Olympische en Paralympische Spelen #2

Wat een vette race! Zo knap hoe hij na de shit die hij over zich heen kreeg na de relay nu zo presteert

8 likes

Hahah die smirk van de scheids na de uitslag

18 likes

Echt kippenvel van hoe het team en coach daar met elkaar staat te vieren

10 likes

Ja dat vind ik echt zo tof van shorttrack. Komt echt over als een team.

2 likes

Wil hier graag nog 10 herhalingen van zien :laughing:

1 like

ja dat was echt aura farming moment

2 likes

ja en daarnaast komt ook er ook nog bij dat het niet alleen om het team zelf gaat dat het gewoon hartstikke goed doet en idd helemaal ingetraind en op elkaar ingespeeld is, maar ook de relatie van de rijders met de bondscoach (Niels Kerstholt) die juist er aan lijkt te hebben bijgedragen dat de gehele ploeg zo hecht is. als die meiden (vrouwen) met elkaar en niet met Suzanne willen rijden en Niels stelt haar tegen hun wensen in op en knikkert Zoë eruit voor de finale maak je echt een hoop kapot. @SleepingBeauty

en zoals anderen ook zeiden, er zijn geen verschillende ploegen met shorttrack. ik weet niet veel van de ploegenachtervolging langebaan maar naar mijn idee moet je met de relay meer/anders op elkaar ingespeeld zijn dan met de ploegenachtervolging, er zijn in shorttrack veel meer variabelen binnen de race en tactiekrijden/rolverdelingen. en met ploegenachtervolging kan je in principe 3 rijders uit 3 verschillende ploegen hebben die verder normaal gesproken niet met elkaar trainen en voor wie de bondscoach ook niet hun eigen/vaste coach is.
dus in die zin zit er wel echt verschil in wat maakt dat er vanuit andere overwegingen andere keuzes worden gemaakt.

2 likes

Ja en als aanvulling hierop: in het shorttrack wordt de relay net zo belangrijk gevonden als de individuele afstanden, terwijl de team pursuit bij de langebaan altijd een ondergeschoven kindje is en zal blijven.

Hoe hard de schaatsers ook roepen dat ze het belangrijk vinden, er is niks waaruit dat blijkt omdat de individuele en ploegbelangen altijd voorgaan. Het is altijd weer gezeur om momenten te vinden om samen te trainen, terwijl dat echt wel van belang is. Dat zie je heel goed bij andere landen waar de schaatsers veel meer op elkaar ingespeeld zijn.

Het valt me trouwens op dat het hier veel gaat over Beune, maar ik ben vooral benieuwd naar de mannen. Ik vond Marcel Bosker waardeloos op de 5km dus ik hoop maar dat het de aanwijsplek waard was en de ploegenachtervolging een succes wordt. Anders zou ik als Tim Prins zijnde wat kort en klein slaan denk ik.

10 likes

Dat zou ik sowieso doen als ik hem was. Ik verwacht niet veel van de mannen trouwens.

11 likes

Edit Vandaag is de kwalificatie van het onderdeel slopestyle voor vrouwen. De wedstrijd is een dag vervroegd vanwege hevige sneeuwval. TeamNL deelnemers: Melissa Peperkamp en Romy van Vreden zullen twee kwalificatie runs afwerken vanaf 14:15

Eerst gaan we kijken naar de omstreden ploegenachtervolging voor mannen (kwartfinale) om 16.00, wie zal de bondscoach daadwerkelijk opstellen, altijd maar weer de grote vraag. Voor deze keer is de keuze gevallen op Stijn van de Bunt

Om 17.00 uur is het tijd voor de 500 meter voor vrouwen, Femke Kok won alle wereldbekers en is regerend wereldkampioen en alles minder dan goud zal voor haar als een verlies voelen. Ook Jutta Leerdam kan knallen op deze afstand en wellicht blijft er nog wel een medaille ergens hangen. Anna Boersma vergezelt de twee op deze afstand, voor haar is dit haar Olympische debuut.

’s Avonds tijd voor een sport waarbij Nederland meedoet voor de ervaring maar dat maakt het niet minder mooi; Michel Tsiba en Daria Danilova komen uit in het kunstschaatsen, paarrijden korte kür. Bij een goed resultaat mogen zij een dag later hun vrije kür ook nog laten zien.

14 likes

Nee ik ook niet en dat maakt die keuze nog vreemder. Merk ook dat ik Bosker vrij onsympathiek vind hierdoor. Hij kan er verder niet veel aan doen, maar twee olympische spelen op rij een aanwijsplek krijgen ten koste van een ander voor saus is zo wrang.

7 likes

Ik las tot drie keer toe paardrijden, was helemaal in de war

13 likes

Mwoah, hij kan hier niet veel aan doen, want het is de keuze van Rintje geweest.

Bosker is altijd wel een stabiele factor geweest in ploegenachtervolging. En dat is vrij uniek vanwege allerlei belangen van de individualistische ploegen.

Had Rintje hem daarom moeten opstellen? Nee! Ze zijn niet eens kanshebber/topfavoriet! Maar als sporter ga je het natuurlijk ook niet weigeren.

Oke hier een artikel dat alle chaos goed verwoord: Het traditionele gedoe bij de ploegenachtervolging is in Milaan alweer begonnen - NRC

Zij stellen overigens dat bergsma een te trage starter is voor de ploegenachtervolging. Daar kan ik me ook wel in vinden.

3 likes

De sport skijøring bestaat dus ook (niet Olympisch en ook geen paardrijden maar wel een wintersport met een paard)

5 likes

Helemaal zin in de 500m straks! Heel benieuwd of Kok ‘gewoon’ het goud binnen gaat halen

4 likes

Je hebt blijkbaar ook speedskiën, waarbij ze met 225 km per uur van een berg af gaan en kijken wie t snelste is :clown_face:

1 like

Ik vind het erg jammer dat ik bij de jurysporten zo lastig kan zien wat goed is en wat niet. Maat het minder spannend ofzo

3 likes

Gelukkig hebben ze er zelf allemaal heel veel vertrouwen in vandaag, super

Shit, Peperkamp zette echt een nette 2e run neer maar nu al op de 13e plek (top 12 gaat door), van Vreden had bij haar eerste run een val dus dat gaat hem waarschijnlijk ook niet worden… 🫤

Commentatoren snappen het ook niet. Echt zo jammer voor haar!

Van mij zou iedereen die überhaupt zonder vallen beneden komt door mogen, dus verder geen idee ook of het terecht is of niet deze score.