Olympische Zomerspelen 2024 (Deel 1)

Leuk om te kijken, mountainbiken!

1 like

Aaaah fuck!!!

1 like

:sob::sob::sob:

Ik hoop dat z’n materiaal m niet in de steek gaat laten. Lijkt erop dat ie wel door de pijn heen probeert te bijten

1 like

Goedemorgen! :sunflower:
Allereerst het dagprogramma van maandag 26 juli

Bijzonderheden van afgelopen nacht:
*Zwemmen :swimming_man:
Arnonld Kaminga (58,00) werd tweede op de 100 meter schoolslag. Het goud ging naar de Brit Adam Peaty (57,37). :2nd_place_medal: Hij is hiermee pas de 3e Nederlandse man ooit die een medaille pakte op een individueel nummer!

• Skateboarden: street (v)
    Roos Zwetsloot ging als 4e de finale in en begon de wedstrijd erg sterk, uiteindelijk was het niet genoeg en eindigde ze als vijfde in het klassement. Keet Oldenbeuving eindigde als twaalfde.
    Bijzonder aan deze wedstrijd was dat de medailles gingen naar 2 13-jarige en één 16-jarige :skateboard:

*Hockey (v)
De Oranjedames winnen hun wedstrijd van Ierland met 4-0. Goals kwamen van Albers, Pheninckx, Leurink en Matla.

*Judo (-57kg v)
Sanne Verhagen is in de achtste finales gestrand.

*:sneezing_face: Tennis Jean-Julien Roger test positief op het coronavirus. Hij zou uitkomen in het dubbelspel samen met Wesley Koolhof en zij hebben zich moeten terugtrekken uit het toernooi.

Vandaag
Vandaag moet dé dag worden voor de mountainbiker Mathieu van der Poel! Zijn race is om 8 uur begonnen.
Verder treden Kiki Bertens en Demi Schuurs aan voor de tweede ronde in het dubbelspel.
Het Nederlands handboogteam (M) staat in de halve finale en zal willen proberen door te stoten richting de finale

10 likes

Echt vreselijk. Ik zet de tv aan en zie na 10 sec hem over de kop slaan. Schrik me dood :sob:

Moet niet meer typen dat het dé dag van Mathieu van der Poel moet worden :+1: Jinxed it

1 like

Ben helemaal wakker :joy:

De NOS liveblog (veel minder leuk dan de (p)recap van @punaise) vind ik ook ergens heel schattig enthousiast. Er worden zoveel uitroeptekens getypt, echt vaderlandse trots van de typende journalisten daar. (Een geweldige prestatie van de handboogschutters! Dat is prima van de Nederlandse mannen! Daar zijn ze!)

2 likes

Wel lastig om in te halen op die smalle paadjes. Kan echt alleen maar op een paar stukken

Waarom is de commentator (niet Bart Brentjes) zo ongelofelijk negatief. Als het aan hem lag was MvP al direct afgestapt na die val want het was toch allemaal al hopeloos verloren. Misschien is dat ook zo maar misschien ook niet…

1 like

Ze zeiden net, ongeveer 1,5uur?

1 like

Ik heb niet zoveel verstand van mountainbiken maar als ik het nu zo kijk dan lijkt het inderdaad wel lastig om meer dan een minuut nog dicht te rijden. Alhoewel het nu ik dit typ vooraan wel even stil leek te vallen haha.

Is het ook maar er kan altijd wat gebeuren, de concurrentie kan vallen/lek rijden noem maar op. Ze hoeven ook niet te doen alsof hij alsnog gewoon gaat winnen. Maar gewoon wat meer realistisch.

1 like

Stukje skateboarden gezien vannacht, was echt leuk. Grappig om.te zien hoe ‘relaxed’ al die superjonge meiden op hun board staan (en vette dingen doen hoor) vs andere sporten waar het soms keihard doorbeuken is.

En buiten het zilver van Kamminga is het toch wel balen dat veel medaillekanshebbers er (net) naast zitten. Die ‘zekere’ medaille van MvdP zie ik niet meer gebeuren…

Pidcock is verschrikkelijk goed, zonder val van vd Poel zou hij ook een grote kanshebber zijn. Dit gat is echt niet dicht te rijden, vind het juist realistisch als hij zegt dat vd Poel niet meer meedoet.
Ik kijk overigens op de Belg, dus weet niet wat er precies gezegd is / wordt.

2 likes

Dit gat valt idd niet meer dicht te rijden en niet allen tov de nummer 1.

Overigens valt het gat bij het handboog schieten ook niet meer te dichten ;p

Ja het is vooralsnog geen beste ochtend voor team NL.

Voor vd Poel vind ik t erg sneu idd zo’n val. Maar in al het overige… je moet gewoon beter zijn dan de rest. En zodra je dat niet bent dan houdt het op :stuck_out_tongue: Overigens vind ik zilver of brons ook superknap

2 likes

Ach wat sneu voor Van der Poel :disappointed_relieved: