Olympische en Paralympische Spelen #2

Het kan uiteraard alleen maar gaan tegenvallen, maar laten we niet vergeten dat atletiek en baanwielrennen nog moeten beginnen, teamsporten nog aan het begin van hun toernooi zitten, de wielrennen wegrit nog moet komen en bij roeien de medailles ook nog verdeeld moeten worden.

(Tot zover de peptalk die ik al voor de 4e dag op rij voor mn man hou ook, haha)

14 likes

Ik vind het echt heel verdrietig om keer op keer die teleurgestelde koppies te zien in die interviews. Ze zijn allemaal echt zo tam in hun antwoorden (logisch) en willen het liefst gewoon wegrennen geloof ik.

7 likes

Ik vind Pieter van den Hoogenband ook gewoon vervelend.

6 likes

Ik vind het echt belachelijk en het getuigd van heel weinig respect naar de sporters toe die hier al 4 jaar naartoe werken.
Alleen voor de mooie plaatjes in de Seine zwemmen, waar het al sinds 1923 niet mag wegens de viesheid van het water.

Het komt niet ineens uit de lucht vallen dat het water vervuild is. Ik snap a niet dat er 1.4 miljard tegenaan gegooid wordt om de kwaliteit te verbeteren en b al helemaal niet dat je geen uitgewerkt plan b hebt. Hoe moeilijk is het om bij die plas bij Versailles, waar notabene het fietsparcour langskomt, het zwemmen te laten starten?
Maar nee nu wordt het misschien ook nog een duathlon :angry: alleen voor de mooie plaatjes. Die athleten worden verder even vergeten.
Je gaat toch ook niet zeggen ‘oh we doen de marathon niet morgen maar zaterdag en dan ook nog 25 km ipv 40. Sorry’

18 likes

Ik vind hem ook irritant, maar het was we leuk toen we nog medailles met zwemmen wonnen

Edit: blijkbaar is dat alweer 20 jaar geleden lol, ik word oud.

3 likes

Ja dit vind ik ook zó onbegrijpelijk. Waarom zitten er altijd aardappels in de organisatie van dit soort grote events :potato: :-1:t2:

1 like

Ahh ja die Frank de wit net, zo’n mega gemeend “ik kan wel janken” :cry:

1 like

Zo blij met deze plekken

46 likes

Ik vind het ook superzonde en heel jammer dat er geen alternatief is, maar zullen we even niet doen alsof dit allemaal zo’n makkie is?

Bij triatlon is het overigens gebruikelijk dat het een duatlon wordt als het zwemmen niet door kan gaan, dat gebeurt af en toe (wegens te vies water, te koud water, te gevaarlijke omstandigheden, etc.).

1 like

dat doet ook toch niemand

echt iedereen met een beetje gezond verstand had dit aan kunnen zien komen haha

12 likes

Ja klopt dat dat weleens verandert, maar het gaat om de fucking olympische spelen. Dan mag je er inderdaad een duathlon van maken als er ineens blijkt dat er een of andere rare bacterie in het water zit dat normaal gesproken altijd helder is. Of als het ineens -10 blijkt te zijn in augustus. Maar die Seine is een soort open riool en dat weet je al jaren. Dan is dat toch niet het enige paard waar je op wedt? Dan is dat imo sowieso geen paard waar je op wedt, dan maak je gewoon een mooi parcours rond Versailles en kan je de finish van het lopen alsnog onder de Arc de Troimph door doen wat mij betreft. Ik snap het echt niet.
Want het is puur voor de marketing van Parijs en dat is nu ook verpest, want iedereen weet nu dat die rivier zo goor is.

18 likes

Ik zit boogschieten te kijken, maar ik had me niet gerealiseerd dat er heel veel afstand zit tussen de schieter en het bord :sweat_smile:

2 likes

Dit had ik van de week ook, is 70 meter toch?

Doe ik imo ook niet. Ik vind het alleen heel bizar dat niemand rekening houdt (naar het lijkt) met de optie dat het gaat regenen en de Seine dan weer te goor is om in te zwemmen. Dat bedoel ik. Lijkt me absoluut niet makkelijk om zoiets massaals te organiseren, maar áls ik het zou doen zou ik wel voor een aantal situaties zoals dit een plan B maken. Juíst voor zo’n groot en belangrijk event als dit.

6 likes

Begreep wel dat ze verwachten dat het minder gaat regenen dan vrijdag en zaterdag en dat het vooral de hoeveelheid regen was die er voor gezorgd heeft dat er weer rioolwater in de Seine terecht is gekomen. Maar hoe dan ook, plan B had me in dit geval geen overbodige luxe geleken.

En het zegt toch genoeg dat er atleten zijn die op voorhand al antibiotica slikken omdat de Seine zo goor is.

Deze spelen lijkt voor Nederland tot nu toe steeds nét niet? Puck Pieterse, de dames van handboogschieten, volleybal die met een mooie voorsprong verloren van Turkije. De judoka die in de laatste 5 seconden werd verrast. Zo jammer, vooral voor de sporters zelf.

Vind het roeien wel spannend steeds! En kijk nu veel naar relatief nieuwe Olympische sporten zoals surfen en bmx, echt megaleuk.

3 likes

Wat updates
Triatlon → uitgesteld vanwege de waterkwaliteit

Roeien
Skiff (v) – Karolien Florijn (1/4e finale) → 1/2e finale
Skiff (m) – Simon van Dorp (1/4e finale) → 1.2e finale
Dubbeltwee (v) – Scheenaard / Velthuis (1/2e finale) → finale
Dubbeltwee (m) – Twellaar / Broenink (1/2e finale) → finale
Mannen – vier zonder → uitgeschakeld in herkansingen

Paardensport dressuur
Dinja van Liere – geplaatst voor dressuurfinale

Judo
-63kg (v) – Joanne van Lieshout → uitgeschakeld
-81kg (m) – Frank de Wit → 1/16e finale gewonnen → 1/8e finale uitgeschakeld

Hockey (m)
Nederland vs. Groot-Brittanië 2-2

Zwemmen
100 meter vrije slag (m) – Sean Niewold → uitgeschakeld in heats
100 meter vrije slag (v) – Marrit Steenbergen → door naar halve finale (later vanavond)
200 meter schoolslag (m) – Caspar Corbeau → door naar halve finale (later vanavond)
200 meter schoolslag (m) – Arno Kamminga → door naar halve finale (later vanavond)

Zeilen
IQFoil (m) – Luuc van Opzeeland – na een DSQ gisteren, vandaag gestegen naar plek 1 in het klassement
IQFoil (v) – Sara Wennekes – van 11e naar 15e plek
Zeilen 49’er – Lambriex / van de Werken – na 9 races op plek 10
Zeilen 49’er – Van Aanholt & Duetz - 1e in klassement

Kano
Slalom vrouwen – Lena Theunissen (heats) 18e in run 1 / 8e in run 2 → geplaatst voor halve finale

Handbal (v) Nederland vs. Spanje (poulefase) 29-24

Handboogschieten
Laura van der Winkel (v) → 1/32e finale – uitgeschakeld

Zelf ga ik nu naar de teamfinale bij het turnen voor vrouwen kijken, ben echt benieuwd!

9 likes

Gádverdamme echt

Bij het turnen, Flavia Saraiva maakte echt een flinke smak tijdens de warming up, zag er echt niet lekker uit. Dr wenkbrauw lijkt open te liggen, maar ze turnt blijkbaar wel gewoon door. Brazilië is echt kanshebber voor een medaille dus snap dat ze koste wat kost mee wil doen, maar pff je zou zo maar moeten starten

3 likes

Knijp me

43 likes