Begreep ik net nou goed dat ze misschien zelfs nog terug kan komen volgens de bondscoach?
Ja dat hoor ik ook niet bij het tussen intervieuw
Kan het me bijna niet voorstellen na die knal maar wel echt een bikkel als dit lukt hoor
Het is geen voetballer gelukkig ![]()
Maar dit soort ongelukken zijn super uitzonderlijk als je een beetje kunt hockeyen. Gaat echt niet gebeuren hoor. Zeker omdat je met zo’n masker geen drol ziet dus daarmee spelen is super oncomfortabel.
Snap ik, dat geldt in het softbal in principe net zo. Alleen hebben ze daar dus wel voor maskers gekozen en zie je op de hogere niveaus de jongere speelsters er mee spelen. Volgens mij juist omdat als er wat gebeurd, de schade vaak dusdanig is dat ze liever voorkomen dan genezen.
Tijd zal het leren of het gaat gebeuren of niet, het was vanuit mij, met de ervaring vanuit mijn eigen sport, een gedachtespinsel.
@quarterlife de bezwaren die jij nu noemt zijn precies de bezwaren die de oudere softballsters ook noemen, maar de jeugd is niet anders gewend, weten dus niet beter en spelen er zonder problemen mee. Maar nogmaals, het was een gedachtespinsel en tijd zal leren of het wel of niet gaat gebeuren.
Ja snap ik wel, maar bij softbal gooi je die bal continu op hoofdhoogte. Dus dat is totaal niet te vergelijken want bij hockey mag de bal niet hoog op een paar uitzonderingen na. Dus daarom snap ik de vergelijking niet. Maar maakt verder ook niet uit haha
Wauw echt een bikkel!
Ik vind het alleen wel best apart dat ze nog mee mag spelen want kun je in zo’n korte tijd een goed hersenschudding protocol uitvoeren? Of zou dat niet hoeven omdat het meer een neus/oog probleem is ipv hoofd?
Was het een Argentijnse of Nederlands speelster met bal in gezicht?
Nederlandse
Oh wij hadden echt die oude houten sticks.
echt levensgevaarlijk met die pubers whaha. Maar vond met gym hockeyen dus echt kut, werd echt bang terwijl ik prima als verdediger een strafcorner deed.
@Mrs.Fraser hmm ik vind softbal en hockey wel heel andere disciplines. Mijn vriend heeft op hoog niveau gehonkbald en als ik zie met wat voor snelheid die gasten de ballen wegknuppelen, en de bal raken is ook nog eens geen gegeven… dan snap ik dat er in die sport keuzes zulke keuzes worden gemaakt. Is dit trouwens alleen bij softbal? Of ook honkbal nu?
Bij hockey halen ze niet de snelheden als bij softbal gok ik, behalve bij een sleeppush op goal. En de basis is bal onder de knie.
Volgens mij is het alleen nog bij softbal, snap ook niet zo goed waarom eigenlijk.
En eens dat het heel andere sporten zijn en de bal op andere manier aankomt. Ik haalde het meer aan omdat er bij het softbal ook gedacht werd dat er nooit met een masker op gespeeld zou worden en dat inmiddels dus gewoon geaccepteerd is, want snap zelf echt wel dat het andere sporten zijn en dat je ze niet kan vergelijken in uitvoering.
Maar genoeg erover, laten we vooral even blij zijn dat ze 3-0 voorstaan en dat we waarschijnlijk gewoon de finale gaan halen!
Weer een medaille erbij! ![]()
Waarin?
Hockeyyyy. Nog een laatste kwart te gaan, maar moet gek lopen als ze niet naar de finale gaan.
Zon hockeybal doet zoveel pijn weet ik helaas uit ervaring. Ik verkrampte ook helemaal toen die meid die een stick in dr buik kreeg. Echt bikkels hoor allemaal.
Vind dat baanwielrennen echt een vette sport (ook al weet ik van al die onderdelen niet wat het is). Zo grappig ook het verschil tussen die iele wegwielrenners en deze fietsende bokitos
Ah Marit Bouwmeester met de uitreiking. Mijn PMS moet er helemaal van mee janken.
Ja! Lip ging steeds harder trillen. En ze is altijd zo’n koele kikker!