Olympische en Paralympische Spelen #2

Goedemorgen! Vandaag een rustige ochtend, overall wel een iets rustigere dag. Een echte zondag dus haha. Veel series in het atletiek worden er gelopen E 's middags is er ook de wegwedstrijd voor vrouwen
Omdat er ook veel turn liefhebbers zijn hier, vanaf 15.00u zijn er toestelfinales bij de mannen (ringen en sprong) en vrouwen (brug). Zonder Nederlandse inbreng maar vooral de brugfinale kan een waar spectakel worden! (en met Nina Derwael hebben de Belgen wel een potentiële kandidaat voor een medaille)

9 likes

Holy shit die estafette, wat een sensatie. Echt enorm van genoten en nu nogsteeds heerlijk om die beelden te zien. Weet iemand wanneer ze de medaille krijgen?

4 likes

Voor de mensen die dressuur willen kijken, de tijden van de Nederlandse amazones:

2 likes

Waaa heb de 4x400m in het TeamNl huis gekeken en het was zooo insane. Nog steeds aan het nagenieten. Weekendje Parijs echt beste keuze ooit!

28 likes

Bij KWPN paarden (bepaald ras) ben je per jaar gebonden aan een letter waar de naam mee moet beginnen, veulens die werden geboren in 2014 daar moest de naam van met een J beginnen dus dat beperkt de keuze enigszins haha

4 likes

Gisteren is Shelly Ann Fraser Pryce niet gestart tijdens de finale en nu is Shericka Jackson ook niet gestart voor de 200m heat. Wat is er aan de hand?

Als het klopt wat ik lees heeft Shericka Jackson last van een hamstring blessure en koos ze daarom ook alleen voor de 200m en liet ze de 100m al schieten. Echt zo zonde!

2 likes

Ja dat had ik ook gelezen maar vandaag stond er bij haar ronde DNS. Ik lees op X allerlei dingen over SAFP dat ze gisteren het stadion niet in mocht met Sha’Carri.
Zeer vreemd dit.

Ja ik lees ook geruchten dat omdat ze niet in het dorp slaapt maar in een hotel ze dan alleen met delegatie het stadion in mocht en daarom geweigerd zou zijn? Haar team zou dat ontkracht hebben. Ook gelezen dat ze een blessure zou hebben.
Dat eerste zou echt walgelijk zijn, het tweede heel erg verdrietig voor haar. Ze is zo’n inspirerende atleet.

3 likes

Volgens de chef de mission van Jamaica heeft ze inderdaad een blessure: Shelly-Ann Fraser-Pryce, two-time Olympic 100m champion, withdraws ahead of semi-finals at Paris 2024. Echt zo jammer dat haar dat precies op dit moment moet overkomen, heel erg balen.

1 like

Wooh de 110m horden mannen net. Xu ziet er in vergelijking met die hele brede gespierde mannen en z’n brilletje uit alsof hij net achter zijn computer is weggeplukt maar hij huppelt over de horden en wordt gewoon eerste (in zijn ronde):ok_hand:

Dit is Xu

10 likes

Ik zapte net langs het dressuur maar WTF is dit voor een muziek haha moest hardop lachen. Een Tina Turner-Katie Perrie-Spice Girls-mix.

1 like

Ja heerlijk, eindelijk een keer wat anders dan de klassieke shizzle. Net had weer iemand Voila gebruikt :yawning_face: zo afgezaagd

3 likes

Haha nou ik werd hier ook niet echt enthousiast van, zo’n truttige uitvoering, :joy:

Dressuur is nou eenmaal truttig :sweat_smile:

2 likes

Weeeeer een 4e plaats in de paardensport…

2 likes

Ik dacht eerlijk gezegd dat Europeanen ook niet pingpongden buiten de camping, dacht dat alleen oost-Azië het überhaupt ziet als een legitieme sport.

Zelfde voor batminton.

Wat vinden jullie de lameste sporten?

Mijne:

• pingpong
  • synchroomzwemmen
  • ritmische gymnastiek
  • batminton

Idk vind dat allemaal van die dingen die je gaat doen als je niet cool bent.

2 likes

Ohja helemaal vergeten maar eens!

Hoop echt dat Carlos Djoko verslaat, jullie?

• Boeit mij geen kut
  • :es: :baby:t2::smiley:🫶🏼
  • :serbia: :latin_cross::x::syringe:

0 stemmers

2 likes

Ik vind tennis ook heel saai. Duurt eindeloos en degene die de puntentelling heeft verzonnen was dronken ofzo

17 likes

Ja is het ook!

Maar heb echt een hekel aan die Wap

8 likes