Olympische en Paralympische Spelen #2

Ja dapper ook wel hoor

2 likes

Ja bizar, en gewoon in de eerste rit in je eentje de zilveren tijd zetten. Dat is ook bizar hoor

4 likes

Ja wat een durf en verdriet moet je dan doorstaan hebben. En dan nog zo presteren

1 like

Nou zeg ze zouden die matjes toch de hele uitzending ophouden

Jorrit kwam eens op mijn werk langs, en hij stelde zich voor hoi, ik ben Jorrit, en ik hoi ik ben (weg) en ik weet niet waarom, maar dat was me toch ongemakkelijk.

2 likes

Weet niet of het zo is maar voor mn gevoel kan zoiets alleen in NL op tv ahahahaha

1 like

Haha een beetje “heet jij Hedwig?” vibes

14 likes

heeft iemand zin om ff kort uit te leggen hoe dat in sochi ging met bergsma en de ploegenachtervolging? kan niet echt een goede samenvatting vinden maar hoe ik het begrijp: hij werd niet opgesteld voor de kwart/halve finales (?) en zou waarschijnlijk verder ook niet opgesteld worden. de ploeg won zonder bergsma gewoon goud dus het lijkt een soort principeding dat hij een landverrader zou zijn omdat hij zich terugtrok als reserve ook al hebben ze die reserve helemaal niet nodig gehad.
en voor de PA moest sven kramer de 10 winnen want foute wissel 4 jaar eerder maar omdat bergsma hem versloeg en sven kramer onsportief en chago reageerde werd bergsma sowieso al lowkey persona non grata.
ik heb het toentertijd maar half meegekregen en kan me alleen nog herinneren dat bergsma een klootzak zou zijn maar iedereen zegt nu juist hoe lief en bescheiden hij is.

3 likes

Ik weet het ook niet precies maar aangezien deze situatie in 1 adem genoemd werd met een trauma en EMDR therapie - hij had in die tijd last van paniekaanvallen en sliep niet/nauwelijks, waardoor hij niet goed kon presteren. Dus denk dat het daarmee iets te maken heeft.

1 like

Nou dat ja :joy:

1 like

ja daarom ging ik het opzoeken! en kan het me als dit de situatie is geweest ook wel echt voorstellen, kom je terug met Olympisch goud, wordt je bijna gehaat door heel Nederland. terwijl je dus eigenlijk een lieve bescheiden jongen bent die misschien over zich heen liet lopen (door de TVM ploeg)? en op een onhandig moment zegt FYAAAAD maar het uiteindelijk niet eens uitmaakte voor de situatie

2 likes

Volgens mij werd hij uit die ploegenachtervolging gepest en is toen wel zelf opgestapt.

In die ploegenachtervolging zaten haantjes als Sven Kramer en die ex van Jutta (Koen Verweij). Volgens mij reed Blokhuijsen toen in de plaats van Bergsma (dus weet niet in hoeverre hij hier iets aan kon doen).

Edit: even opgezocht en bergsma was zelf reserve.

Zo’n hekel aan deze lamlul, kan er echt van genieten dat hij nooit goud op de Olympische 10 heeft gehaald.

• Ik ook!

0 stemmers

1 like

ohhhhh hmmm ik las dat bergsma juist zijn reserveplaats had opgegeven omdat hij voor de kwart en halve finale toen niet werd opgesteld en blokhuijsen toen steeds reed

en nu lees ik ook dit??

Anema, coach van Jorrit Bergsma, had geprobeerd bij de Spelen van Sotsji vier jaar geleden het wedstrijdverloop bij de ploegenachtervolging te beĂŻnvloeden. Hij bood, als coach van de Franse mannenploeg, de Nederlandse bondscoach Arie Koops aan de Nederlanders te laten winnen op voorwaarde dat de Franse ploeg gespaard zou worden en zijn pupil Bergsma een plek zou krijgen in de Nederlandse ploeg.

crazyyy wel goede juice

2 likes

Ja sorry, mijn herinneringen zijn niet altijd waar. Had het nog even opgezocht, zie ook mijn edit. Jorrit was inderdaad reserve, maar werd door het publiek en media afgeschilderd als landverrader (wellicht dat sven ook nog een rol hierin heeft gespeeld?)

Nja sven en Jorrit waren in ieder geval geen vrienden.

1 like

ja mijn mening over hem is gebaseerd op toen ik een puberende bakvis was en daarna heb ik schaatsen/kramer nog amper gevolgd heel lang. maar hoe meer schaatsgeschiedenis ik terug lees/kijk hoe vervelender ik hem vind geloof ik

4 likes

Ja vond hem ook altijd prima, maar was nog een tiener. Achteraf vind ik zijn arrogantie zeer hinderlijk.

Jorrit Bergsma was in die tijd ook niet echt charismatisch (totaal niet tbh). Hij is nu wat meer los gekomen, maar was toen echt een einzelgÀnger. Dat helpt natuurlijk niet echt voor het beeld, memsem vonden hem toen minder sympathiek. Bergsma kwam erg bot over ook in interviews. Dus dan wordt je al sneller afgeschilderd als de boeman.

3 likes

oh had je edit gemist! ik kreeg ook een beetje het gevoel van wat ik las dat het sowieso sven was die de ploeg onrustig zou maken ofzo nouja ze zijn idd geen vrienden nee :joy: wel gekkig ofzo dat er zo weinig echte samenvattingen over geschreven zijn. vond als eerste een soort blog van een boze man die zich afvraagt waarom de ‘affaire’ geen ‘affaire’ werd en afgeeft op sven kramer/de media

ik hoop dat deze meneer van toen 74 deze race van Bergsma nog mee heeft mogen maken

4 likes

Bij Sven Kramer wist je dat hij een arrogante lul was, maar ik kon het bij hem juist wel weer waarderen.

Jorrit Bergsma trok ik in 2014 echt niet, maar toen ik hem net op tv hoorde vond ik hem wel gewoon een prima gozer :joy:

4 likes

Nee precies dit. Hij kwam toen over als een botte en stugge Friese boer, interviews liepen nooit echt zo. En nu is ie meer open, straalt ie plezier uit, hij is een totaal ander mens geworden.

9 likes