Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Hij zegt: ‘Het is een lastig jaar geweest voor alle betrokkenen in de NL turnwereld. Van topsporters tot slachtoffers tot ouders tot coaches. Je hebt getwijfeld om hier naartoe te komen, maar het zijn toch de OS. Hoe sta je hier nu dan?’ En dan komt haar antwoord.

Dus ja, hij vraagt er imo wel naar.

1 like

Yes! Supergoede prestatie dus!
Ik vind deze pakjes trouwens ook heel mooi :smiling_face_with_three_hearts: hoop dat ze deze in de finale dragen haha

5 likes

Ik vind wel dat je er als verslaggever naar kunt, zelfs moet vragen. Zij is ook professional en ja, het is een emotioneel moment, maar ik zou toch zeggen dat je daar een “geoefend” antwoord op hebt. Op de volgende vraag, wat zij denkt dat er dan had moeten gebeuren, weet ze het antwoord niet. Dat begrijp ik, maar ik had toch het gevoel dat ze het met opzet wel zei, omdat ze het ook echt zo vindt.

2 likes

Van iedereen anders zou ik het ook nare opmerking vinden, maar van een dochter kan ik me er eigenlijk wel wat bij voorstellen. Het is vreselijk voor de slachtoffers maar ik snap eigenlijk wel dat je als dochter niet objectief naar de situatie kunt kijken.

1 like

Ik kan dat “oh Ruud, ik had het mis” echt niet meer aanhoren al. En Studio Tokio moet nog beginnen

9 likes

Ik ben het met je eens dat je kritische vragen moet kunnen stellen aan een topsporter, ook als het je vader is. Maar ik vind het moment niet gepast. Hoe vaak zie je op de OS niet vlak na een (teleurstellende) wedstrijd emotionele sporters in beeld? Ik vind het van een journalist dan gewoon niet echt gepast om op zo’n moment waarop iemand kwetsbaar is even een vraag gaat stellen over zo’n gevoelige kwestie waarin het niet over je eigenprestaties gaat, maar er ook slachtoffers zijn én waarin de sporter zelf ook emotioneel betrokken is omdat het om haar vader gaat. Dit had imo beter op een ander moment gekund.

4 likes

ALWEER :sob:

Hahaha ja nu! Vreselijk dat gejank. Je had harder moeten fietsen!! :joy:

3 likes

Ik vind dat zo pijnlijk

2 likes

Ik vind dit gebeuren bij de Nederlandse wielrenners wel echt in het rijtje foute wissel passen. Heel klunzig allemaal.

13 likes

Ze blijven ook wijzen naar de organisatie, echt irritant

Maar wat een klasse hoor die Van Vleuten

1 like

Dat mountainbiken!!! holy shit wat eng lijkt me dat

2 likes

Ik hoop morgen wel heel erg op een mooie prestatie van Mathieu van der Poel met mountainbiken. (En oke anders hebben we blijkbaar morgen ook weer boogschieten haha). Ook echt een fijne tijd (08:00) kan ik lekker tussen werk door kijken of luisteren.

2 likes

Ja heel leuk! En heeeele fijne tijd. Hoop echt dat hij goud pakt

1 like

Even een korte recap want mijn hersenen zijn dood na 4 uur slaap en heel de dag turnen kijken.

*Wegwedstrijd (V):
Zilver voor Annemiek van Vleuten :biking_woman: - waar Nederland groot favoriet was, en van Vleuten ook nog even dacht eerste te zijn geworden, ging het goud naar de Oostenrijkse Kiesenhofer

*Turnen
Geen finales voor het Nederlandse turnteam, Nederland wordt 11e in de teamfinale (top 8 gaat door). Sanne Wevers is momenteel 3e reserve op balk en Lieke Wevers en Eythora Thorsdottir zijn 1e en 2e reserve voor de meerkampfinale.

De Belgische turnsters hadden een betere dag. Zij kwalificeerden zich als 5e voor de teamfinale, Nina Derwael leidt de brugkwalificaties, zij en Jutta Verkest komen donderdag ook uit in de meerkampfinale

• Tennis :tennis:
    Kiki Bertens en Demi Schuurs winnen hun wedstrijd en plaatsen zich daarmee voor de tweede ronde in het dubbelspel

*Hockey (M)
De Nederlandse mannen winnen uiteindelijk met 5-3 van Zuid-Afrika, nadat ze eerst op een 3-0 achterstand kwamen, verassend want Nederland is favoriet voor een medaille.

*Schermen (M)
Bas Verwijlen verliest in de achtste finale zijn wedstrijd en zijn toernooi is voorbij.

*Windsurfen
Kiran Badloe ligt na dag 1 van de races op de derde plaats.
Lilian de Geus (RS:X-klasse) staat op de eerste dag op plek 6

*Zeilen (Laser Radial)
Marit Bouwmeester heeft haar eerste races gehad en kwam daarbij niet verder dan plek 18. Morgen staan race 3+4 op het programma (van de 10)

*Kanovaren (K1 slalom)
Martina Wegman plaatst zich voor de halve finales van dit onderdeel. Morgen zal ze bij de beste 10 moeten eindigen voor een plekje in de finale.

*Zwemmen :swimming_woman:
100 meter rugslag (V): Kira Toussaint (59,21) en Maaike de Waard (1,00,03) gaan door naar de halve finales.
4x100 meter vrije slag (M): Mannen estafetteteam komt niet verder dan de heats, ze eindigden op de twaalfde plaats.

*3x3 basketbal :basketball_woman:
Nederland verslaat gastland Japan in de poulewedstrijd met 21-20
Daarna treedt Nederland ook nog op tegen China en wint met 21-18.

*Beachvolleybal :volleyball:
Het duo Keizer en Meppelink (v) komen net tekort in een spannende wedstrijd. Hun Spaanse tegenstanders zijn te sterk

*Dressuur :horse:
Marlies van Baalen mist nipt de individuele dressuurfinale. Hans Peter Minderhoud plaatst zich wel voor de finale.
Het dressuurteam heeft zich ook geplaatst voor de landenfinale.

Nachtprogramma

Vannacht staan er weer leuke sporten op het programma, zo wordt er voor het eerst op de Olympische Spelen geskateboard bij de vrouwen en spelen Kiki Bertens en Demi Schuurs hun tweede partij.

Welterusten!

32 likes

Ik vind het echt zo leuk dat je dit elke dag doet!

Heel leuk jouw updates, vooral omdat ik nog niet veel heb kunnen kijken en vooral de Belgische delegatie volg (op instagram dan) dus met jouw posts krijg ik toch een fijn overzicht van Nederland ook :blush:

Iemand enig idee hoe lang de mountainbike wedstrijd zometeen ongeveer zal duren?

Nooo weer een Nederlander positief getest, Rojer (tennis) :sob: