Denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Vraag was of het kan.
Ik denk niet dat ze het zou doen en ze heeft als coach ook nog Anema, die is zo flexibel als een blok beton.
Maar ik hoorde er ergens anders ook al speculaties over. Groenewoud is niet in vorm en weet ook dat ze waarschijnlijk geen goede tijd gaat neerzetten. En Beune is wel echt een kanshebber als ze mee zou doen. Maar ja, het is een individuele sport en Groenewoud gaat de deelname niet weggeven denk ik. Ookal heeft ze al 3 afstanden geschaatst.
Bij de ploegenachtervolging is zoiets nog anders denk ik net als de relay bij shorttrack. Dat is echt een teamprestatie en dan wil je de besten laten rijden. Dan kan ik me voorstellen dat je bijv Poutsma inruilt voor Schulting. Want Poutsma is niet supergoed momenteel en dus een onzekere keuze. Als schulting wel in vorm is zou ik haar wel kiezen denk ik ook ivm ervaring. Al weet ik niet hoe het werkt omdat ze volgens mij al eeuwen niet meegeschaatst heeft. Ik weet niet hoe erg zo’n team op elkaar ingespeeld is.
Ja heel erg want ze trainen altijd samen. Daarnaast is Poutsma van vaste waarde voor de relay. Het zou dan eerder gaan om Deltrap.
Ah, waar Poutsma staat vervangen voor Deltrap. Stop de tijd.
Nou je ziet weer dat ik hier te weinig vanaf weet en maar half luister.
Een keer in de vier jaar hang ik als een bezetene op de bank alles te volgen en daarna weer heel lang niet ![]()
Haha, Poutsma is van de week nog vierde geworden dus niet zo slecht
Als Groenewoud kan schaatsen, gaat ze schaatsen. Wat je zegt, het is een individuele sport, het zijn concurrenten van elkaar, no way dat Groenewoud dat gaat weggeven.
Ik snap dat mensen dat vanuit een menselijk perspectief graag anders willen zien, maar zo werkt topsport nou eenmaal niet.
Ploegenachtervolging en relay zijn wel wat anders inderdaad. Bij dat soort teamprestaties moet je het samen doen, een team is absoluut geen optelsom van individuele kwaliteiten.
Dat is ook precies waarom ik Schulting niet zou opstellen. Het team moet echt goed op elkaar ingespeeld zijn, precies weten wie wat waar wanneer, en dat mis je gewoon met iemand die twee jaar weg is geweest.
Sorry, ik heb echt de spanningsboog van een driejarige. Dus dat was ik alweer vergeten. Maar wat ik heb gezien van haar vond ik haar niet heel zeker ogen ofzo. Maar nogmaals ik weet niks, zoals wel blijkt.
Het kan wel, in 2022: "Een groots gebaar van Brittany Bowe, die haar olympisch startbewijs op de 500 meter heeft afgestaan aan Erin Jackson’. Jackson werd daarna Olympisch kampioen op die afstand maar ik weet niet of dat anders is omdat dat ticket al was afgegeven voordat de Spelen begonnen waren.
Waarom zijn mensen zo overtuigd dat beune het nu zoveel beter zou doen dan groenewoud op de 1500? Joy reed de 3km ook niet goed, en vandaag startte ze te traag tijdens de ploegenachtervolging. En ze kon de spanning onvoldoende aan op het okt.
Ja het kan, alles kan. Dat was toen heel erg aardig van Bowe, had ze niet hoeven doen, en ik denk dat er weinig topsporters zijn die het hadden gedaan. Maakt ook wel uit dat Bowe en Jackson al vanaf hun tienerjaren bevriend zijn, dat is echt een andere situatie dan Groenewoud en Beune.
Zo, bizar dat Dubois dit zo kan aanvoelen hoor!
Over teamspirit gesproken; ik heb vaak het idee dat iedereen in het langebaan schaatsen team NL elkaar haat. Ik weet dat er een aantal vrienden tussen zitten wel, maar krijg vaak slechte vibes wel van onze schaatsers
Ik was nooit een fervent shorttrack volger maar echt genieten om naar Jens van ‘t Wout te kijken, zo strategisch en sierlijk haast. Heel leuk! Zou toch wat zijn als hij twee keer goud haalt.
Wat kut als iemand anders je meeneemt in z’n val ![]()
Ik vind die penalty’s met shorttrack toch ingewikkeld soms. Ene keer direct afgekeurd, gebeurd er iets kutters en is het niet afgekeurd.
Haat weet ik niet, maar ik denk wel dat de commerciële teams die we hebben in ieder geval niet zorgen voor warme banden tussen de schaatsers. De shorttrackers zijn echt een team omdat ze altijd samen trainen en het samen moeten doen, dat hebben we bij de langebaan gewoon niet
Oh wow oke ander onderdeel, ik dacht even wat gebeurt er nu allemaal ![]()
VS gaat gewoon weer. Doe normaal
Hahaha ‘er lukt iets bij de VS’, dat is ook voor het eerst dit toernooi
Ahhh was echt tof om de 500 meter in de ijshal te zien vandaag! Denk dat 90% van de bezoekers Nederlands was. En vet mooi die rit tussen Stolz en De Boo. MAARRRR Thialf wint het wel echt qua sfeer en beleving in het stadion, door alle spandoeken en het live commentaar tijdens het schaatsen. Zou eigenlijk het commentaar van de NOS op de stadionspeaker willen ![]()
Die ijshal is ook een ‘ervaring’. Een kwartier lopen over een enorm jaarbeurs complex, en dan kom je in een grote hal met stampende muziek waar een soort grote vuilniszak in hangt, en daar in zit de ijsbaan
ijsbaan zelf is wel mooi.
Conclusie: tof om eens meegemaakt te hebben, maar denk niet dat ik elke 4 jaar de Spelen af ga
EN: vet veel zin in Femke morgen!!
Hahaah dat kan ik me voorstellen. Vind die ruimte met die familiekamers ook zo’n armoe