Deze man komt toch van een andere planeet, kan toch niet anders
Van wie krijgt hij dat geld dan? Van de Zweedse sportbond oid? Of van sponsoren?
In zijn plaats zou ik ook pas wachten tot mijn eventueel wereldrecord me geld opbrengt. De vergoedingen in de atletiekwereld zijn niet zo heel hoog.
Cashen zou ik zeggen.
Nou, go for it, zou ik zeggen. Wij hebben een avondje leuke tv, en hij $100.000. En de volgende keer op een WK of een EK moet je maar weer in de positie komen dat je mag springen voor een wereldrecord. Dus als je dat kan, waarom niet?
Oeh die bal bij hockeyers
Ja wat vreselijk die bal zo hard in het gezicht. Ook onwijs schrikken voor die andere meiden op het veld. Je weet dat het een risico is bij hockey maar heftig als het gebeurt zeg.
Ja zo zielig ook, is haar 50e interland en dan lig je er na 10 min uit met hechtingen in je gezicht
Tering, wat een klap van zo dichtbij ook
Paar keer softbal in mn gezicht gehad en die zijn iets minder hard dan een hockeybal, en dat doet al flink pijn, kan alleen maar bedenken hoeveel pijn dit moet doen. Hopelijk valt het voor haar mee qua schade.
Toevallig hadden mijn man en ik het hier gister ofzo nog over, dat ik me ook afvraag hoe lang het nog zal duren voor je bij het hockey met gezichtsberscherming moet gaan spelen.
De medalrace van Marit Bouwmeester is nu bezig. Op een kanaal zonder commentaar bij HBO.
Edit: ze is gefinisht en heeft goud. De Denen en Noren hebben zilver en brons.
Denk eerlijk gezegd niet dat dat gaat gebeuren hoor? Wel nu met strafcorners, voorheen was dat ook altijd zonder maskers.
Als strafcorners eerst ook zonder waren, zou ik niet uit willen sluiten dat het in het veld misschien ook nog wel gaat gebeuren. Niet binnen nu en een jaar, maar misschien wel dat het langzaam vanuit de jeugd gaat komen.
Zie dat in mijn eigen sport ook, zoveel jaar geleden stond je aan slag ook zonder helm en nu spelen ze met maskers in het veld. Het is een langzame verandering geweest en je ziet bij speelsters boven de 30 dat ze geen masker dragen (want niet gewend, is gek, gaat toch altijd goed etc), maar sinds een paar jaar is het voor de jeugd verplicht en die eerste lichting is nu doorgestroomd naar senioren en die spelen echt niet meer zonder hun masker. Dus zou het echt niet zo maar willen uitsluiten dat het in hockey niet ook nog gaat gebeuren.
Op zo’n niveau hebben ze zo’n beheersing van de bal dat dit soort ongelukken niet vaak voorkomen. Met hockey op de middelbare school kan je beter wel maskers dragen denk ik, omdat iedereen maar gewoon die bal ramt.
Klonk zo hard via TV. Kan toch bijna niet anders dan dat ze dingen gebroken heeft in haar gezicht?
Begreep ik net nou goed dat ze misschien zelfs nog terug kan komen volgens de bondscoach?
Ja dat hoor ik ook niet bij het tussen intervieuw
Kan het me bijna niet voorstellen na die knal maar wel echt een bikkel als dit lukt hoor
Het is geen voetballer gelukkig
Maar dit soort ongelukken zijn super uitzonderlijk als je een beetje kunt hockeyen. Gaat echt niet gebeuren hoor. Zeker omdat je met zo’n masker geen drol ziet dus daarmee spelen is super oncomfortabel.
Snap ik, dat geldt in het softbal in principe net zo. Alleen hebben ze daar dus wel voor maskers gekozen en zie je op de hogere niveaus de jongere speelsters er mee spelen. Volgens mij juist omdat als er wat gebeurd, de schade vaak dusdanig is dat ze liever voorkomen dan genezen.
Tijd zal het leren of het gaat gebeuren of niet, het was vanuit mij, met de ervaring vanuit mijn eigen sport, een gedachtespinsel.
@quarterlife de bezwaren die jij nu noemt zijn precies de bezwaren die de oudere softballsters ook noemen, maar de jeugd is niet anders gewend, weten dus niet beter en spelen er zonder problemen mee. Maar nogmaals, het was een gedachtespinsel en tijd zal leren of het wel of niet gaat gebeuren.
Ja snap ik wel, maar bij softbal gooi je die bal continu op hoofdhoogte. Dus dat is totaal niet te vergelijken want bij hockey mag de bal niet hoog op een paar uitzonderingen na. Dus daarom snap ik de vergelijking niet. Maar maakt verder ook niet uit haha