin van mijn spelen, maar zin zin zin in de rest van t schaatsen maar vooral het shorttrack!!!
ja ze traint ook al bijna 1,5 jaar niet mee & ligt niet lekker met Niels Kerstholt. terwijl dit team nu onder leiding van Niels juist superhecht is. ik vind Suzanne altijd wel leuk maar door hoe het is gegaan ook met Sjinkie toen heeft dat wel voor onrust gezorgd, en kan me voorstellen dat zeker doordat zij (Sjinkie & Suzanne) al ouder waren en dit huidige team grotendeels toch wel nieuwe jongere generatie is, dat die ook relatief weinig binding met Suzanne hebben en wat ze van haar kennen niet overwegend positief is. weet ook niet of Suzanne uberhaupt intrinsiek de behoefte heeft om in dit team te ‘integreren’? en zeker niet voor één 1000 meter en heel misschien maar onwaarschijnlijk een relay. maar het lijkt me ook niet dat er enorme persoonlijke vijandigheid van beide kanten is ofzo, en ze traint nav de OS/haar ritten gewoon mee met de ploeg en onder Niels nu, maar wel bescherming (vanuit Xandra) voor wat ze hebben opgebouwd zeker mbt de vrouwenrelay. maar dat is een beetje speculeren haha, misschien is er wel serieus kwaad bloed who knows.
ben iig heel benieuwd wat suzanne de komende jaren van plan is. Fontana heeft ook op haar manier haar eigen plan getrokken wat ook niet altijd in goede aarde is gevallen maar die wint hier nu wel al goud en zilver op haar 6e spelen, waarvan 1 met de relay
ik vind het iig hartverwarmend om te zien hoe close de ploeg nu lijkt dus Niels moet ergens toch wat goed doen en ik hoop voor ze dat het zo fijn blijft als dat het lijkt
Ja dit vond ik ook zo leuk! Het is allemaal wat minder individualistisch voor m’n gevoel dan langebaanschaatsen en dat maakt het voor mij ook mooier om naar te kijken. (Ik heb er verder geen verstand van trouwens, echt zo iemand die alleen met de OS kijkt haha)
De teller staat inmiddels op 6 medailles na het goud van Xandra Velzeboer & Jens van ’t Wout en het zilver van Merel Conijn gisteren!
Alle actie om/vanaf 16.00! Vandaag tijd voor een nieuwe sport op het programma, Kimberley Bos gaat heat 1 en 2 afwerken (vanaf 16.00u) van het skeleton (een sport waarvan ik persoonlijk denk van wie heeft dit verzonnen en waarom zou je dit willen uitvoeren). De trainingen gingen nog niet echt geweldig maar worden ook vooral gebruikt om de baan te leren kennen dus zeggen niet altijd iets over het uiteindelijke resultaat
Om 16.00u is het ook tijd voor de langste afstand bij het langebaanschaatsen. De 10000 meter voor mannen, namens Nederland doen debutant Stijn van de Bunt (rit 3) en viervoudig Olympiër (en oudste Nederlandse deelnemer) Jorrit Bergsma (rit 4) mee. Of zij kunnen meedingen voor de medailles is een groot vraagteken.
Ik lig klaar hoor! Ben heel benieuwd!
Ben moe en wil eigenlijk een dutje doen, misschien dat dat wel even kan. Die 10km duurt zo lang ![]()