Hahaha de winnares rent nog even heel het stadion door joh.
Steeplechase vind ik zo’n halfbakken onderdeel. Doe dan of geen hordes, of ga full stormbaan ipv 3 balken en een bak water.
Ohh dat vind ik juist zo leuk eraan, lekker afwisselend.
Ik kan me ook zoooo niet voorstellen hoe je deze sport gaat doen? Dat je best lekker kan hardlopen en dat dan iemand oppert van ‘hey maar je kan ook over hordes gaan springen en elke ronde nog door een bak water hollen’ en dat je dat dan ook nog een goed idee vindt???
Wellicht minder concurrentie omdat het zo onlogisch is
Dat heb ik wel met meer sporten op de Spelen, haha
Hahaha wat een gevat interview van Roy van den Berg
Resultaten van dag 11
Allereerst natuurlijk weer de medailles:
Baanwielrennen – teamsprint (m)
Paardensport springen – Individueel – Maikel van der Vleuten
Handbal (v) Nederland vs. Denemarken 1/4e finale 25-29→ uitgeschakeld
Paardensport springen -individueel finale
Kim Emmen - 23e
Harrie Smolders -14e
Maikel van der Vleuten - brons
Atletiek
Verspringen (v) – Pauline Hondema → kwalificatie
400m horden (v) – Cathelijn Peeters - 1/2e finale → uitgeschakeld
400m horden (v) – Femke Bol - 1/2e finale → finale
1500m (m) – Niels Laros – finale → 6e
1500m (m) – Stefan Nillessen – finale → 9e
Schoonspringen toren 10m (v) – Else Praasterink – finale → 12e
Zeilen
Nacra 17 mixed – van der Meer / Bouwer – 5e in klassement
Formula Kite (v) – Annelous Lammerts - 4e in klassement
ILCA 6 (v) – Marit Bouwmeester – uitgesteld ivm te weinig wind
Kanovaren sprint
K2 – Selma Konijn / Ruth Vorsselman – heats → halve finale
Hockey (m) Nederland v. Spanje 1/2e finale 4-0 → finale
Waterpolo (v) Nederland vs. Italië – 1/4e finale 11-8 → 1/2e finale
Beachvolleybal (m) – Nederland vs. Duitsland - 1/4e finale → uitgeschakeld
Baanwielrennen (m)
Teamsprint → 1e ronde → finale → goud
Bijzonder figuur die springruiter Maikel. Niet echt een mediatalent ook
Imane staat in de finale van het boksen! Sowieso een medaille voor haar dus!!
Wat is het toch verslavend om te kijken haha. Ik ben vandaag en morgen hele dagen en avonden weg en baal gewoon een beetje dat ik veel moet missen…
Goedemorgen
Vandaag een dag vol halve finales voor het Nederlandse team, met wat mij betreft het hoogtepunt de hockeywedstrijd tussen Nederland en Argentinië, op de vorige Olympische Spelen was dit de finalewedstrijd (die NL toen met 3-1 won).
In de ochtend is er vooral ruimte voor atletiek, verschillende lopers komen uit in de heats om te proberen zich te plaatsen voor de volgende ronde in het toernooi.
Ook wordt er vandaag voor het eerst gegolfd, namens Nederland zal Anne van Dam zal afslaan in de eerste ronde van het vrouwentoernooi.
Is het in de middag dan eindelijk tijd voor Marit Bouwmeester om haar gouden medaille te innen? Gisteren werd wederom de wedstrijd afgeblazen vanwege een gebrek aan wind, hopelijk waait het vandaag wel hard genoeg in Marseille en kan ze haar toernooi afsluiten.
Ook de baanwielrenners die gisteren nog oppermachtig (en met een wereldrecord) de gouden plak pakten op de teamsprint komen in actie in de individuele kwalificatie voor de sprint, Lavreysen en Hoogland hebben zo weer een volle dag op het programma (18.42 1/16e finales, 19.38 1/8e finales)
Vandaag qua medailles een rustige dag, alleen Marit Bouwmeester gaat haar gouden medaille ophalen maar verder vooral veel kansen om weer verder te komen in het toernooi waar die medailles verdiend kunnen gaan worden.
Ik ben al twee dagen naar boulderen aan het kijken. Zo’n leuke olympische sport!
Ohh no zo zonde voor Mike Foppen
Jeetje wat een valpartij
Snap niet dat hij nog zo vrolijk is.
adrenaline
Lees nu in de liveblog van nu.nl dat Foppen zich toch plaatst voor de finale van 5000 m
Gewoon weer een wereldrecord voor Lavreysen