Tot er op een dag een random Zweedse autist opstond die dacht oh dat is wel eens leuk om de beste langeafstandsschaatser ooit te zijn, toen al Sven’s records eruit reed en op de spelen wél en tegelijkertijd goud op de 5km en 10km won. En daarna zei ie oké doei ik heb dit helemaal uitgespeeld ik ga nu iets anders met mn leven doen.
ahhhh oke. ja ik kan me echt herinneren dat ik hem toen wel heb gezien op tv enzo en dat ik hem zelf ook niet leuk vond en mijn moeder ook vaak zei dat een hork was? maar dat lag dus niet alleen en oneerlijk aan het sochi debacle.
iedereen loopt nu zo met hem weg dus ik wilde ff uitvogelen wat de situatie toentertijd nou was maar helder(der)!!
Praise him
die ook nog ff een handboek schreef en online zette voor iedereen die hetzelfde zou willen doen
soort robin hood van het lange afstandschaatsen
Ik vond nils wel hot eigenlijk
Edit: ging hem even googlen, en huh. In mijn herinnering was ie knapper, maar dat klopt helemaal niet. Nja toen was er nog geen Diniz.
Schaatser Jorrit Bergsma (39) wil naar zijn vierde Olympische Spelen. Wat hij heeft geleerd? ‘Doen waar ik voor sta’
https://www.volkskrant.nl/sport/schaatser-jorrit-bergsma-39-wil-naar-zijn-vierde-olympische-spelen-wat-hij-heeft-geleerd-doen-waar-ik-voor-sta~b2fa0e9e/
Volkskrant heeft wel een mooi artikel over Jorrit Bergsma geschreven.
Die gouden plak voelde voor hem niet als een overwinning, omdat iedereen hem aan Sven Kramer gunde en niemand echt blij was.
Hij maakte deel uit van de selectie van 4 bij de ploegenachtervolging, maar alleen de mannen die daadwerkelijk reden zouden een medaille krijgen. Bergsma voelde zich al buitengesloten, maar toen de coach besloot hem helemaal niet te laten rijden, voelde hij zich genaaid en is hij eruit gestapt.
Verder geven ze aan dat hij vrij introvert is, en hij van zichzelf ook geen goed beeld wist neer te zetten voor de camera. En dat dat wat beter is geworden.
Ja hij had destijds gewoon echt niet de gunfactor die hij nu wel heeft. Toch interessant hoe dat zo kan veranderen. Ik hoop (en denk ook wel) dat hij nu ontzettend heeft kunnen genieten van die mooie bronzen medaille en alle support die hij kreeg met die matjes actie en dat hij nu een mooie spelen beleeft.
Ik blijf hier echt stuk om gaan trouwens. Iedereen kan zo’n mattie hebben, behalve Erben. ![]()
wat een mooi artikel <3 bedankt voor het delen!
Groeten uit Milaan
de huldiging van Xandra en Jens en de 10K kijken in teamnl huis was super, morgen eindelijk echt naar de ijshal voor de 500 meter!
pfoeeee de mannen finale kunstschaatsen is echt een train wreck
Wat een drama allemaal. Zat echt met mijn handen voor mijn ogen te kijken
Nu snap ik wel waarom die booths zakdoekjes gesponsord kregen.
omg wat extreem lief van malinin hoe die meteen naar shaidorov ging
Wat een zielig optreden voor Malinin
Een heerlijke sport-dag op de planning. Dag 8 alweer en een vol programma vanaf 16.00u met ruimte voor langebaanschaatsen, shorttracken en skeleton. We beginnen met de ploegenachtervolging voor vrouwen waar Nederland aan de start zal verschijnen met Joy Beune, Antoinette Rijpma-de Jong en Marijke Groenewoud. Dit zijn wel pas de kwartfinales maar die moet Nederland in principe met gemak doorkomen. Meteen daarna gaan we door naar de 500 meter voor mannen, of Joep Wennemars hier al revanche kan nemen voor zijn verpeste 1000 meter, ik denk het niet per se maar hopelijk kan hij wel een mooie rit neer zetten. Voor Jenning de Boo gaat het weer een race tegen Jordan Stolz worden, zij zijn erg aan elkaar gewaagd en rijden ook tegen elkaar in rit 13. Sebas Diniz (certified hottie volgens jullie) gaat zijn Olympisch debuut maken in de voorlaatste rit. Kimberley Bos heeft gisteren tijdens heat 1 en 2 geen geweldige tijden neergezet, momenteel staat ze 13e in het klassement dus een kans op een medaille is klein.
Later op de avond is er weer tijd voor shorttrack, na de sensatie van donderdag is het nu een iets minder spectaculair programma, eerst maar eens de heats door zien te komen voor de vrouwen op de 1000 meter en de relay (benieuwd of Suzanne Schulting nou wel of niet wordt opgesteld) en de mannen rijden wel het volledige programma van de 1500 meter. Wie weet kan Jens van ’t Wout wel weer hoge ogen gooien hier…
Love you for this ![]()
Overigens is Jenning ook certified hottie hoor!
Beiden wel te jong voor mij helaas.
Ah vet Brazilië heeft net de eerste medaille ooit op de Winterspelen van heel zuid-Amerika gewonnen, goud op de ski slalom!
Ik had mn twijfels, maar zag vanochtend een vlog van team NL en I approve, haha
Ik zag de skiër net geïnterviewd worden en toen zag ik z’n hoofd en ik dacht dit is een Noor (enorm hoofd) en jawel haha alsnog een (halve) Noor die wint.
Alsnog vet.