Olympische en Paralympische Spelen #2

awhh zielig zo’n val.

ik gunde jutta echt alleen die 1000 puur voor de sport omdat het ‘haar’ afstand is & fy naar de media, maar nu geef ik geen fucks meer :joy: en het lijkt me helemaal heerlie als ze door een zwarte vrouw wordt geslagen waarvoor ik los van jutta op nog eens een Olympische podiumplek hoop ook al is ze slecht in vorm

8 likes

Ja ik bedoel het inderdaad zoals @Zelie zegt als ze brons winnen en Bergsma heeft geen enkele race meegedaan dan krijgt Bergsma ook geen bronze medaille. Van Italië zullen ze hoe dan ook niet winnen. Dus ik denk dan gun Bergsma de kans op brons door hem in de halve finale te laten rijden. Dan kan je in de B finale nog het beste team opstellen om brons te proberen te winnen. Je kansen worden dan ook groter imo want je hebt nog 1 uitgeruste rijder en denk dat je dat sowieso wel nodig hebt voor het brons.

1 like

Ik moet echt lachen want zo kijk ik ook naar de sporters, ik gun het iedereen behalve die landen, plus Israel, de Russische atleten en ja sorry not sorry ook Jutta Leerdam niet

1 like

Ik denk dus dat hij de start niet kan bijbenen, en op afstand raakt. De tijd van de laatste schaatser telt.

Vind het lief dat jullie Bergsma ook iets gunnen, maar als dat het enige argument is ben ik niet overtuigd. Bergsma is reserve, dus ze zullen vast geoefend hebben in verschillende opstellingen. Als dit de beste opstelling bleek, ja dan zou ik daar niet van af gaan wijken.

@SuperCoolePinda ik denk dat ze uberhaupt niet de halve finale doorkomen. Ze waren nu met moeite 4e, bijna had Frankrijk ze geklopt. Daar is maar 1 goede rijder. Ik ga ervan uit dat ze sowieso 4e worden, dat gat met die andere landen is te groot.

1 like

Ze rijden toch sowieso twee wedstrijden nog? Tegen Italië. En dan winnaar door voor goud/zilver en verliezer door naar brons/vierde plek

2 likes

Ik denk dat je niet begrijpt wat ik zeg. Er rijden vier landen twee halve finales. Verliezers halve finales rijden daarna de B finale voor brons. De winnaars rijden de echte finale voor goud en zilver. Ik ga er helemaal niet vanuit dat ze hun halve finale winnen in geen enkele opstelling. Anders zou ik dit namelijk niet voorstellen. Ik ga er wel vanuit dat als ze een kans op brons willen hebben dus finale B winnen dat ze dan er niet onverstandig aan zouden doen om 1 schaatser de halve finale over te laten slaan zodat die volledig uitgerust kan beginnen aan de B finale. Zelfs dan denk ik dat de kans klein is dat ze nog brons halen maar dan hebben ze er ten minste alles aan gedaan en zou Bergsma ook het brons mogen dragen.

2 likes

Zo slecht moment voor je schaatsen om kapot te gaan

7 likes

Ja zo balen. Ik hoop dat de materiaalman het snel kan fixen!

1 like

Je zou ook denken dat ze wel een reservepaar hebben toch?

4 likes

Volgens mij was ze net aan het inrijden dus het lijkt gefixt te zijn

Edit: Ja 100% want net vol in beeld

2 likes

Ja volgens mij hebben ze sowieso wel reserve ijzers om eventueel snel te kunnen vervangen maar of ze ook dat hele mechanisme van de schaats extra hebben

2 likes

Nee, denk dat niemand reserve schaatsen zal hebben. Sommige hebben reserve ijzers wel. Maar zo’n veertje is zo vervangen hoor

Pfff ik ben zenuwachtig

1 like

Poeh vind dit toch wel heel spannend

Iedereen denkt dat ze het maar ff doet

Yesssssss girl

2 likes

Ik ben ook zenuwachtig!

Yessss!!! Ik was ook echt zenuwachtig. Hoopte het zooo voor Femke!

3 likes

Ahhh yesss!

2 likes

YAAAAAS

2 likes